Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@22:12:11 GMT

ورود 2 هزار مگاوات ظرفيت جديد برق به مدار توليد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۰۰۵

ورود 2 هزار مگاوات ظرفيت جديد برق به مدار توليد

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت برق حرارتی از ورود 2 هزار مگاوات ظرفیت جدید برق به مدار تولید برای پاسخگویی به زمان اوج مصرف تابستان خبرداد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن طرزطلب با اشاره به اینکه این ظرفیت در نیروگاه‌های حرارتی ایجاد خواهد شد افزود: پیش‌بینی می‌شود بخشی از نیاز کشور در زمان اوج مصرف تابستان از این ظرفیت جدید تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بخش عمده سرمایه‌گذاری‌ها در نیروگاه‌های حرارتی را بخش خصوصی انجام داده است گفت: احداث هر هزار مگاوات برق نیازمند 650 میلیون یورو سرمایه‌گذاری است که این رقم بسیار قابل توجه است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه روند سرمایه‌گذاری و مصرف باید اصلاح شود ادامه داد: باید بجای سرمایه‌گذاری‌های جدید به موضوع مدیریت مصرف توجه بیشتری شود و البته بیشترین مصرف نیز در بخش تولید و صنایع انجام شود.
طرزطلب با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تعمیرات نیروگاهی تا اواسط خرداد به پایان برسد گفت: هم اکنون از برنامه‌ریزی انجام شده 8 درصد عقب هستیم که علت آن قرار گرفتن نیروگاه‌های حرارتی در مدار بهره‌برداری در زمستان سال گذشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌های انجام شده تعمیرات نیروگاهی تا اوایل خرداد به پایان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مگاوات برق سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همکاری دستگاهها لازمه ی تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، در این میان دستگاههای اقتصادی با حمایت و بسترسازی قوای سه گانه وظیفه دارند بصورت ویژه، برنامه های خود را برای تحقق شعار سال و مشارکت بیشتر مردم در حوزه اقتصاد، سرمایه گذاری و تولید ارائه کنند.

در این زمینه، نخست باید راههای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید را شناسایی و از ظرفیت های عظیم مردمی که به مراتب گسترده تر و قابل توجه تر از ظرفیت دستگاههاست استفاده کرد.

در مرحله بعد، قوای سه گانه و دستگاهها باید تلاش کنند زمینه تسهیل و تسریع جذب سرمایه گذاری فعالان اقتصادی، بیش از پیش فراهم شود و شعار سال تحقق یابد.

دراین مسیر همه دستگاهها باید با هماهنگی یکدیگر درشناسایی موانع تولید و رسیدن به وحدت نظر و اقدام عملی برای رفع موانع کوشا باشند.

نکته مهم اینکه دستگاههای اجرایی باید با بازتعریف ماموریت خود و البته نگاه ویژه به مردمی سازی اقتصاد و افزایش مشارکت مردم درجهش تولید، نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

دیگر خبرها

  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • تعامل و همکاری دستگاهها لازمه ی تحقق شعار سال
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • آمادگی اوقاف زنجان برای تحقق شعار سال درحوزه سرمایه گذاری و تولید
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو