Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@18:18:32 GMT

حداد عادل در پیامی سالروز بزرگداشت سعدی را تبریک‌گفت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۵۳۹۱

حداد عادل در پیامی سالروز بزرگداشت سعدی را تبریک‌گفت

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی در پیامی سالروز بزرگداشت سعدی و آغاز نهمین سال فعالیت این‌بنیاد را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

نامگذاری روز اول اردیبهشت به نام روز بزرگداشت مصلح‌الدین سعدی شیرازی یکی از اقدامات شایسته عرصه فرهنگ و ادب پس از انقلاب اسلامی است که هر ساله سبب نگاهی تازه به شعر و کلام این استاد سخن فارسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بزرگداشت سعدی، تنها تجلیل شعر و نثر شیوای او نیست، تجلیل اخلاق و حکمت و معرفت بلیغ و رسا نیز هست، امسال که روز اول اردیبهشت مقارن با ایام ماه مبارک رمضان و فرصت بی نظیر تهذیب نفس و تزکیه شده است، خوب است به شعر سعدی از وجه تعلیمی آن بنگریم و مفاهیم و بن مایه های معنوی و انسان ساز آن را مورد توجه قراردهیم. پند سعدی که مایه گرفته از معارف قرآن و حدیث است به واسطه زبان فصیح و رسای او بر لوح خاطر پندآموزان نقش خواهد بست و همراهی آن با لطافت کلام او، ظرایف نگاه اخلاقی و انسانی اش به زندگی را به نمایش می گذارد.

سعدی جهاندیده ای انسان شناس و صادق است و شیوه سخن بی تکلف و زلال او چه در نظم و چه در نثر، امتیاز دیگر این آموزگار بزرگ مردمی است. سخن سهل و ممتنع سعدی و امتیازات بسیار کلام او موجب شده است تا در زمان حیات خود شهرت بسیار زیادی پیدا کند و ضرب المثل های بسیار فراوانی برگرفته از کلام او در ذهن و زبان مردم ساری و جاری گردد.

سادگی و شیوایی روش سعدی در سخنوری و انتقال مفاهیم او را اول معلم زبان و ادب فارسی ساخته است و اقبال جهانی به کلام سعدی موجب انتشار نسخه های خطی بسیار و ترجمه های فراوانی از کتاب‌های گلستان و بوستان او در جهان شده است و این ویژگی‌ها در انتخاب نام بنیاد سعدی که امر آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در جهان را بر عهده دارد موثر بوده است.

اینجانب در آستانه نهمین سالگرد تاسیس بنیاد سعدی، روز بزرگداشت سعدی شیرازی استاد سخن و معلم اول زبان و ادب فارسی را به همگان به ویژه استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در سراسر جهان تبریک می گویم و امیدوارم درک کلام سعدی ما را در به کار گرفتن بن مایه های اخلاقی و انسانی برای ساختن جهان آرمانی سعدی یاری کند.

غلامعلی حداد عادل

رئیس بنیاد سعدی

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: بزرگداشت سعدی روز بزرگداشت بنیاد سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام راک به سث رالینز و کودی رودز؛ از تبریک تا تهدید/ اخبار WWE

راک ضمن تهدید کودی رودز، پیامی خارج از کاراکتر برای سث رالینز فرستاد.

دواین "د راک" جانسون اکنون به ظاهر در هیچ یک از استوری لاین‌های WWE حضور ندارد. گرچه کودتایی در بلادلاین رخ داده و در نبود رومن رینز، به نظر سولو سیکوا سودای رئیس قبیله شدن را در سر داد، شایعاتی نیز وجود دارند که شاید راک در پشت پرده این جریان حضور داشته باشد. با این وجود، هیچ تاییدیه از صحت این ادعا وجود ندارد و تنها یک گمانه زنی از سوی هوادران است.

طرفداری | در همین حال، راک رسلمنیا سختی را پشت سر گذاشت. جایی که در یک بازی 45 دقیقه‌ای تگ تیم به همراه رومن رینز مقابل رالینز و کودی رودز قرار گرفت. آنها در آن دیدار به پیروزی رسیدند و راک اکنون درحال برنامه ریزی برای بازگشت خود بوده و در پیامی ضمن تبریک به کودی رودز اعلام داشته که کارش با او هنوز تمام نشده است.

قهرمانی کمربند یونیورسال را به کودی رودز تبریک می‌گویم. همانطور که گفته بودم هر زمانی که غول آخر برگردد، به دنبال تو خواهد بود و خونت را دوباره خواهد ریخت.

همچنین راک پیامی خارج از کاراکتر نیز برای سث رالینز نیز فرستاد.

همچنین می‌خواهم به سث رالینز که معتقدم ستاره اول رسلمنیا بود تبریک بگویم. رکوردشکنی و حضور در یک رینگ به همراه شما 3 نفر مایه افتخار بود. اکنون نگاه من به رسلمنیا بعدی است.

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • بازدید از آرامگاه سعدی، اول اردیبهشت رایگان است
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی روز ارتش را تبریک گفت
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • بازدید از آرامگاه سعدی در اول اردیبهشت‌ماه رایگان شد
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • پیام راک به سث رالینز و کودی رودز؛ از تبریک تا تهدید/ اخبار WWE
  • برگزاری مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما