Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق بیگدلی/ رئیس اداره تربیت بدنی شهرداری منطقه۱۷ :  این در حالی است که با داشتن یک رژیم غذایی و برنامه تمرینی مناسب می توان به همه دغدغه ها و نگرانی ها پایان داد. بنابراین در ماه مبارک رمضان هم می توان به ورزش کردن ادامه داد و حتی نتایج خوبی به دست آورد.
 ورزش هنگامی که روزه هستید فعالیت میتوکندری ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میتوکندری اندامکی است که کمک می‌کند چربی ها به عنوان سوخت غالب بدن مورد استفاده قرار گیرد و انرژی ورودی حاصل از مواد غذایی به انرژی قابل استفاده برای سلول تبدیل شود. ورزش های هوازی هم به کاهش وزن و چربی بدن کمک می کند و هورمون انسولین که وظیفه آن سوخت و ساز قند در بدن است، قند را از جریان خون به سمت کبد و عضلات هدایت می کند.   این کار بدن را مجبور به استفاده از منابع چربی و کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و سرطان می کند، ‌ همچنین ورزش در زمان روزه‌داری به ساخت عضله و بهبود کیفیت استخوان‌سازی کمک می کند و ورزش همراه با خواب مناسب، بهترین روش برای تولید هورمون رشد در بدن است. همین موضوع باعث ساخت عضله و سوخت چربی های بدن می شود. با این وجود، برای انجام ورزش در زمان روزه‌داری رعایت چند نکته نیاز است.  

برای جلوگیری از ضعف قوای جسمی، کاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع، باید از انجام تمرینات سنگین در این ماه خودداری کرد؛ چون فعالیت زیاد باعث از دست رفتن نمک، آب زیاد و در نتیجه عطش فراوان و افت فشار خون و ضعف شدید می شود. ورزشکاران باید آب و مایعات کافی در وعده های افطار و سحر بخورند تا دچار کم آبی نشوند. علاوه بر این، مدت زمان انجام تمرین های ورزشی را باید کاهش داد و هر روز حداکثر ۳۰ دقیقه تمرین کرد.
نکته مهم دیگر، انتخاب زمان مناسب برای انجام تمرینات ورزشی است. افراد عادی و بیمارانی که تمرین های سبک انجام می دهند صبح ها ورزش کنند، ورزشکارانی که تمرین های سنگین‌تری دارند، بهتر است بلافاصله پس از خوردن غذا تمرین نکنند و یک تا ۳ ساعت پس از افطار تمرین کنند. اگر هم کسی مجبور به فعالیت ورزشی قبل از افطار بود باید زمان تمرین او با افطار حداقل یک تا ۲ ساعت فاصله داشته باشد.
برای جلوگیری از کاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع که پس از تمرین در زمان بی‌غذایی به وجود می آید، لازم است فعالیت ها سبک و متوسط باشد. شنا، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ورزش های هوازی بهترین ورزش ها در ماه مبارک رمضان هستند که باعث تسریع گردش خون می شوند. با این کار خون و اکسیژن بیشتری به مغز می رسد و شادابی و نشاط در پی دارد.

کد خبر 596276 برچسب‌ها همشهری محله ماه رمضان ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله ماه رمضان ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ورزش مختلط در لواسان که باعث برکناری شد

تعداد بازدید : 92 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 396 پس از انتشار فیلمی از تمرین مختلط تعدادی از رزمی‌کار دختر و پسر در باشگاهی در منطقه لواسان، یک منبع آگاه در شهرداری لواسان در واکنش به این اتفاق گفت: «این اتفاق در یک زمین روباز رخ داده است. آن افراد تحت نظر یک باشگاه نبودند و به صورت آزاد تمرین می‌کردند.» پس از این موضوع سرپرست شهرداری لواسان گفت: «با برکناری آقای مصطفی خدابنده مسئول واحد فرهنگی ورزشی شهرداری لواسان، آقای یوسف نخلی در این مسئولیت به عنوان سرپرست مشغول به کار خواهد شد.» تصاویری که در این زمینه فارس منتشر کرده را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • تصاویر ورزش مختلط در لواسان که باعث برکناری شد
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • زمان دقیق طلوع ماه صورتی در ایران؛ این ماه را از دست ندهید!
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی