Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته محققان، اکثر افراد می دانند که چاقی می تواند منجر به دیابت یا بیماری قلبی شود، اما اضافه وزن می تواند در سرطان هم نقش داشته باشد.

یک مطالعه جدید نشان داد که بازماندگان سرطان سینه که دارای اضافه وزن هستند، با افزایش خطر قابل توجه ابتلاء به دومین سرطان که ارتباطی با سرطان قبلی آنها ندارد، روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان این مطالعه گفتند که احتمالاً این خطر ناشی از عوامل خطر مشترک بین دو سرطان یعنی چاقی و همچنین آسیب پذیری ژنتیکی و اثرات طولانی مدت درمان سرطان سینه است.

«هدر اسپنسر فیگلسون»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه تحقیقات سلامت کلورادو، در این باره می‌گوید: «خطر ابتلاء به سرطان با وجود چاقی افزایش می‌یابد. این فقط یک مدرک دیگر است که به ما نشان می‌دهد چقدر اضافه وزن مهم است.»

محققان در این مطالعه، داده‌های حدود ۶۵۰۰ زن تحت درمان را مورد مقایسه قرار دادند.

نتایج نشان داد زنانی که مبتلا به سرطان سینه تهاجمی بودند با افزایش شاخص توده بدنی شأن، خطر ابتلاء به دومین سرطان سینه در آنها بالاتر بود.

به گفته محققان، این ارتباط زمانی مشهودتر بود که تجزیه و تحلیل متمرکز بر سرطان‌های مرتبط با چاقی یا دومین سرطان سینه بود.

محققان مشاهده کردند ۸۲۲ زن (حدود ۱۳ درصد) بعد از میانگین حدود ۷ سال مبتلا به دومین سرطان شدند. از بین این تعداد ۶۲ درصد به سرطان مرتبط با چاقی و ۴۰ درصد به دومین سرطان سینه مبتلا شده بودند.

سرطان‌های مرتبط با چاقی شامل سرطان سینه پس از یائسگی، سرطان روده بزرگ، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان لوزالمعده و سرطان کلیه بودند.

مهر/

برچسب ها: چاقی ، سرطان ، دیابت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O4y

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: چاقی سرطان دیابت دومین سرطان سرطان سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه جدید که میزان و شدت سرطان پروستات را در میان مردان آفریقایی آمریکایی بررسی می‌کند، دسترسی نابرابر به مراقبت‌های بهداشتی را یک عامل محتمل برای ابتلا می‌داند.

احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان آفریقایی آمریکایی ۱.۷ برابر بیشتر از سایر مردان رنگین پوست یا مردان اروپایی است. 

آن‌ها همچنین ۲.۱ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند. 
این اختلاف ممکن است تا حدی با عدم دسترسی برابر به مراقبت‌های بهداشتی که بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی تبار تجربه می‌کنند توضیح داده شود، اما به طور کامل توجیه کننده نیست.

یک مطالعه جدید علل بیولوژیکی احتمالی این نابرابری را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که ممکن است با ملانین پوست و روشی که مردان آفریقایی آمریکایی ویتامین D را از نور خورشید دریافت می‌کنند، مرتبط باشد. 

محققان در Cedars-Sinai Cancer کالیفرنیا، به این مطالعه کمک کردند.

همان طور که می‌دانید ویتامین D، یک ریز مغذی حیاتی است که با افزایش جذب کلسیم باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود و همچنین به محافظت در برابر سرطان پروستات کمک می‌کند. 

مطالعه جدید نشان داد به نظر می‌رسد کمبود ویتامین D باعث ایجاد بیماری می‌شود. 

طبق اطلاعات فعلی حدود ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها کمبود ویتامین D دارند. 

یک مطالعه جدید از انستیتو کوپر گزارش می‌دهد که این رقم برای آمریکایی‌های آفریقایی تبار ممکن است به ۷۶ درصد برسد. 

بدن انسان ویتامین D را با کمک نور خورشید تولید می‌کند. 

یک متخصص اورولوژی گفت: ویتامین D تمایز سلولی را تقویت می‌کند، فرآیندی که طی آن سلول‌ها به جای تبدیل شدن به سرطان، بالغ و تخصصی می‌شوند.

این مطالعه و تحقیقات در آینده ممکن است در نهایت منجر به دستورالعمل‌های تغذیه‌ای جدید در رابطه با مصرف ویتامین D شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان