Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر حسنی مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ۲۱ فروردین که طرح محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل‌های کد‌های ۱ تا ۴ به مرحله اجرا در آمده تاکنون ۹ هزار و ۱۰۶ بازدید، ۷۰۰ اخطار، ۴۶۲ دادگاه و ۱۳۹ پلمب داشته‌ایم، ضمن اینکه در همین مدت ۳ هزار و ۳۲۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در این مدت ۵۳.۹ درصد عدم رعایت را از سوی فعالان مشاغل کد‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ طبق رنگ‌بندی‌های کرونایی شاهد بودیم و ۴۶.۱ درصد هم این موضوع را رعایت کردند و برای اثربخشی بهتر باید بالای ۷۵ درصد رعایت‌ها را شاهد باشیم.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان رعایت مشاغل ممنوع‌الفعالیت در گروه‌های مختلف شغلی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بوده است، ادامه داد: در شرایط فعلی کرونایی فعالیت تالارها، سالن‌های پذیرایی، سینماها، استخرها، مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی، گیم‌نت‌ها، طلافروشی‌ها، بوستان‌ها، بازارها، پاساژها، بنگاه‌های مسکن و خودرو، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، فروشگاه‌های عرضه پوشاک، کیف و کفش، آموزشگاه‌های رانندگی، خیاطی، زبان و غیره، مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌‎ها و مراکز تعویض پلاک ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

حسنی بیان کرد: تعطیلی واحد‌های ممنوعه باید توسط مسئولان مستقیم شان پیگیری شده و با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود، اگر کسی در این خصوص کوتاهی کند کم لطفی به مردم کرده، زیرا سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

او تصریح کرد: زمان اولیه اعلام محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل در موج چهارم بحران کرونا با توجه به عدم بهبود وضعیت قرمز کرونایی انتهای هفته جاری تمدید شده، موضوعی که با توجه به افزایش آمار مبتلا و فوتی روزانه قابل پیش‌بینی بود و امیدواریم که با همکاری شایسته مردم با خادمان حوزه سلامت به وضعیت مناسبی برسیم تا شاهد فعالیت مجدد مشاغل محدود شده و ممنوع شده باشیم.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی عدم رعایت مشاغل پرخطر تعطیلی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.   محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • آفت سن غلات مزارع رشتخوار خراسان رضوی نابود شد
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی