Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@12:36:42 GMT

دو تصویر زشت از بیمارستان فجر/ لطفا فاصله بگیرید!

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۴۶۷۶

دو تصویر زشت از بیمارستان فجر/ لطفا فاصله بگیرید!

تصویر اول

غصه‌دار و خمیده تکیه داده بود به دیوار راهروی طبقه دوم. دفترچه بیمه‌ هم دستش بود. بغض عجیبی داشت و هر آن آماده بود، چادرش را بکشد روی صورتش و ...

پرسیدم چی شده؟ آهی کشید و غم را قورت داد و سری به علامت «هیچ» تکان داد. اصرار کردم. گفت انگشت پایش جراحت داشته و رفته پیش دکتر. شرح حال داده، دکتر از پشت میز در دفترچه‌اش چیزهایی نوشته و گفته «باید عمل شود!»

- به دکتر گفتم شما که اصلا پای منو معاینه نکردی! دفترچه را پرت کرد سمتم و گفت: یعنی من نمی‌فهمم؟ برو بیرون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..برو بیرون! برو یه جای دیگه!

اشک سر خورد روی صورتش و ادامه داد: نیم ساعت داشتم التماس می‌کردم که ببخشید قصد جسارت نداشتم و...بالاخره قبول کرد و دارم می‌روم برای کارهای عمل!

چادرش را جمع کرد و خسته و شکسته از راهرو عبور کرد.

تصویر دوم

پنجمین روز بهار است و تقریبا 70درصد بیمارستان مرخصی هستند! آقای دکتر به همراهِ بیمار نگاهی کرد و گفت: مرخص‌ه!

زن نگران به دکتر گفت: آقای دکتر هوشیاری نداره که! چطوری ببرم خونه؟

- اشکالی نداره، همین کارهای ما رو توی خونه انجام بدین! دکتر متخصص بیارین بالای سرش و زنگ بزنین آزمایشگاه سه روز یه بار بیاد آزمایش خون بگیره و...چیز خاصی نیست!!

- آقای دکتر شاید نتونیم مثل بیمارستان رسیدگی کنیم، اگر حالش بدتر شد چی؟!

- طوری نیست! حالا ببرید، البته یه هفته دیگه دوباره بر می‌گردین!

و به قدم‌هایش سرعت داد و از خانمی که مستاصل و متعجب ایستاده بود، فاصله گرفت! گویی باید تخت‌ها را خالی کنند و عید رو راحت بگذرانند!

تصویر سوم

از مادرِ تحقیر شده در تصویر اول خبری ندارم اما قطعا هیچ عذرخواهی، قلب شکسته او را تا آخر عمر، مرهم نمی‌شود. از مادرِ تصویر دوم خبر دارم؛ سه روز بعد، بیمار عزیزش را با فشار روی 8 به بیمارستانی نزدیک منزل رساند. بیمار را پذیرش نمی‌کردند! با خواهش و تمنا و هزار ترفند، پذیرش کردند. یک هفته در آی سی یو بود و کلی طعنه شنید به خاطر وخامت حال بیمار و...حالا هم نجات پیدا کرد از دست نظام درمانی که برای خلوت شدن بیمارستان، بیمار را به زور مرخص می‌کنند و می‌گویند هفته بعد بر می‌گردی!! حالا دو هفته است که این مادر، داغدار است...

بعد التحریر:

روضه نخواندم و توضیح اضافه ننوشتم تا وزیر شاعر و زودرنج بهداشت، دست به گلایه و شکوه نبرد و کم‌کاری‌ها و بی مسئولیتی‌های برخی از کادر درمان را با نامه‌نگاری به رهبر انقلاب(؟!) لاپوشانی نکند. منتها این مشت، نمونه خروار را نوشتم بخشی از رسالت رسانه‌ای است که 14 ماه است دارد مراعات جامعه پزشکی را می‌کند و از کاستی‌ها نمی‌گوید. قطعا همه مدیون جامعه پزشکی هستیم اما اگر همین امروز کمپینی راه اندازی کنیم برای "مظلومانی" که زیر دست برخی پزشکان تحقیر و  تدفین می‌شوند، روی دیگر سکه نیز عیان می‌شود. آقای وزیر، غصه را در تصویر سوم مشاهده کن!

یک نکته هم خطاب به حفاظت اطلاعات ارتش عزیز، اگرچه مطمئنم توان تعطیل کردن بیمارستان فجر و یا برکناری رئیس بی مسئولیت آن را ندارید، حداقل به این دو پزشک کمی اخم کنید! جای دوری نمی‌رود، بهتر از این است که دنبال شکایت از رسانه و نویسنده این سطرها بروید!

کد خبر 1507315

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،دکتر حجت الله روستا گفت: از مجموع یازده هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، هفت هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و سه هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.
او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س)، تعداد عمل جراحی قلب باز انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.
به گفته دکتر روستا، بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.
او اظهار کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • همه مدعیان صعود بردند، جز قهرمان لیگ‌برتر!
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان