Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@19:02:11 GMT

زمان مناسب کاشت مو در فصل های مختلف

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۵۷۰۸

سوال اینجاست که آیا فصل های مختلف در روند بهبود کاشت مو و رشد بهتر مو موثر هستند؟ به طور کلی کاشت مو به معنی برداشت گرافت ها از پشت سر و طرفین و سپس کاشت آنها در قسمت های خالی سر است. کاشت مو هم مانند هر جراحی زیبایی دیگر نیازمند تحقیق و کسب اطلاعات است. متقاضیان کاشت مو قبل از تصمیم و انتخاب جراح خود به تحقیق و پرس و جو در مورد کاشت مو می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی است که در این حین سوالات و ابهامات زیادی برای متقاضیان پیش بیاید. یکی از سوال های متداول هم زمان و فصول مناسب برای کاشت مو است. بیشتر این افراد می خواهند بدانند که فصل ها تاثیری در روند و بهبودی کاشت مو دارند؟ در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

بهترین فصل کاشت مو

معمولا افراد دوس دارند برای انجام عمل های زیبایی وقت را از دست ندهند. آنها ترجیح می دهند هر چه زودتر به چهره ایده آل خود برسند. اما در مورد کاشت مو باید بگوییم کمی دست نگه دارید. کاشت مو از آن جمله از جراحی هایی است که نیاز به گذشت زمان دارد. جالب است بدانید که برای کاشت مو فصول مناسبی تاثیرگذار هستند. بعضی از فصول می توانند شرایط بهبودی را برای شما هموار تر کنندو بعضی از فصول هم ممکن است شرایط بهبودی را کمی سخت تر کند. پس در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین فصول برای کاشت مو صحبت کنیم. با خواندن این مطلب تمامی سوالات و ابهامات شما در این موارد برطرف خواهد شد.

قطعا زمانی که تصمیم خود را برای کاشت مو می گیرید کمی هیجانی برخورد خواهید کرد. شوق و ذوق شما باعث می شود تا دیگر نخواهید صبر کنید. اما در مورد کاشت مو و کاشت ابرو این موضوع و این طرز فکر کاملا اشتباه است. در این مورد بهتر است با یک پزشک متبحر و باتجربه مشورت داشته باشید. قبل از اقدام برای نوبت خود با تمام دقت این مقاله را مطالعه کنید.

چه فصلی به عنوان بهترین فصل کاشت مو شناخته شده است؟

همانطور که می دانید کاشت مو چندین ساعت طول می کشد. این عمل سرپایی است و حتی ممکن است در یک جلسه کار به اتمام برسد. بیشترین استرس و نگرانی بیماران در این موارد دوران بهبودی آن است. توجه داشته باشید که کاشت مو هم باید مانند تمامی جراحی های دیگر جدی گرفته شود. نکات بهداشتی را در این جراحی جدی بگیرید. رعایت نکات بهداشتی باعث می شود تا از بروز عفونت ها جلوگیری شود. دقیقا تا دو هفته بعد از کاشت باید حسابی نسبت به مراقبت های بهداشتی حساس باشید. این دو هفته دوران بهبودی شما است. با گذشت 6 تا 8 هفته تقریبا دیگر همه چیز برای شما عادی می شود.

می توانید به زندگی عادی و کارهای روزمره خود بازگردید. بعد از گذشت یکسال هم نتیجه قابل رویت است. همانطور که گفتیم باید بدانید بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است. در نتیجه بهترین کار این است که معایب و مزایای کاشت مو در فصل های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. در این حالت شما هم می توانید برای کاشت مو بهترین تصمیم را در بهترین زمان بگیرید.

فصل بهار

بهار آب و هوای خوبی دارد. اما فراموش نکنید که در این فصل بارش باران بسیار زیاد است. هوای بهار کمی غیرقابل پیش بینی و گول زننده است. باید ببینیم بهار چه مزایایی برای کاشت مو دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر کمی قبل تر از بهار کاشت مو را انجام دهید، تعطیلات بهار فرصت مناسبی برای گذراندن دوره بهبودی شما خواهد بود. سال نو بهترین زمان برای شروع تغییراتی جدید و نو است.

باد و باران هایی که در فصل بهار جود دارد برای گذراندن دوران بهبودی مناسب نیست. بعد از کاشت مو تا چند هفته باید حسابی مراقب زخم های ایجاد شده باشید. گاهی در بهار آفتاب شدید هم وجود دارد. باید از کلاه و یا کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

فصل تابستان

اگر شرایط شما مناسب باشد تابستان هم می تواند یکی از بهترین فصل ها برای کاشت مو باشد. فصل تابستان در بیشتر شهرهای کشور از جمله تهران بسیار گرم است. بیشتر افراد سعی دارند از تعطیلات تابستانه خود استفاده کنند و به سفر بروند. تابستان فصل رشد بهترین میوه ها است. میوه هایی مثل تمشک و هلو و هندوانه و ... بهترین میوه ها برای رشد مو هستند. رعایت کردن رژیم غذایی بعد از کاشت مو خالی از لطف نیست. می توانید به یک سفر ییلاقی بروید. در این حالت تابستان بهترین زمان برای گذراندن دوره بهبودی کاشت مو است.

به هر حال تابستان فصلی با شدت گرمایی بالا است. شدت گرما اصلا برای پوست سر خوب نیست. می تواند باعث خشکی بیش از حد شود. حتی ممکن است دچار سوختگی در سر شود. توجه داشته باشید که حداقل تا 6 ماه بعد از کاشت مو به استخرهای عمومی نروید. این موضوع  می تواند باعث بروز عفونت شود. در فصل تابستان ممکن است برای دوری از عرق کردن و تمیزی مجبور شوید زود به زود حمام بروید. اما این موضوع اصلا برای کسانی که تازه مو کاشته اند خوب نیست. زیرا در این صورت چربی های طبیعی در پوست سر از بین می روند.

فصل پاییز

فصل پاییز شروع باد و باران های متناوب است. هم چنین مدارس در این فصل باز می شوند. در نتیجه مشغله کاری هم برای همه بیشتر می شود. پاییز می تواند یکی از بهترین فصل ها برای کاشت مو باشد. زیرا در این فصل خبری از آفتاب مستقیم و شدید خورشید نیست. افراد در این فصل کمتر عرق می کنند. غلات و حبوبات در این فصل بسیار تازه و در دسترس هستند. این موضوع می تواند به رشد بهتر و نتیجه بهتر کمک کند. فصل پاییز می تواند یکی از بهترین فصل ها برای تصمیم به کاشت مو باشد. اگر در فصل پاییز مو بکارید، تا تعطیلات نوروزی بهبودی کامل اتفاق می‌افتد. در نتیجه در فصل بهار می توانید عکس های متفاوت تر و جذاب تری بگیرید.

تغییرات آب و هوایی از معایب این فصل برای کاشت مو است. تعطیلاتی در فصل پاییز وجود ندارد، در نتیجه فرصتی برای استراحت در دوران نقاهت ندارید. ممکن است در روزهای اول زخم های روی سر شما کمی شما را معذب کنند.

فصل زمستان

 حتما شما هم به گوشتان رسیده است که فصل زمستان بهترین و مناسب ترین زمان برای جراحی های زیبایی است. اما مسئله اینجاست که آیا این موضوع برای کاشت مو هم صدق می کند؟ در ادامه می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. فصل زمستان هم دارای آفتاب های شدیدی نیست. در این فصل نیازی به استحمام های زودهنگام ندارید.  ورزش ها هم داخل سالن های سر بسته انجام می شوند.

در فصل زمستان آب و هوا کمی سرد و خشک است. این خشکی هوا باعث می شود تا پوست سر رطوبت مناسب خود را از دست بدهد. بارش های پی در پی برف و باران باعث ایجاد عفونت می شوند. در فصل زمستان دسترسی به غذاهای مفید برای رشد مو کمی دشوار است. در این حالت مجبور می شوید از ویتامین ها استفاده کنید. اما اگر مصرف ویتامین ها بیش از حد شوند هم موجب آسیب به موها می شود.

انتخاب کلینیک مناسب برای کاشت مو

قطعا انتخاب کلینیک و جراح متخصص  که هزینه کاشت مو در آن مرکز معقول باشد از مهم ترین کارهایی است که قبل از هرکاری برای کاشت مو باید انجام دهید. انتخاب اشتباه در این موضوع می تواند پشیمانی را به دنبال داشته باشد. البته در نظر بگیرید که پشیمانی در این موارد دیگر سودی ندارد. پس بهتر است از همان ابتدا بهترین تصمیمات با تحقیقات درست و صحیح گرفته شود. کلینیک ساعی با چندین سال سابقه در انجام جراحی های زیبایی و کاشت مو توانسته رضایت بیماران را جلب کند. قطعا دلیل این موفقیت می تواند حضور پزشکان و جراحان باتجربه و امکانات پیشرفته و ... باشد.

فراموش نکنید که مشاوره قبل از انجام کاشت مو بسیار اهمیت دارد. در جلسات مشاوره تمامی سوالات خود ار در مورد کاشت مو از جراح خود بپرسید. در این حالت اطلاعات شما بالا می رود. هم چنین به آرامش بیشتری خواهید رسید. بدون استرس و در کمال آرامش این جراحی سرپایی برای شما انجام می شود. به هر حال شرایط هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. سن شما، انتظارات شما از انجام این جراحی، وضعیت بانک مو، میزان ریزش مو، نقاط خالی سر و... از جمله مواردی است که باید توسط جراح بررسی شوند.

در آخر باید بدانید که زیبایی شما با کاشت مو بیشتر می شود. پس بهتر است سر فرصت با آرامش به این موضوع بپردازید. این جراحی در یک الی دو جلسه انجام می شود. فقط کافی است دوران بهبودی را به بهترین شکل ممکن بگذرانید. همه این موارد باعث می شود تا به نتیجه دلخواه خود خیلی زود دست پیدا کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: مورد کاشت مو باعث می شود دوران بهبودی برای کاشت مو داشته باشید بعد از کاشت بهترین فصل فصل زمستان فصل پاییز فصل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب

آفتاب‌‌نیوز :

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • سفارش غذای شرکتی آنلاین در کترینگ دنا
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • لذت از بهار با گل همیشه بهار
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • معرفی کلاه کاسکت راپیدو