Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:19:34 GMT

اجرای طرح «هر کوهنورد، یک امدادگر» در همدان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۴۲۴

اجرای طرح «هر کوهنورد، یک امدادگر» در همدان

ایسنا/همدان رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان از برگزاری طرح رایگان «هر کوهنورد، یک امدادگر» با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد.

علیرضا گوهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به طبیعت‌گردی و کوهپیمایی روی آوردند چراکه مسیرهای کوهپیمایی و کوهنوردی همدان از دسترس‌ترین مسیرها هستند و همین مسئله باعث می‌شود در روزهای تعطیل، جمعیت زیادی در ارتفاعات استان حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از معضلات بسیار مهمی که در کوهستان با آن مواجه هستیم، بحث حوادث است، مطرح کرد: متولی امدادونجات، جمعیت هلال‌احمر است و این سازمان در مباحث تخصصی مانند امداد در کوهستان، تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مربوطه عقد می‌کنند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان ادامه داد: در همین راستا ما یک پایگاه امدادونجات در میدان میشان و یک کارگروه جست‌وجو و امدادونجات در هیئت کوهنوردی استان داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرایش مردم به کوهپیمایی به این نتیجه رسیدیم که این جمعیت را باید آموزش دهیم تا هر کوهنوردی خود بتواند کمک‌های اولیه‌ مورد نیاز را انجام دهد.

گوهری بیان کرد: در این طرح قرار است براساس تفاهم‌نامه‌ای که با جمعیت هلال احمر شهرستان همدان داریم، کوهنوردان همدانی به صورت رایگان دوره‌ کمک‌های اولیه را طی کنند. این طرح فعلاً در مرحله ثبت‌نام است و امیدواریم مورد استقبال کوهپیمایان همدانی قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كوهنوردي کوهپیمایی امداد و نجات جمعیت هلال احمر دوره آموزشی کمک های اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز

رئیس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال خوراکی و تزریقی در راستای برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال در خراسان رضوی تزریق و خورانده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، زهرا نهبندانی در جمع خبرنگارانگفت: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال‏ در ماه های اردیبهشت (نوبت اول2 لغایت 4 اردیبهشت 1403 ) و ( نوبت دوم 30 اردیبهشت لغایت 1 خرداد 1403 ) در خراسان رضوی در حال اجراست.

وی افزود: هرچند تلاش‌ ها برای‌ تحقق‌ اهداف‌ برنامه‌ ریشه کنی فلج اطفال در دو کشور همسایه و بومی‌ فلج‌ اطفال‌ (افغانستان و پاکستان‌) تداوم‌ دارد، اما‌ افزایش‌ تردد به‌ داخل‌ کشور به‌ دنبال‌ تحولات‌ سیاسی‌ کشورهای‌ همسایه‌ و همچنین‌ پوشش‌ پایین‌ واکسیناسیون‌ جاری‌ و تکمیلی‌ در برخی‌ مناطق‌ این‌ دو کشور، نشان‌ دهنده‌ خطر بالای‌ ورود ویروس‌ به‌ کشورمان‌ است لذا برای به‌ حداقل‌ رساندن‌ خطر ورود و چرخش‌ مجدد ویروس‌ فلج‌ اطفال‌ لازم‌ است‌ عملیات‌ ایمن‌ سازی‌ تکمیلی‌ سالانه‌ انجام‌ شود.

نهبندانی خاطرنشان کرد: در این برنامه تمام مهاجرین‌ خارجی‌ که‌ در اردوگاه‌ ها و یا خارج‌ از اردوگاه ها اقامت‌ دارند، تمامه خانوارهای‌ ساکن‌ در کلنی ها و محل‌ تجمع‌ عمده‌ مهاجرین‌ خارجی‌، تمام مناطق‌ تحت‌ پوشش‌ تیم‌ های‌ سیار، تمام کودکان‌ زیر 5 سالی‌ که‌ احتمالاً همراه‌ مادران‌ خود در زندان ها اقامت‌ دارند و همه نقاطی که‌ به‌ تشخیص‌ معاونین‌ بهداشت‌ پوشش‌ نوبت سوم فلج اطفال آنها کمتر از 95 درصد است تحت پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار گرفتند.

 مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به 584هزار دز واکسن فلج اطفال خوراکی و تزریقی در راستای برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن به جمعیت ایرانی و غیر ایرانی زیر پوشش دانشگاه خراسان رضوی خورانده و تزریق شده که بیش از 521 هزار دز واکسن فلج اطفال از این تعداد برای جمعیت ایرانی و مابقی برای جمعیت اتباع غیر ایرانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون فلج اطفال برای کلیه نوزادان در بدو تولد،2ماهگی، 4ماهگی، 6ماهگی،18ماهگی و6 سالگی انجام می‌شود و  خوشبختانه سال گذشته هیچ مورد مثبت بیماری فلج اطفال در خراسان رضوی ثبت و گزارش نشد اما از ابتدای امسال تاکنون 2 مورد مشکوک به فلج اطفال شناسایی شده که هنوز نتیجه قطعی آن اعلام نشده است.

نهبندانی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 15هزار و 163دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی ارائه شده که از این تعداد 13هزار و 479 دز برای جمعیت ایرانی و مابقی برای اتباع غیرایرانی خورانده و تزریق شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۸۰ عنوان به مناسبت هفته کارگر در استان همدان
  • پاکسازی منطقه کوهستانی صبرز تایباد
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • کبودراهنگ رتبه اول فرزندآوری در استان همدان
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان
  • حضور کوهنوردان خراسان رضوی در اردوی تیم امید هیمالیانوردی
  • فعال شدن رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان