Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسان دیاب در تشریح نتایج سفر خود به قطر اعلام کرد که این کشور قول داده همانند گذشته در کنار لبنان بایستد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان بعد از پایان سفر خود در قطر درباره نتایج دیدارهایی که با مقامات این کشور داشت اعلام کرد، قطر همان طور که در گذشته کنار لبنان ایستاده بود این بار نیز بر همان موضع همکاری و دوستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در چند زمینه از جمله در زمینه شبکه امنیت اجتماعی برای کمک به لبنان گفتگو کردیم ؛ به ویژه اینکه گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد بیش از 70 درصد ملت لبنان نیاز به کمک های اجتماعی دارند و قطر قول داد همانند گذشته در کنار لبنان باشد.

حسان دیاب طی یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت که ما بنا به دلایل زیادی از جمله اپیدمی کرونا اقدام به سفرهای خارجی نکردیم و این یکی از دلایل تاخیر در سفر من به قطر بود. واقعیت این است که ما در حال حاضر از خارج محاصره شده ایم و کمکی دریافت نکرده ایم.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان افزود، دولت ما شکست نخورد و من دولت خود را دولت مقابله با چالش‌ها خوانده‌ام و این همان چیزی بود که در واقع اتفاق افتاد؛ زیرا ما در 6 ماه نخست با مشکلات زیادی مواجه شدیم و شمار چالش ها و مصیبت هایی که در برابر دولت قرار گرفت به اندازه 6 سال بود. اولویت ما در دولت خود مبارزه با فساد از طریق یک برنامه استراتژیک بود و این تصمیمات قبل از تشکیل دولت گرفته شد. در حال حاضر نیز نباید از مسئله حسابرسی کیفری به امور مالی چشم پوشی کرد.

وی در مورد تشکیل دولت جدید لبنان اظهار داشت، به نظر می‌رسد که یک تصمیم سیاسی برای عدم کمک به لبنان در این مرحله دشوار وجود دارد. همدردی و همکاری و حمایت از دولت ما بلافاصله بعد از انفجار بندر بیروت در آگوست گذشته از میان رفت. ما به عنوان یک دولت پاکدست روی کار آمدیم و با همین رویکرد نیز از آن بیرون رفتیم. من تنها کسی هستم که ابتدا به سمت نخست وزیر مکلف و رئیس جمهور رفتم و خواستار تسریع در تشکیل دولت شدم.

اعلام حمایت امیر قطر از لبنان برای خروج از بحران/ تلاش حزب‌الله برای غلبه بر موانع تشکیل دولتامین حطیط: آمریکا به دنبال پایمال کردن حقوق لبنان در پرونده ترسیم مرزهاست

دیاب گفت، آنچه که تاکنون مانع تشکیل دولت شده رقابت های سیاسی و چندین عامل داخلی و خارجی است و مطمئن هستم اگر قصدی برای تشکیل دولت وجود داشته باشد این اتفاق طی چند روز می افتد و این غیرقابل قبول است که ما 9 ماه بدون دولت باقی مانده ایم.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان اظهار داشت، همگرایی زیادی میان ابتکارات فرانسه و برنامه اصلاحات مالی که توسط دولت ما تصویب شده وجود دارد و بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز آن را تایید می کنند. امیدوارم اجرای ابتکار فرانسه توسط کسانی که دولت جدید را تشکیل می دهند ادامه پیدا کند و من نیز از جمله اولین کسانی هستم که از آن حمایت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد، شرایط کشور اکنون بسیار بد است ما در مرز فروپاشی قرار داریم و ممکن است به هرج و مرج اجتماعی برسیم، منابع مالی کشور نیز بسیار اندک است و ما فرصتی برای صبر کردن نداریم. همچنین ما از دهه‌های گذشته با عملکرد رئیس بانک مرکزی مشکل داشته ایم.

از سوی دیگر «ایلی فرزلی» معاون رئیس پارلمان لبنان طی یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت، نهادهای لبنان در حال فروپاشی هستند، هیچ مذاکره ای برای تشکیل دولت انجام نشده و ممکن است اوضاع پیچیده تر از این نیز بشود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیل دولت حسان دیاب نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد