Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانی زاده گفت: این گزارش که آمریکا تنها ۶۰۰مورد از تحریم ها را تعلیق کرده و ایران باید به تمام تعهدات خودش عمل کند جامع و پایدار نیست و ایران باید اصرار کند که تمامی ۱۷۰۰مورد تحریم به صورت یکجا برداشته شود و آمریکا به برجام بازگردد و بازه زمانی ۶ماهه ای برای راستی آزمایی تعیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ برخی منابع خبری در وین خبرهایی از مذاکرات برجامی منتشر کرده اند که نگرانی هایی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این گزارشات تعلیق تنها قسمتی از تحریم ها آن هم در بازه زمانی ۱۲۰ تا ۱۸۰ روزه توسط آمریکا است. همچنین منابع خبری گزارش داده اند آمریکا صرفا با یک بازه زمانی کوتاه مدت یک هفته‌ای برای راستی ‎آزمایی موافقت کرده که طی آن به صورت نمادین چند تراکنش انجام شود و راستی ‎آزمایی معقول و لازم که برای معاملات نفتی حداقل ۳ تا ۶ ماه است، تاکنون پذیرفته نشده است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیارآفتاب، در خصوص مذاکرات برجامی در وین، گفت: مذاکرات ایران و کشورهای ۴+۱ در وین وارد مرحله حساسی شده است ولی همچنان هیچ یک از طرف های شرکت کننده در مذاکرات گزارش دقیقی از روند و خروجی آن ارائه نداده اند.

وی افزود: البته برآیند گزارش ها نشان می دهد یک سری توافقاتی صورت گرفته که در آن آمریکا به برجام باز خواهد گشت و همزمان ششصد مورد از هزار و ۷۰۰مورد تحریم های اعمال شده را لغو خواهد کرد و پس از آن ایران باید فورا به تعهدات خودش بازگردد و مذاکرات جدید دیگری هم آغاز خواهد شد.

هانی زاده با بیان اینکه ابهاماتی پیرامون این مذاکرات وجود دارد، گفت: این ابهامات باعث شده تا برخی از ارتباط این مذاکرات با انتخابات جمهوری اسلامی که در خرداد ماه برگزار خواهد شد، صحبت کنند. اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد باعث ایجاد فضای غیرملی و ابهام آمیزی در کشور خواهد شد چرا که مذاکرات باید نتیجه قابل قبولی داشته باشد.

این کارشناس بین الملل تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا باید بدون هیچ گونه پیش شرطی تمام تحریم های اعمال شده در طی سال های اخیر را لغو کند و نباید مذاکرات فرسایشی و طولانی شود. بعد از لغو کامل تحریم ها هم ایران بایستی راستی آزمایی کند؛ چرا که آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و این کار باعث بازگشت دوباره و بیشتر تحریم ها شد لذا این بار باید راستی آزمایی با جمهوری اسلامی ایران باشد.

هانی زاده تصریح کرد: ایران باید در فرآیند زمانی شش ماهه، نیت آمریکا را راستی آزمایی کرده و در غیر این صورت هر گونه توافقی که دربرگیرنده لغو کامل تحریم ها و بازگشت آمریکا به برجام نباشد قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: بنظر می رسد این گزارش که آمریکا تنها ۶۰۰مورد از تحریم ها را تعلیق کرده و ایران باید به تمام تعهدات خودش عمل کند جامع و پایدار نیست و ایران باید اصرار کند که تمامی ۱۷۰۰مورد تحریم به صورت یکجا برداشته شود و آمریکا به برجام بازگردد و بازه زمانی مشخصی هم برای راستی آزمایی تعیین شود.

این کارشناس بین الملل خاطرنشان کرد: در مجموع هیچ گونه مذاکره ای خارج از برجام نباید صورت بگیرد و هر گونه مذاکره در موضوعات دیگر قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آمریکا به برجام راستی آزمایی بازه زمانی هانی زاده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در تهران

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • حال هوای تهران خوب است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است