Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:03:56 GMT

اره زنجیری چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۰۲۲

اره زنجیری چیست؟

اره زنجیری که به نام‌های دیگری از جمله اره برقی و یا اره موتوری نیز شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین ابزارآلات باغبانی و جنگلداری، به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کیف ابزار، این دستگاه‌ها به طور معمول، از یک موتور و نوعی زنجیر ریز و دندانه دار، ساخته شده‌اند که حول یک ورق فلزی، به نام ساطور می‌چرخند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این عامل و با این چرخش، نیروی گشتاور در موتور به زنجیر دستگاه، منتقل می‌گردد و آن را به گردش درمی‌آورد و به دور ساطور می‌چرخاند. بنابراین این دستگاه می‌تواند بعضی از سطوح و تجهیزات و انواع مختلف چوب را برش دهد.

به طور کلی، این ابزار را می‌توان در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار داد. از جمله کاربردهای وسیع اینگونه از تجهیزات، می‌توان به کارگیری آن‌ها را در نجاری، باغبانی، هرس کردن انواع درختان، زدن سرشاخه‌ها، بریدن تنه درختان، کاربرد در آتش نشانی و مجسمه سازی و... نام برد.

این ابزار، در حقیقت نوعی ابزار قابل حمل و مکانیکی هستند و وسیع‌ترین مورد استفاده از آن‌ها کار کردن با چوب به خصوص کار بر روی تنه درختان و کنده درختان زنده و یا قطع شده است.

این تجهیزات، هم‌چنین از مجموعه‌ای تیغه، به وجود آمده‌اند که به صورت زنجیر و پشت سرهم، به یکدیگر متصل شده‌اند. این زنجیر به طور معمول از ۳۰ عدد تیغه، شکل گرفته که دور یک صفحه فلزی، پیچیده شده است.

انواع مختلف اره زنجیری

اره‌ زنجیری با توجه به شکل ظاهری خود، دارای دو نوع هستند. در بعضی از انواع این دستگاه‌ها، دسته، بالای اره قرار داده شده است. این عامل موجب می‌شود تا کنترل دستگاه و هم‌چنین تعیین حرکت این ابزار از بالا، امکان پذیر شود. بنابراین به کارگیری این ابزار برای آن دسته از افرادی مناسب است که بالاتر از محل برش قرار می‌گیرند.

در بعضی دیگر از انواع این تجهیزات، دسته در پشت اره، واقع شده است. بنابراین این نمونه از دستگاه‌ها برای کاربری بر روی زمین و در سطح برش، مناسب هستند.

اره‌های زنجیری، هم‌چنین با توجه به نوع کاری که به انجام می‌رسانند و هم‌چنین از نظر سوخت و منبع تغذیه آن‌ها و با توجه به نوع موتور به کار رفته در طراحی آن‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از: اره‌های زنجیری بنزینی، اره‌های زنجیری برقی، اره‌های زنجیری شارژی و یا بی سیم و اره‌های زنجیری سرشاخه زن.

در ادامه به شرح مختصر هر یک از این ابزار و تجهیزات خواهیم پرداخت.

اره زنجیری بنزینی

قدرت اره‌ موتوری بنزینی همان‌طور که از نامشان نیز، مشخص است از طریق سوخت بنزین، تامین می‌شود. در حقیقت  اره‌های موتوری بنزینی از جمله متداول‌ترین و پرکاربرد ترین انواع اره‌های زنجیری به شمار می‌روند.

این سیستم به طور معمول مورد استفاده کاربران حرفه‌ای، قرار می‌گیرد اما افرادی که به صورت عادی و یا اتفاقی به این ابزار نیاز دارند نیز می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. این دستگاه‌ها دارای یک موتور دو زمانه بنزینی هستند که با کمک سوخت و روغن، روانکاری می‌شوند.

این موتورها از جمله پرقدرت‌ترین نوع اره‌های زنجیری به شمار می‌روند و سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع این تجهیزات دارند. اما دربرابر، این سیستم‌ها بسیار سنگین‌تر از دیگر اره‌های زنجیری هستند و صدا و لرزش بیشتری نیز ایجاد می‌کنند و هم‌چنین نیاز به سرویس و نگهداری از آن‌ها نیز بیشتر است.

به عنوان نمونه این دستگاه‌ها باید با روغن‌های مختلف روغن‌کاری شوند و به موقع، نسبت به تعویض سوخت و فیلتر هوای آن‌ها اقدام شود.

این ابزار در محیط‌های با مساحت بالا و یا فضاهایی مانند جنگل، که در این مکان‌ها دسترسی به منبع انرژی به راحتی امکان پذیر نیست، مناسب و قابل کاربرد وسیع هستند. از طرف دیگر هم‌چنین لازم به ذکر است که هر چه حجم موتور این سیستم‌ها بالاتر باشد موتور نیز قوی‌تر خواهد بود و عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.

اره زنجیری برقی

اره موتوری برقی، از یک موتور دو زمانه و برقی، تشکیل شده است که به وسیله آن، نیروی گشتاور موتور توسط کاربر این محصول، قابل کنترل شدن است. موتور این دستگاه‌ها با استفاده از یک کایل و یا سیم، به برق متصل می‌شود. بنابراین در هنگام استفاده از این دستگاه‌ها، نیامند به کارگیری سوخت و منبع سوخت نیستیم.

این سیستم‌ها نسبت به نوع بنزینی این دستگاه‌ها، کوچک‌تر هستند و وزن بسیار پایین‌تری دارند و از دیگر انواع اره‌های زنجیری، ارزان قیمت ترند. از طرف دیگر، میزان تولید دود و صدا نیز در این دستگاه‌ها بسیار کم‌تر است.

به طور کلی می‌توان گفت کاربرد این دستگاه‌ها برای افرادی که تازه کار هستند و علاقه دارند تا این دستگاه را در خانه و یا محل کار و کارگاه خود مورد استفاده قرار دهند، بسیار مناسب است.

اما در برابر این مزایا، لازم است بدانید که اره‌های زنجیری برقی، به دلیل کاربرد سیم در تولید آن‌ها، قدرت حرکتی بسیار پایینی دارند. بنابراین نمی‌توان این تجهیزات را به راحتی و در هر مکانی، مورد استفاده قرار داد.

از طرف دیگر، موتور الکتریکی به کار رفته در طراحی و ساخت این دستگاه‌ها، نسبت به نوع بنزینی اره‌های زنجیری، قدرت بسیار کم‌تری دارد. بنابراین و به طور کلی می‌توان این نوع از تجهیزات برقی را در کارهای محدودتر مورد استفاده قرار داد که نیازمند قدرت بسیار بالایی نیستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اره موتوری مورد استفاده قرار دستگاه ها هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط فروش اقساطی سه محصول کرمان موتور اعلام شد

در این طرح فروش که از ۲۹ فروردین ماه آغاز می‌شود، قیمت جک j۴، هفتصد و نود و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، KMC T۸ یک میلیارد و ششصد و نود و هفت میلیون تومان و BAC X۳ نهصد سی و نه میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شده است.

شرایط فروش جک J۴

شرایط فروش BAC X۳

شرایط فروش KMC T۸

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # کرمان موتور سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • موتور گلزنی مهاجم استقلال پس از ۱۱ هفته روشن شد
  • اعزام آتش‌نشانان تهران به مناطق سیل زده چابهار
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • تجربه ها ؛ ابزار تحقق شعار سال
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور
  • شرایط فروش اقساطی سه محصول کرمان موتور اعلام شد