Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@23:07:13 GMT

روسیه همچنان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۴۶۹

روسیه همچنان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است

روسیه در ماه فوریه برای دهمین ماه پیاپی رتبه خود به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت دنیا را حفظ کرد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اطلاعات موسسه آمار جودی (JODI) نشان می‌دهد روسیه در ماه فوریه با تولید روزانه 9.398 میلیون بشکه در رتبه دوم در میان تولیدکنندگان بزرگ نفت دنیا باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 اطلاعات نشان می‌دهد آمریکا در این ماه بزرگ‌ترین تولید کننده نفت دنیا بوده و عربستان در رتبه سوم قرار دارد. این دهمین ماه پیاپی است که روسیه رتبه خود را در جایگاه دوم حفظ می‌کند. روسیه تنها یک بار و آن هم در آوریل 2020 به جایگاه سوم رسید و قبل از آن، به مدت بیش از یک سال رتبه دوم را در اختیار داشت.

طبق اطلاعات موسسه جودی، تولید نفت روسیه در فوریه 0.7 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشت در حالی که تولید نفت آمریکا 6.5 درصد نسبت به ماه قبل پایین آمده و به 10.364 میلیون بشکه در روز رسیده بود و عربستان با 10.5 درصد کاهش، تولیدی برابر با 8.147 میلیون بشکه در روز داشت.

وابستگی آمریکا به نفت روسیه به بالاترین رقم طی 10 سال گذشته رسیدروسیه آماده صادرات گاز طبیعی مایع به پاکستان است

 آمار همچنین نشان می‌دهد روسیه در ژانویه 3.702 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده که نسبت به 4.2 میلیون بشکه صادر شده در دسامبر کاهش داشته است.

 پالایش نفت در روسیه در ماه فوریه 5.3 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشت و به 5.772 میلیون بشکه در روز رسید.  در این بین، پالایش نفت آمریکا 13.3 درصد به صورت ماهانه پایین آمد و به 12.67 میلیون بشکه در روز رسید. در عربستان هم ظرفیت پالایش با 2.6 درصد کاهش، 2.281 میلیون بشکه در روز ثبت شده است.

 انتهای پیام/58

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۶۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران طی یک سال گذشته و تولید ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت در سومین ماه ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از تولید روزانه 3 میلیون و 250 هزار بشکه نفت خام ایران در سومین ماه سال جاری میلادی خبر داده است.

تولید نفت ایران در این ماه نسبت به ماه قبل 30 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. ایران در ماه فوریه 3 میلیون و 230 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به طور متوسط 3 میلیون و 230 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.

تولید نفت ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس امسال نسبت به سه‌ماهه چهارم سال قبل 50 هزار بشکه در روز و نسبت به سه‌ماهه نخست سال قبل 630 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. ایران در سه‌ماهه نخست سال قبل 2 میلیون و 600 هزار بشکه در روز و در سه‌ماهه چهارم این سال 3 میلیون و 180 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

ایران با افزایش 630 هزار بشکه‌ای تولید نفت طی یک سال گذشته رکورددار افزایش تولید در میان اعضای اوپک طی این مدت بوده است. گابن، نیجریه و ونزوئلا تنها اعضای اوپک بوده‌اند که طی یک سال گذشته تولید خود را افزایش داده‌اند. تولید گابن 10 هزار، نیجریه 40 هزار و ونزوئلا 90 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

تولید نفت اوپک در سه‌ماهه نخست سال قبل 27 میلیون و 380 هزار بشکه در روز بوده که این رقم در سه‌ماهه امسال با کاهش 720 هزار بشکه‌ای به 26 میلیون و 660 هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش ایران با افزایش تولید نفت توانسته است جایگاه از دست رفته خود در میان تولیدکنندگان بزرگ اوپک را پله به پله پس بگیرد. ایران در حالی که در سه‌ماهه نخست سال قبل به جایگاه پنجم اوپک سقوط کرده بود در سه‌ماهه نخست 2024 پس از عربستان و امارات سومین تولیدکننده بزرگ اوپک بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید