Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@05:18:18 GMT

جزئیات و ویژگی‌های سومین مرز ایران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۹۰۶

جزئیات و ویژگی‌های سومین مرز ایران و پاکستان

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پی افتتاح سومین مرز بین ایران و پاکستان، ویژگی‌ها و جزییات آن را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز، جواد هدایتی درگفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: امروز (چهارشنبه) سومین مرز رسمی و بین المللی ایران و پاکستان به نام «پیشین» افتتاح می شود در حالی که حدود چهار ماه گذشته دومین گذرگاه مرزی بین دو کشور  یعنی «ریندان» افتتاح شده بود و پیش از آن تنها مرز رسمی و بین‌المللی بین ایران و پاکستان میرجاوه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به طول مرز مشترکی و حجم تجارت ایران با پاکستان، افزود: با وچود این وضعیت ضرورتی وجود داشت که تعداد پایانه‌های رسمی و بین المللی را برای ارائه خدمات تجاری افزایش دهیم، بنابراین امروز پایانه مرزی «پیشین» به عنوان سریعترین مرز مشترک افتتاح خواهد شد چرا از روزی که عرصه را تحویل گرفتیم تا امروز که تا ساعاتی دیگر افتتاح خواهد شد، تقریبا ۴۵ روز فرصت داشتیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مساحت سومین گذرگاه مرزی ایران و پاکستان ۲.۵ هکتار است و سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریالی از سوی سازمان راهداری این پروژه انجام شده است.

افزایش مبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱.۵ میلیارد دلار

هدایتی گفت: با افتتاح این پایانه مرزی، علاوه بر امکان ارتقاء توسعه تجارت بین دو کشور از سطح بازارچه‌ای به سطح مرز رسمی و بین‌المللی، حجم بالایی از مبادلات اتفاق افتاده و سقف و محدودیتی که در وضعیت بازارچه‌ای وجود داشت برداشته می‌شود. به گونه‌ای که از حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سال گذشته می‌توان به تجارت ۱.۵ میلیارد دلاری در هر سال رسید که البته حدود دو سال رسیدن به این عدد طول می‌کشد.

وی با اشاره به مرز حدود ۹۰۰ کیلومتری بین ایران و پاکستان، اظهار کرد: افتتاح این گذرگاه مرزی نتنها برای مرزنشینان و بومیان منطقه رونق اقتصادی بیشتری به ارمغان خواهد آورد بلکه می‌تواند در حوزه مسافری برای ایرانیان و پاکستانی‌ها نقش آفرین باشد به عنوان مثال هر ساله در ماه محرم و به ویژه ایام اربعین مرز میرجاوه پذیرای زائران بسیاری از شیعیان پاکستان بوده است که با افتتاح این پایانه مرزی مذکور می‌توان از پتانسیل مسافری آن‌ها نیز استفاده کرد چرا که امروز از سالن مسافری موقت مرز «پیشین» نیز رونمایی خواهد شد و ازسوی دیگر می‌تواند در صورت تامین امنیت از مرز به کریدور اقتصادی چین و پاکستان به نام «سی‌پک» از طریق ریل و جاده متصل شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رسمی و بین المللی ایران و پاکستان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل

بازدید 10 خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان با حضو در تلویزیون پاکستان روایت جالبی از حمله ایران به اسرائیل را مطرح کرد و سپس درباره موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل توضیح داد. مواضع وزیر دفاع پاکستان را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • یک ماه و سومین مدال: این والیبال است
  • برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در خرمشهر + تصاویر
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • آغاز سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی جام موحد در مازندران
  • برگزاری سومین رویداد بین المللی نوروتاک