Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:39:15 GMT

طالبان: مذاکرات بین افغانی متوقف نشده است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۴۱۵۹

طالبان: مذاکرات بین افغانی متوقف نشده است

بنا به گفته سخنگوی طالبان، مخالفت این گروه شبه نظامی با پیوستن به اجلاس استانبول به معنی در بن بست قرار گرفتن مذاکرات بین افغانی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: خودداری طالبان از شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در شهر استانبول به این معنی نیست که مذاکرات بین افغانی متوقف شده است و این جنبش به تماسهایش با دولت کابل ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود شهر استانبول میزان یک کنفرانس با شرکت مقامهای دولت افغانستان و طالبان از ۲۴ آوریل تا چهارم مه باشد. با این حال مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد، این اجلاس با توجه به این که دیگر بدون شرکت طالبان معنی ندارد، به تعویق خواهد افتاد.

این جنبش پیشتر اعلام کرده بود از شرکت در هر گونه کنفرانس تا زمانی که همه سربازان خارجی از افغانستان خارج نشوند خودداری میکند.

مجاهد خاطر نشان کرد: مذاکرات ما به بن بست نخورده است، ما با طرف مقابل در ارتباط هستیم. ممکن است پیشرفتی حاصل نکرده باشیم زیرا یک سری پیشنهادهای دیگر همچون اجلاس استانبول مطرح شده‌اند و یک سری رویکردهای جدید و طرحی‌های جدید رسیده‌اند و این ممکن است تاثیرگذار باشد اما فرآیند مذاکرات دوحه ادامه دارد و در آینده ممکن است تصمیماتی مهم اتخاذ شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

درحالی که حکومت طالبان همواره نقض حریم هوایی افغانستان را محکوم می‌کنند، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان ولایت‌های جنوبی افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس این بار در ولایت‌های قندهار و کاپیسا خبر دادند.

هرچند تاکنون هیچ کشوری مالکیت این پهپادها را به عهده نگرفته اما حکومت طالبان همواره تأکید داشته است گشت‌زنی مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است.

براساس گزارش منابع محلی در قندهار، دوشنبه (سوم ‌حمل) هواپیماهای بدون‌سرنشین در آسمان قندهار به طور مداوم در حال پرواز بودند.

برخی منابع محلی در کاپیسا نیز تصاویری از پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان حصه اول و حصه دوم شهرستان «کوهستان» ثبت کردند و اذعان داشتند این پهپادها حدود ساعت 14 روز سه‌شنبه نیز مشاهده شده‌اند.

پیش از این گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در برخی ولایت‌های افغانستان از جمله پکتیکا، کنر، بدخشان، پنجشیر، نیمروز و هرات قابل مشاهده شده بود.

ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان افغانستانطالبان: گشت زنی پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان نقض آشکار حریم هوایی استفیلم| خالی شدن آسمان افغانستان پس از تصرف کابل توسط طالبان

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در اظهاراتی تصریح کرده بود: گشت زنی مداوم پهپادهای آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است و باید متوقف شود.

استانکزی به آریانانیوز نیز گفته بود: در آسمان افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند و ما بارها درباره این موضوع به آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳