Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@10:44:31 GMT

کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۱۲۳

کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نبوی فرد مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر درون کوچ استان از مناطق قشلاقی استان شامل پساکوه کلات، سرخس، میامی در مشهد، سبزوار، بردسکن و خواف به سمت ییلاقات استان در کوه‌های هزارمسجد، کلیدر، عمارت و حوزه‌هایی از شهرستان‌های یاد شده نقل مکان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: عشایر برون کوچ استان نیز از مراتع قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان حرکت خود را آغاز کرده و با عبور از خراسان شمالی، در ارتفاعات ییلاقات خراسان رضوی استقرار می‌یابند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به کمبود بارش‌ها و خشکسالی و کاهش علوفه و نیاز شدید به نهاده‌های دامی و آب شرب دام و به منظور رفاه حال عشایر در طول مسیر کوچ تانکر‌های آبرسان به آن‌ها آبرسانی می‌کنند همچنین شبکه‌های تعاونی عشایری نیز علوفه مورد نیاز، گاز مایع و دیگر مایحتاج ضروری مورد نیاز خانوار‌های عشایر را تامین خواهند کرد.

نبوی فرد بیان کرد: عشایر استان از اواخر فروردین ماه مناطق قشلاقی را به سمت مناطق ییلاقی ترک و در اوایل خرداد ماه در مناطق ییلاقی مستقر خواهند شد و به مدت سه ماه در مناطق ییلاقی حضور داشته و سپس به میان‌بند‌ها عزیمت خواهند کرد.

او تصریح کرد: تعداد خانوار کوچنده از استان گلستان به مناطق ییلاقی خراسان رضوی ۳۵۰ خانوار است که با طی مسافت ۳۷۰ کیلومتر به خراسان رضوی می‌آیند.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق عشایری ییلاق عشایر کوچ عشایر فصل نقل و انتقالات مناطق ییلاقی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: حجم بارندگی در مناطق مستعد، موجب سیلاب، آبگرفتگی و رواناب خواهد شد که در این خصوص هشدار سطح زرد نیز صادر شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با فعال شدن این سامانه، دما به طور محسوسی در روزهای پایانی آخر هفته کاهش خواهد یافت به طوری که میانگین بیشینه دما در روز جمعه نسبت به امروز ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی گفت: برودت هوا و کاهش محسوس دما موجب خواهد شد بارندگی‌ها در مناطق کوهستانی و شمالی در ساعاتی از روز جمعه هفته جاری، به شکل برف و باران باشد.

حکمی افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با ۲ و صالح آباد با ۲۷ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی هشت تا ۲۲ درجه را به ثبت رسانده است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت ، زمان رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰ اردیبهشت ، زمان رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • توفان، باران و مه جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی
  • باران های سیل‌زا در راه خراسان رضوی
  • آغاز ساخت منازل سازمانی ویژه مرزبانان استان خراسان رضوی
  • باد و توفان سبزوار را درنوردید
  • تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی شدت می‌گیرد