Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با دستور جلسه ارائه طرح پیشنهادی دائرة المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان، جشنواره پژوهشی نماز و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در دفتر امام جمعه زنجان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نخستین دستور جلسه یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با موضوع ارائه طرح پیشنهادی دائرةالمعارف فرهنگی، تمدن و مشاهیر استان زنجان اشاره کرد و گفت: بسیاری از استان ها نسبت به تهیه این دائره المعارف برای استان خود اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه مقرر شده است تا دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان نیز با همکاری انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان تهیه و چاپ شود، گفت: امیدواریم با همکاری استانداری زنجان بتوانیم این کتاب را چاپ و منتشر کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب گیلان نیز دائره المعارفی از استان گیلان است که در 6 جلد تهیه و چاپ شده است، یادآور شد: کتاب مازندان نیز سال گذشته در پنج جلد رونمایی و به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شد.

 

احمدخانی به دستور دوم جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اشاره کرد و گفت: از 25 آبان ماه سال گذشته تاکنون 15 جشنواره در سطح ملی و استانی اجرا شده است و هفت جشنواره نیز در دست انجام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اجرای نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان معراج اشاره کرد و گفت: این جشنواره با همکاری ستاد اقامه نماز استان در حال اجرا است.

 

وی همچنین به جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان اشاره کرد و گفت: این جشنواره نیز برای ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است و بخش های مختلف آن در فضای مجازی در حال انجام است.

 

این مقام مسئول به سومین دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع بومی سازی نقشه مهندسی فرهنگی استان پرداخت و یادآور شد: نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال 92 و 93 به تصویب رسید و براساس بندهای الف و ج و بخش دوم فصل 7 مقرر شد برای نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش استانی تهیه شود.

 

احمدخانی اضافه کرد: آیین نامه تدوین و اجرای برش های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در 14 فروردین ماه امسال به استان ها ابلاغ شد و مقرر گردید دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی استان پنج مساله اساسی فرهنگ استان را مشخص و اعلام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت این موضوعات از دستگاه های مربوطه و حذف اشتراکات، این مسائل فرهنگی به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می گردد.

 

در ادامه رئیس ستاد اقامه نماز استان بر ضرورت پرداختن به ادیان مختلف در دوره های مختلف در استان در این دانشنامه تاکید کرد و گفت: علمای برجسته ای در طول تاریخ این استان وجود دارد که منشا آثار و برکات بسیاری برای استان بودند که لازم است در این دانشنامه به آنان پرداخته شوند.

 

حجت الاسلام یوسفی به وجود امامزادگان متعدد در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از آنان سبقه ای در استان ندارند و لازم است تا به این موارد نیز پرداخته شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز به وجود پژوهش های متعدد از آثار ناملموس بسیاری از دوره های قبل از اسلام، اسلام و معاصر استان در میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این مجموعه آمادگی خود را برای حمایت از این کار پژوهشی اعلام می دارد.

 

امیر ارجمند افزود: اطلاعات تاریخی متعددی در این مجموعه وجود دارد که می تواند مرجعی برای تهیه این دانشنامه در استان باشد و اطلاعات جامعی از دوران پس از صفوی در دست است که در اختیار این گروه تحقیقی قرار می گیرد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد صبح امروز سه‌شنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با بیان اینکه اخلاق یکی از چالش‌های اساسی در کانون خانواده است، تصریح کرد: مهمترین دغدغه‌ای که امروز افراد انقلابی و مذهبی دارند، تضعیف سبک زندگی اسلامی است، بنده بابت برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور که امروز اتفاق افتاد، تشکر می‌کنم که البته باید زودتر از این رخ می‌داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: اگر این اتفاق آثار مشت پُر کنی داشته باشد و به زودی مجموعه فرهنگی استان بتواند از آن اعتبار مالی‌اش استفاده کنند، خوب است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان «حجاب» را یکی از موضوعات ذیل سبک زندگی اسلامی اعلام و عنوان کرد: با نهایت تأسف هر روز و هر لحظه که می‌گذرد، مسأله حجاب در کشور بغرنج‌تر می‌شود؛ بنده از همان ابتدا به شخص رئیس جمهور بارها عرض کردم که بحث حجاب را جدی گرفته شود و مهم‌ترین بخش آن ادارات است.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: ادارات گسترده دولتی وجود دارد، باید قالبی مشخص شود و این قالب اتفاق بیفتد که این امر اتفاق نیفتاد. سال ۱۴۰۱ طرح آماده شد اما اتفاق ناگوار مهسا امینی رخ داد؛ لذا با جدیت بیشتری به این موضوع حجاب پرداخته شود، هر کجا که برویم این مطالبه جدی رهبر و مردم است.

وی خطاب به حجت الاسلام خسروپناه گفت: سابقه خوبی در بحث حجاب نداریم، قبل از انقلاب کار به جایی رسیده بود که در شمال کشور، مؤمنان و افراد متدین گله‌مند بودند به همین خاطر اگر این مساله رها شود بی شک بدتر از این می‌شود، آنگاه نمی‌توانیم آن را جمع کنیم، لذا شما این را به سهم خود و با جدیت دنبال کنید که آثار پوشش اسلامی را به زودی در کشور ببینیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، موضوع دیگر را مسأله فِرَق (گروه‌ها نظیر وهابی و …) در استان خواند و بیان کرد: به تازگی گزارش بسیار خیره کننده‌ای رسیده، هفته آینده که خدمت حضرت آقا خواهیم بود به ایشان عرض خواهم کرد، این هم عزم و اراده می‌خواهد که باید به آن پرداخته شود؛ این مساله بسیار مهمی به خصوص در آموزش و پرورش است، از آقای مخبر خواسته‌ام به این مساله ورود کنند، در خوزستان هیچ سنی وجود ندارد و بحث وهابیت چالش اصلی است.

به گزارش مهر، سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان، دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی خوزستان رونمایی شد.

کد خبر 6062832

دیگر خبرها

  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود