Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@13:07:33 GMT

روسیه قائم مقام سفارت آمریکا رااحضارکرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۶۳۹۸

رسانه‌ها خبر دادند، وزارت خارجه روسیه قائم مقام سفارت آمریکا در مسکو را به این وزارتخانه احضار کرد. ناطقان: در حالی که بحران در روابط آمریکا و روسیه سبب بازگشت سفرا به پایتخت‌های این دو کشور شده است، خبرها از احضار قائم مقام سفارت واشنگتن در مسکو به وزارت خارجه روسیه حکایت دارد.

شبکه الجزیره، بعد از ظهر چهارشنبه (امروز) خبری فوری به نقل از خبرنگار خود در مسکو منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، وزارت خارجه روسیه قائم مقام سفارت آمریکا در روسیه را به این وزارتخانه احضار کرد.

شبکه الجزیره در گزارش خود به دلیل احضار این مقام ارشد سفارت آمریکا در روسیه اشاره نکرد.

انتشار خبر احضار نفر دوم سفارت آمریکا در روسیه در حالی انجام شده که به دنبال تنش‌های بیش از یک ماه اخیر در روابط دو کشور، سفرای دو کشور محل کار خودشان را ترک کرده و به مسکو و واشنگتن برگشته‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز گذشته گفته بود که بازگشت «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه به تحولات در روابط دو کشور بستگی دارد. سالیوان پیشتر تایید کرد که برای انجام رایزنی‌هایی به واشنگتن سفر کرده و طی چند هفته به مسکو باز خواهد گشت.

پسکوف که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «معمولا، سفیران پس از انجام رایزنی‌ها در پایتخت‌های خود، بر اساس مصلحت باز خواهد گشت. در حال حاضر روابط میان واشنگتن و مسکو را در پایین ترین سطح می‌بینیم».

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا، از اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه خبر داد و هشت مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. منبع: فارس برچسب ها: قائم مقام سفارت آمریکا ، روسیه ، احضار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسیه احضار سفارت آمریکا آمریکا در روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه

طبق اطلاعات رسانه‌های داخلی، دبیر شورای امنیت ارمنستان برای شرکت در نشست بین‌المللی در بالاترین سطح امنیتی در سن پترزبورگ، به روسیه سفر نخواهد کرد، البته جزییات این تصمیم فاش نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ارمنستان از شرکت در نشست بین‌المللی در زمینه امنیتی در روسیه خودداری کرده است.

خبرگزاری آرمن‌پرس به نقل از دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ارمنستان گزارش داده است که آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت این کشور برای نشست بین‌المللی در سطح بالاترین نمایندگان دولتی در زمینه امنیتی که قرار است در روزهای 24 تا 25 آوریل در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

دلیل اینکه چرا گریگوریان تصمیم به عدم شرکت در این نشست بین‌المللی را گرفته، فاش نشده است. 

چند روز قبل،  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که روسیه ارمنستان را همچنان متحد خود می‌داند و قطعاً ایروان هم اهمیت روابط با مسکو برای امنیت و توسعه خود را درک می‌کند.

لاوروف گفت: ما با ارمنستان متحد هستیم. ما این کشور را را متحد خود می‌دانیم. فکر می‌کنم هنوز  کسانی در ایروان هستند که اهمیت روسیه برای امنیت و توسعه اقتصادی ارمنستان را درک می‌کنند و این تنها از نظر حقوقی نیست.»

به عقیده او، غرب و به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا در راستای تسریع جدایی ارمنستان از روسیه تلاش می‌کنند.

پیش از آن، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، نیز این واقعیت را مورد توجه قرار داد که غرب تنها نقش ابزاری برای ایروان با هدف "برافروختن آتش" در منطقه قفقاز جنوبی در نظر گرفته و هدفش قطع روابط بین روسیه و ارمنستان است. 

در اواسط ماه آوریل، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور اعتراف کرد که روابط بین ایروان و مسکو روزهای سختی را می‌گذراند، اما اهمیت این روابط را نمی توان دستکم گرفت.

چند روز قبل دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به سخنان نیکول پاشینیان، مبنی بر خروج مرزبانان روسی از منطقه تاووش در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که مسکو هیچ درخواستی از سوی ایروان در خصوص خروج نیروهای مرزبانی روسی از این کشور و همچنین تعطیل شدن پایگاه نظامی 102 دریافت نکرده است. به‌گفته او، مسکو انتظار دارد که ولادیمیر پوتین و پاشینیان بتوانند در آینده نزدیک درباره این موضوع و سایر مسائل دوجانبه به‌صورت حضوری گفتگو کنند.

واکنش مسکو و باکو به نشست ارمنستان، آمریکا و اتحادیه اروپامیرزویان: ارمنستان قصد ندارد به ناتو بپیونددآیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد