Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@11:08:16 GMT

بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت در بورس ۱۴۰۰/۲/۱

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۶۱۲۶

بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت در بورس ۱۴۰۰/۲/۱

امروز سهامداران شرکت‌های پتروشیمی غدیر، سیمان داراب و بانک کارآفرین در بورس و معامله‌گران شرکت‌های صنعتی دوده فام، نفت ایرانول و سرمایه‌گذاری صبا تامین در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت ۱۲هزار و ۵۲۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۰۷هزار و ۶۲واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۵میلیارد و ۵۲۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۹۰۱میلیارد تومان در بیش از ۲۳۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

بر این اساس سهامداران شرکت‌های پتروشیمی غدیر، سیمان داراب و بانک کارآفرین بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان، تجارت الکترونیک پارسیان و سیمان غرب بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۱۱۷میلیون ورقه به‌ارزش ۵۴هزار و ۱۴۵میلیارد تومان در ۵۳هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۵واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۷۲۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های صنعتی دوده فام، نفت ایرانول و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی تندگویان و ذوب آهن اصفهان بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فرابورس بورس تهران شاخص بورس بورس بازار بورس اخبار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار ریزش بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم روسیه به بالاترین حد خود رسید

 نرخ تورم سالانه روسیه در ماه فوریه به بالاترین میزان در یک سال گذشته یعنی ۷.۷ درصد رسید که بالاتر از انتظارات تحلیلگران ۷.۶ درصد بود. ارقامی که توسط سرویس آمار فدرال روسیه منتشر شدند، نسبت به ژانویه که ۷.۴ درصد بود، بسیار بالاتر و تقریباً دو برابر هدف ۴ درصدی تعیین‌شده توسط بانک مرکزی روسیه بود.

علاوه بر این، تورم هسته در این ماه به بالاترین میزان در یک سال گذشته، به ۷.۶ درصد رسید. این رقم در ژانویه ۶.۸ درصد بود. تورم ماه‌به‌ماه که در ژانویه ۰.۹ درصد بود، اندکی تثبیت شد و در فوریه به ۰.۷ درصد رسید.

تشدید قیمت‌ها نسبت به سال قبل عمدتاً ناشی از تورم قیمت خدمات بود که از ۸.۱ درصد در ماه قبل ۸.۵ درصد افزایش یافت. تورم محصولات غیرخوراکی نیز ۶.۶ درصد از ۶.۲ درصد در ژانویه افزایش یافت. با این حال، تورم قیمت مواد غذایی در ۸.۱ درصد ثابت ماند. با این حال، وقتی نوبت به قیمت‌های ماه‌به‌ماه رسید، تورم مواد غذایی از ۱.۳ درصد در ژانویه به ۰.۸ درصد کاهش یافت، در حالی که تورم محصولات غیرخوراکی از ۰.۵ درصد در ماه قبل به ۰.۳ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر، تورم ماهانه خدمات نیز بالا بود و ۱.۱ درصد در فوریه بود که نسبت به ۰.۸ درصد در ژانویه افزایش داشت.

چرا تورم روسیه در حال افزایش است؟

تورم روسیه در چند ماه گذشته به دلیل ادامه اثرات تحریم‌های بین‌المللی بر قیمت‌های روزانه در این کشور افزایش یافته است. مجموعه‌ای از تحریم‌ها، در پاسخ به حملات مداوم این کشور در اوکراین، به این معنی است که روسیه اکنون با گزینه‌های کاهش قابل توجهی در مورد تجارت بین‌المللی و خرید چندین کالا مواجه است. همچنین به این معنی است که واردات برخی کالا‌ها اکنون بسیار دست و پا گیر، زمان‌بر و گران شده است که به نوبه خود قیمت‌های بالاتری را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.

روسیه همچنین هزینه‌های هنگفتی برای عملیات نظامی و دفاعی می‌کند تا به جنگ با اوکراین ادامه دهد. این شامل مواردی مانند سلاح، تجهیزات حمل‌ونقل، حقوق سربازان و سایر هزینه‌ها می‌شود. بانک مرکزی روسیه نیز در چند ماه گذشته نرخ بهره را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. نرخ فعلی آن ۱۶ درصد است. این امر باعث کاهش ارزش روبل شده است، به ویژه در مورد دلار آمریکا که منجر به گران شدن واردات شده است.

تحریم‌های بین‌المللی بیشتر بر بخش‌های درآمدزای روسیه مانند نفت و گاز و فلزات و معادن تأثیر گذاشته است. اخیراً، تحریم‌های بریتانیا و اتحادیه اروپا تشدید شده، چراکه جنگ روسیه و اوکراین از دومین سالگرد خود گذشته است. مرگ الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه در یک زندان قطب شمال نیز منجر به تحریم‌های شدیدتر علیه این کشور شده است.

اگرچه به نظر می‌رسد که اقتصاد روسیه در مواجهه با این تحریم‌ها هنوز کاملاً انعطاف‌پذیر است، اما به دلیل رشد تولید ناخالص داخلی، بیشتر این به دلیل هزینه‌های نظامی متورم است. این افزایش در هزینه‌های جنگ اغلب به قیمت بهبود شرایط زندگی برای شهروندان روسیه است.

منبع: یورونیوز

tags # روسیه سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • تورم روسیه به بالاترین حد خود رسید
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • بورس مثبت بسته شد
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • چرا در سال گذشته بیشترین حجم خرید ملک در سرخرود انجام شده است؟
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • بورس قرمز شد