Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روند مرگ و میر بیماران کرونایی در استان همدان صعودی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، روزهای سخت و طاقت فرسای کرونایی در همدان سپری می‌شود و روزانه قریب به 20 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سنین مختلف جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرفه، تنگی نفس، تب، لرز، بدن درد و سردرد از شایع‌ترین علائمی است که روزانه بیش از یک هزار بیمار را روانه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌کند.

پیشرفت ویروس کرونا در بدن برخی بیماران به حدی است که استراحت و مراقبت‌های خانگی حالشان را خوب نمی‌کند و برای دریافت درمان تخصصی‌تر مجبور به بستری در بیمارستان هستند.

اما در روزهای اخیر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی افزایش قابل توجهی یافته و همین امر کمبود تخت و امکانات بیمارستانی را به رخ بیماران کشیده است. در این روزها شرایط به گونه‌ای است که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و بیمارانی که نیاز به بستری دارند باید منتظر ترخیص دیگر بیماران و خالی شدن تخت باشند.

وضعیت سراسر استان همدان قرمز و بحرانی بوده و موج چهارم اپیدمی با قدرت هرچه تمام‌تر در حال پیشروی است.

از 10 روز گذشته محدودیت‌های شدید کرونایی در همه شهرستان‌ها آغاز شده و اصناف و اماکن غیرضروری را به تعطیلی کشانده است.

نظارت بازرسان بر اعمال محدودیت‌ها تشدید شده و بنا بر گفته مسئولان علوم پزشکی تاثیر مثبت اجرای محدودیت‌ها ظرف 14 روز نمایان می‌شود.

دکتر محمد طاهری از افزایش آمار تعداد موارد مرگ و میر در بیماران کرونایی خبر داد و اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 21 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 595 بیمار مبتلا به کرونا در بخش سرپایی و بستری شناسایی شده است تصریح کرد: تاکنون 13 هزار و 470 بیمار در بخش بستری و 34 هزار و 192 بیمار در بخش سرپایی شناسایی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در روز گذشته یک هزار و 142 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ ها مراجعه کردند که 265 مورد در بخش عادی، 25 مورد در بخش آی سی یو و حال 71 بیمار وخیم گزارش شده است. 

طاهری به وضعیت کرونا در شهرستان‌های همدان اشاره کرد و گفت: تاکنون تعداد بیمارن مثبت کرونایی در بخش بستری اسدآباد 524 مورد، بهار 735، تویسرکان 844، رزن 592، درگزین 225، فامنین 246، کبودرآهنگ 839، ملایر 2 هزار و 438، نهاوند یک هزار و 737 و همدان 4 هزار و 945 مورد بیمار گزارش شده است.

مردم از مراجعه غیر ضروری به مطب‌های پزشکی خودداری کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: مردم از هرگونه مراجعه غیر ضروری به مطب‌های پزشکان خودداری کنند.

دکتر علیرضا مدرکیان با بیان اینکه فضای ساختمان پزشکان و مطب‌های همدان استاندارد نیست اظهار داشت: عدم وجود فضای کافی در سالن انتظار و عدم سیستم تهویه مناسب سبب بروز و گردش کرونا در مطب‌های پزشکان است.

وی با تاکید بر اینکه برخی بیماران کرونایی کاملا بدون علامت اما ناقل بیماری هستند تصریح کرد: حضور تعداد زیادی از بیماران بدون رعایت فاصله استاندارد از یکدیگر در فضای مطب‌ها خطر ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند.

تنها بیمارستان معین کرونایی کهگیلویه پاسخ‌گوی بیماران نیستشمار مبتلایان به کرونا در روسیه به 267 هزار نفر رسیدکرونای انگلیسی در کل استان قم در حال گسترش است

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه اوضاع کرونا در استان بسیار بحرانی است و مردم باید از هرگونه حضور غیر ضروری در بیرون از منزل خودداری کنند گفت: ممکن است بیماری برای حل یک مشکل بسیار کوچک به پزشک مراجعه کنند اما همین مراجعه سبب مبتلای آنها به ویروس و عوارض ناشی از آن می‌شود.

انتهای پیام/743/ش

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پزشکی همدان مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد