Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@13:44:42 GMT

احتمال تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۴۸۳۸

محمدمهدی زاهدی در واکنش به درخواست عده ای جهت تعویق برگزاری کنکور با توجه به ورود به پیک چهارم کرونا اظهار کرد: ما از شرایط دو ماه آینده خبر نداریم که اوضاع کرونا چه می شود و موج چهارم چه طور عمل می کند؟. این بستگی به همراهی دولت و سیاست گذاری ها دارد. اگر بتوان به شرایط قبل از عید برگشت برگزاری کنکور مشکلی ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اوصاف می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و برنامه ریزی های دقیق تر کنکور را برگزار کرد اما اگر شرایط کرونایی مثل الان باشد خود مسئولان و ستاد کرونا تصمیم لازم را خواهند گرفت.

وی درباره برگزاری امتحانات نهایی بیان کرد: این موضوع مقداری متفاوت است چون در نهایت بعد از حذف کنکور ملاک برای پذیرش دانشجو نمرات امتحانات نهایی است، باید مسئولان آموزش و پرورش به گونه ای پروتکل ها را رعایت کنند که امتحانات حضوری باشد، چون نتایج این امتحانات معیار ورود به دانشگاه است.

وی اضافه کرد: فعلا آموزش و پرورش این توان را ندارد که امتحانات نهایی را به صورت مجازی برگزار کند مگر این که ظرف یک ماه آینده سیستم خاصی را در شاد طراحی کند، اما در غیر این صورت برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری اجتناب ناپذیر است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نحوه برگزاری سایر امتحانات مدارس گفت: این بستگی به تصمیم آموزش و پرورش دارد که می تواند به هر دو روش حضوری و مجازی آن را برگزار کند.

زاهدی همچنین درباره احتمال برگزاری سال تحصیلی آینده به صورت مجازی بیان کرد: این را باید از مسئولان وزارت بهداشت و ستاد کرونا سوال کرد که چقدر می توانند مردم را واکسینه کنند، اگر همراهی مردم و سیاست گذاری درست دولت را شاهد باشیم این امید می رود که کرونا از کشور برود، اما تا الان سیاست گذاری ها درست نبوده به خصوص در ایام عید که دولت می توانست قرنطینه خوبی اعمال کند. دولت تسامح کرد و شاهد این وضعیت هستیم، لذا موضوع حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی آینده نیز به همراهی مردم و سیاست گذاری درست دولت بستگی دارد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: امتحانات نهایی سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در اطلاعیه این سازمان آمده؛ با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که به علت تعطیلات عید نوروز تا شانزدهم فروردین موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین) نیز بتوانند برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.
داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت‌نام کنند.
برای داوطلبانی که پیش از این در نوبت دوم آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.
نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد
  • احتمال تعویق اردوی کشتی آزاد درصورت تکمیل سهمیه‌ها در بیشکک