Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@10:21:50 GMT

با این دستور پخت لذیذترین آش جو را درست کنید

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۳۸۷۰

با این دستور پخت لذیذترین آش جو را درست کنید

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از غذاهایی که در سفره‌های افطار ماه رمضان زیاد از آن استقبال می‌شود،‌ انواع آش و سوپ است. در این مطلب شما را با طرز تهیه آش جو خوشمزه آشنا می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه آش جو:

جو پوست کنده: ۱ پیمانه
بلغور گندم یا گندم پوست کنده: ۱/۴ پیمانه
پیاز بزرگ: ۱ عدد
عدس: ۱/۲ پیمانه
نخود: ۱/۲ پیمانه
لوبیا چیتی: ۱/۲ پیمانه
نعنا: ۳ قاشق غذاخوری
آب قلم یا استاک گوشت: به مقدار نیاز
سبزی آش: ۵۰۰ گرم
پیاز داغ، سیر داغ و کشک: به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت آش جو:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبوبات را از ۲۴ ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. جو را هم به همراه گندم خیس کنید.

۲. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و سپس تفت دهید تا طلایی رنگ شود. بعد نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و سپس آب قلم را به مخلوط اضافه کنید.

۳. اجازه بدهید تا آب به جوش بیاید و بعد جو و گندم پوست‌کنده را اضافه کنید.

۴. بعد از یک ساعتی که از پخت جو گذشت، عدس را اضافه کنید ولی اگر عدس را جدا پخته بودید، باید بعد از پخت کامل جو آن را به قابلمه اضافه کنید. در قابلمه را به صورتی که کاملاً کیپ نباشد قرار دهید تا جو همراه با عدس بپزد.

۵. وقتی عدس پخت، نخود و لوبیا را بعد از آبکش کردن به آش اضافه کنید. (از قبل حبوبات را بپزید)

۶ . سپس سبزی آش را اضافه کنید. آش را چند بار به هم بزنید تا همه مواد درون آش به صورت یکنواخت پخته شوند و در ضمن آش ته نگیرد.

۷. برای درست کردن نعنا داغ، ۶ قاشق غذاخوری روغن را داخل تابه بریزید و بعد از اینکه روغن کمی داغ شد، ۳ قاشق پودر نعنا خشکی را که داشتیم به روغن اضافه کنید.

۸. برای کمتر از ۱ دقیقه نعنا خشک را با روغن تفت دهید و بلافاصله از روی حرارت بردارید؛ چون حرارت بیش از حد خیلی سریع باعث سوختن و تیره رنگ شدن نعنا داغ می‌شود و طعم خیلی تلخی هم پیدا می‌کند.

۹. سپس نعنا داغ را به آش جو اضافه کنید و بعد اجازه دهید تا آش جا بیفتد. در این مدت هم چندین بار آش را هم بزنید تا ته نگیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 596517 برچسب‌ها آشپزی توصیه‌ها و آداب آشپزی - دستور پخت تغذیه رمضان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آشپزی دستور پخت تغذیه رمضان اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، صادق قهرمانی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده شده به حوزه فرهنگی بسیار ناچیز است، افزود: دغدغه اصلی این است که همین اعتبارات ناچیز درست هزینه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی مسائلی چون اعتبارات، فضای کافی و از همه مهم‌تر تعاملات فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: در همین راستا دولت سیزدهم برنامه جامعی برای حوزه فرهنگی در قالب پنج مسئله اصلی فرهنگی تدوین و برای هر کدام از این مسائل نیز چندین اقدام استانی مدنظر قرار گرفته است.

این مسؤول در خصوص مسائل فرهنگی که در استان مورد اجماع قرار گرفته است، یادآور شد: مسائلی از قبیل نبود توجه کافی به فرهنگ کار، کمبود فضای کار و تعاملات فرهنگی، ضعیف شدن بنیان خانواده و به تبع آن کاهش جمعیت، کمرنگ شدن هویت تاریخی و تمدن ایرانی – اسلامی و … از جمله این موارد بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود اعتباراتی که برای حوزه‌های فرهنگی تخصیص داده می‌شود، برای همان حوزه در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در هزینه‌کرد این اعتبارات نباید برش استانی مدنظر بوده، بلکه باید بدون توجه به این مسئله و فقط برای برنامه‌ای که در نظر گرفته شده است، هزینه شود.

قهرمانی همچنین از تدوین بیش از ۳۴۰ برنامه فرهنگی در استان و ارائه آن به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان خبر داد.

کد خبر 6084521

دیگر خبرها

  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • اکبرپور: حرف‌های جواد نکونام درباره ایشان درست بود!
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود