Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: با بسیج همه امکانات استان برای تکمیل مسکن مهر و تسریع در اجرای طرح های اقدام ملی مسکن جدی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای مسکن استان که ظهر چهارشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه روباز استانداری برگزار شد اظهارداشت: طرح اقدام ملی مسکن برای ما بسیار مهم است و همه ظرفیت های استان باید بسیج شود تا کارها سرعت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقی نیست که جایگاه ما در بخش مسکن در میانه های جدول کشوری باشد لذا باید با تلاش مضاعف در رده های بالای جدول قرار گیریم و به کارها سرعت بخشیم.

بخش مسکن موتور محرکه اقتصاد و اشتغال است

استاندار قزوین گفت: بخش مسکن موتور محرکه اقتصاد و اشتغال کشور است و می تواند سایر حوزه ها را فعال کرده و به پویایی برساند به طوری که فقط در استان قزوین ظرفیت ایجاد 10 هزار شغل را با فعال کردن بخش مسکن داریم. 

جمالی پور یادآورشد: صنایع خودروسازی و مسکن پیشران ایجاد اشتغال و زنجیره تقویت سایر بخشهاست و توجه به آن باید در دستور کار مدیران ذیربط قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد زیرساخت ها و امور زیربنایی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نباید به خاطر مطالبات دستگاههای اجرایی زمین مانده و متوقف شود هرچند قبول داریم شرکت های برق و آب و فاضلاب باید منابع مالی داشته باشند تا ماموریت های خود را انجام دهند اما انتظار داریم مساعدتها بیشتر شود تا افراد نیازمند بسرعت صاحب مسکن شوند.

استاندار قزوین تصریح کرد: زمین متعلق به دولت است و در واگذاری آن برای اجرای طرح اقدام ملی و یا تامین منابع زیرساختها نباید سخت گیری کنیم هرچند تاکنون روند واگذاری خوب بوده ولی برای جلوگیری از تحمیل هزینه های بیشتر لازم است کارها شتاب گیرد. 

وی اضافه کرد: از این پس لازم است پیشرفت کارها به صورت هفتگی گزارش شده و هر جا مانعی بود اعلام شود تا از وزارتخانه آن را پیگیری کنیم.

جمالی پور با اشاره به کمبود پارکینگ در پروژه مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان اظهارداشت: شهرداری محمدیه برای احداث پارکینگ در ناحیه شهری مهرگان طرح مناسبی ارائه کند تا بخشی از مشکلات این منطقه برطرف شود. 

استاندار قزوین یادآورشد: مهرگان با استقرار حدود 60 هزار نفر جمعیت که در آینده به 100 هزار نفر خواهد رسید ظرفیت شهر شدن را دارد و اگر این مجوز را از وزارت کشور و دولت بگیریم بسیاری از مشکلات این ناحیه برطرف خواهد شد.

وی برای بررسی و پیگیری شهر شدن مهرگان قول مساعدت داد و گفت: پس از بررسی کارشناسی این موضوع اگر فقط به مصوبه دولت نیاز باشد، بسرعت آن را پیگیری می کنیم. 

جمالی پور همچنین بیان کرد: دریافت عوارض با درحه بندی شهرها صورت گیرد و میزان آن در شهرها هم نزدیک شود و برای خرید یک باره سیمان و ذخیره شدن آن برای تسریع در اجرای طرح اقدام مالی مسکن هم موافقیم. 

استاندار قزوین از همراهی خوب مدیران راه و شهرسازی، شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب استان در اجرای طرح مسکن مهر و اقدام ملی مسکن تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین اجرای طرح جمالی پور بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از واحد نساجی دسترنج رضابافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل ۲۰۰۰ طرح منتخب و بزرگ صنعتی در سطح کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد ۸۰ طرح بزرگ متعلق به استان قزوین است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش طرح‌های صنعتی منتخب استان قزوین خبر داد و افزدد: از مجموع طرح‌های منتخب کشوری ۱۰۰۰ واحد تولید، هم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش شده تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رکورد اشتغال صنعتی کشور سال گذشته با تحقق ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال‌زایی شکسته شد، بیان کرد: همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود، کمبود نیروی کار امروز به یکی از چالش‌های اصلی واحدهای تولیدی منجر شده و خوشبختانه نیروهای کارگری ما در سال جاری علاوه بر دریافت حقوق توانستند به اشتغال پایدار دست یابند.

برادران اضافه کرد: ما به تازگی خودکفایی صنعت شوینده را جشن گرفتیم و در آینده نزدیک نیز خودکفایی صنعت پلی استر و نخ را جشن خواهیم گرفت، تا جایی که تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده تا در صنایع مختلف جشن خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت نساجی ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که صنایع نساجی ما فرسوده شده و اگر سرپا بماند دستاورد بزرگی است، اما همه مشاهده کردید که در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: صنعت نساجی امروز بیش از هرچیز به رقابت با محصولات خارجی نیاز دارد تا بتوانیم میزان قاچاق در حوزه پوشاک را کاهش دهیم، ضمن اینکه شرکت‌های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه پروانه دریافت کرده و در حوزه دانش بنیان نیز اقدامات خوبی شده است.

کد خبر 747033

دیگر خبرها

  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است
  • بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند/ضرورت رونق اقتصاد و تولید
  • رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است
  • واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود
  • بانک ها جلوی اختلاس ها را بگیرند/ضرورت رونق اقتصاد و تولید