Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با گذشت یک هفته از اهدای عضو مرحوم رضا خانمحمدی جوان ۳۴ ساله اراکی این بار  یک جوان خمینی به عنوان دومین اهدا کننده عضو از استان مرکزی اعضای بدنش برای چندین نفر زندگی بخش و در دفتر استان مرکزی به یادگار ماند.

دکتر محمودیه رییس تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مجید افروغ جوان ۴۰ ساله، ساکن روستای فرنق خمین   به دنبال مشکلات مغزی دچار خونریزی مغزی شده و در icu تحت نظارت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودیه افزود: با وجود اینکه کادر درمان تمام تلاش خود را برای نجات این فرد به کار گرفت، اما متاسفانه مرگ مغزی این جوان تایید شد.

او اضافه کرد: خانواده این فرد، رضایتمندی خود را از اهدا عضو (اعضا اصلی و قرنیه) اعلام کرده و مورخ ۳۱ فروردین ماه در ساعت ۳ بامداد، این جوان به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

رییس تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند، اما با پیوند اعضایشان، می‌توان فرصت حیاتی دوباره به بیماران نیازمند و در انتظار پیوند ببخشند.

او ادامه داد: اهدای عضو یعنی اهدای زندگی و نجات زندگی چندین بیمار که این اقدام خداپسندانه امسال برای دومین بار در استان مرکزی رقم خورد.

محمودی تصریح کرد: اهدای عضو و نجات افراد اقدامی خداپسندانه بوده که به عده‌ای بیمار نیازمند فرصت دوباره نفس کشیدن و زندگی کردن می‌دهد و بدون تردید این کار برای همیشه ماندگار بوده و تمرینی زیبا برای بخشندگی عظیم است.

۲۴ فروردین هم خانواده مرحوم رضا خانمحمدی جوان ۳۴ ساله از روستای قره کهریز قاسم آباد اراک با عارضه مرگ مغزی با اهدای اعضای بدن جوانشان، به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشیدند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو شهرستان خمین استان مرکزی اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیشکسوتان جبهه و جنگ در اراک

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی گفت: بیش از ۷۰ هزار رزمنده این استان در هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشتند.

وی افزود: ۷۲۰۰ شهید، حدود ۱۶ هزار جانباز و حدود ۷۰۰ آزاده آمار این استان است که در مقایسه با سایر استان‌ها از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه توجه به فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که امروز پایداری غزه را نیز رقم زده است، گفت: استان مرکزی در پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس نقش بسزایی داشته به گونه‌ای که بیش از ۱۲۰ طرح مهندسی در این استان طراحی و برخی از این طرح‌ها سرنوشت برخی عملیات‌ها را رقم زده است.

سردار کریمی با اشاره به نقش کنگره شهدای استان مرکزی در راستای ترویج فرهنگ ایثار شهدا گفت: در همین راستا از سال ۱۳۹۳ اجلاسیه‌های مختلف آغاز و کنگره اصلی نیز پاییز سال ۱۳۹۸ در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

وی با تاکید بر معرفی جایگاه راه امام راحل به نسل جوان گفت: استان مرکزی مهد پرورش مشاهیر و بزرگان بسیاری همچون امام راحل است، بنابراین باید تلاش شود مشاهیر و شخصیت‌های برجسته و شاخص این استان به نسل امروز بیش از پیش معرفی شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تا کنون بیش از ۵۰۰ هنرمند این استان شناسایی شده که کار فاخر هنرمندان برای کنگره شهدا بسیار باارزش است و سایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

سردار کریمی با اشاره به برگزاری همایش پیشکسوتان جبهه و جنگ با حضور ۲۰ هزار نفر در خردادماه امسال گفت: از سال گذشته بیش از ۱۷ هزار دانش آموز دختر به راهیان نور و اعزام بیش از ۵۰ هزار نفر به اردوهای یک تا دو روزه جهادی در این استان انجام شده است.

کد خبر 6062156

دیگر خبرها

  • همه مدعیان صعود بردند، جز قهرمان لیگ‌برتر!
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • همایش پیشکسوتان جبهه و جنگ در اراک برگزار می‌شود
  • حیات دوباره چند بیمار با اهدای عضو جوان ۳۰ ساله نکایی
  • برگزاری همایش پیشکسوتان جبهه و جنگ در اراک