Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر بانه گفت: خانه هلال در واقع شعبه کوچکی از هلال احمر است و تمام تیم‌های ما اعم از جوانان و داوطلبان و.... روستایی در این خانه‌ها فعالیت خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، اسماعیل رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر بانه در حاشیه مراسم افتتاح دو خانه هلال در شهر کانی سور و روستایی سیاحومه از توابع بخش نمشیر اظهار کرد: از مهمترین اقدامات خانه های هلال می تواند به جذب آموزش و سازماندهی ساکنان حوزه جغرافیایی خانه هلال اشاره کرد، البته آموزش‌های در خانه هلال برای همه ارائه می‌شود و برای شرکت در کلاس الزام به عضویت در جمعیت هلال احمر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به آموزش و مردمی بودن برنامه های امدادی در مواقع بحران خواسته هلال احمر از مردم این شهرستان است و امیدواریم که از آموزش امداد و اقلام پشتیبانی خانه‌هابهره‌مند شوند.   رحیمی عنوان کرد: بهره‌برداری از خانه‌های هلال در راستای آشنایی اهالی روستاها با مخاطرات و یادگیری آموزش کمکهای اولیه است و افتتاح خانه های هلال با آموزش روستاییان می‌تواند آمادگی روستاییان را در برخورد با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی بالا ببرد.   رحیمی تاکید کرد: طرح آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی در برابر آسیب های محیطی، حوادث و سوانح برای آسیب دیدگان تا زمان رسیدن نیروهای امدادی است.   وی در پایان خاطر نشان کرد: ارزش های انسان دوستانه،  تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه ضرورت جذب سازماندهی آموزش افراد ساکن در شهرها و روستاها به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در زمان طلایی امداد و نجات می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خانه های هلال هلال احمر خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی عصر سه شنبه چهارم ماه در آئین اختتامیه دوره‌های امداد و نجات پسران در بندرعباس، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر و داوطلبان این جمعیت در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ می‌کنند تا اگر نیاز بود اقدام عملی داشته باشند.

وی افزود: انسان باید در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ کند چرا که به طور کلی انسان در این دنیا مسافر است و همیشه باید برای سفر کردن به سرای آخرت آمادگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام شهابی عنوان‌کرد: نوجوانان و جوانانی که این احساس نیاز را کرده‌اند که در دوره‌های امداد و نجات شرکت کنند به اهداف بزرگ‌تری می‌اندیشند چرا که آن‌ها می‌خواهند راه نجات‌گری را پیشه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های امداد و نجات، گفت: شرکت در دوره‌های هلال‌احمر بر هر کسی ضروری است چرا که این دوره‌ها تمرین مسئولیت پذیری و علاوه بر اینکه در شرایط بحران کم حال دیگران است در زندگی نیز به کمک می‌آید.

وی خاطرنشان‌کرد: لازم است مسئولان از طریق فرهنگ سازی جوانان و نوجوانان را نسبت به شرکت در دوره‌های امداد و نجات ترغیب کنند و بسترهای حضور حداکثری جوانان در این دوره‌ها فراهم شود.

کد خبر 6087001

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان