Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسینی گفت: یک‌هزار و ۶۲۰ بازدید چهره به چهره قضات کردستان از زندان‌های استان در سال گذشته انجام شد که در این زمینه رتبه چهارم کشوری را کسب کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان (31 فروردین1400) در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و 620 بازدید چهره به چهره قضات از زندان‌های استان انجام شد که در این راستا رتبه چهارم کشوری را کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به دیگر اقدامات دادگستری کردستان در سال گذشته افزود: دادگستری استان در حوزه فرهنگی رتبه نخست و در بخش برنامه‌های آموزشی موفق به کسب رتبه عالی در کشور شد.

 

وی از تشکیل شعبه ویژه اصحاب رسانه خبر داد و بیان کرد: این شعبه در سال 99 تشکیل شد که یکی از اقدامات دادگستری کردستان به شمار می‌رود.

 

رئیس کل دادگستری استان با اعلام اینکه ابتدای سال قبل 104 هزار پرونده در دستگاه قضا وجود داشت، افزود: طی هشت ماهه سال 99، 244 هزار پرونده دیگر به آن اضافه شده که تا پایان آبانماه 99 237 هزار آن رسیدگی شد و اکنون 111 هزار پرونده باقیمانده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: در چهار ماه آخر سال نیز 138 پرونده رسیدگی شدند که تا پایان سال 102 هزار پرونده باقیماند و نهایتا حدود 10 هزار پرونده عملکرد مثبت داشته و از موجودی پرونده‌های استان کسر شد.

 

وی یادآور شد: تا پایان سال 99 شاهد رشد 90 درصدی صدور الکترونیک بودیم که نسبت به ابتدای سال 99 شاهد رشد 2.5 درصدی این حوزه در استان کردستان بودیم.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان به برنامه دادگستری کردستان در سال‌جاری پرداخت و بیان کرد: درصددیم تا ابلاغ‌های دادگستری تا پایان سال‌جاری تا 95 درصد به صورت الکترونیکی انجام گیرد.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: رسیدگی از پرونده‌های معوق از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا بوده که براین اساس بیش از 96 درصد از پرونده‌هایی که تا قبل از سال 97 تشکیل شده بود تا پایان سال قبل رسیدگی شد.

 

وی از تشکیل پرونده قاچاق 54 شمش طلا، 17 کیلوگرم طلا، 13 میلیارد تومان کولرگازی، 30 خودروی لوکس، قاچاق تجهیزات پزشکی، مشوبات الکلی، احسام و سلاح و مهمات در استان خبر داد و اضافه کرد: مبارزه با فساد شعار اصلی دستگاه قضا است و این مهم در کردستان نیز دنبال می‌شود.

 

وی برخورد با مفاسد و تخلفات اداری، تشکیل پرونده‌های اقتصادی به ارزش سه هزار میلیارد تومان و تخلفات فرار مالیاتی و بررسی 500 پرونده فساد طی سال قبل، آزادسازی اراضی ملی منابع طبیعی، اراضی تولیت راه و شهرسازی، آزادسازی اراضی زراعی بستر رودخانه‌ها و باغات از دیگر اقدامات انجام شده توسط دادگستری کردستان بوده است.

 

رئیس کل دادگستری کردستان حمایت از تولید و رفع موانع مسیر تولید، تشکیل پرونده در حوزه آب شرب سنندج و مرخصی 40 درصد زندانیان در ایام تعطیلات عید نوروز امسال را از دیگر اقدامات دستگاه قضا در استان دانست.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازدید زندانها دادگستری کردستان دستگاه قضا دادگستری کردستان رئیس کل دادگستری دادگستری استان تا پایان سال هزار پرونده حجت الاسلام دستگاه قضا انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان کردستان، میزان طلاق استان طی سال گذشته با کاهش دو درصدی نسبت به سال قبل از آن روبه‌رو بوده و از ۵۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، بهادر اسدی اظهار کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی افزود: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ادامه داد: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هرچه بیشتر آمار طلاق استان ادامه دارد.

اسدی از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 747524

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد