Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@23:58:06 GMT

وزير سابق آموزش و پرورش کنگو دستگير شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۶۴۳۰

وزير سابق آموزش و پرورش کنگو دستگير شد

خبرگزاری آریا- یک منبع پلیس اعلام کرد وزیر سابق آموزش و پرورش جمهوری دموکراتیک کنگو عصر سه شنبه به درخواست کینشاسا که او را به اختلاس متهم می‌کند، در برازاویل دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از برازاویل، این منبع پلیس که خواست نامش فاش نشود، گفت: "ویلی باکونگا، وزیر سابق آموزش و پرورش جمهوری دموکراتیک کنگو، به درخواست کینشاسا که به دنبال استرداد وی است، عصر سه شنبه از پرواز ایرفرانس به پاریس بیرون کشیده شد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باکونگا از شانزدهم آوریل در رابطه با پرونده اختلاس تحت تعقیب قضایی بود.
باکونگا از ماه اوت وزارت آموزش ابتدایی و متوسطه جمهوری دموکراتیک کنگو را در تیم دولت مستعفی رئیس جمهور فلیکس تشیسکدی در اختیار داشت.
این منبع بدون اشاره به جزئیات تصریح کرد: "وی در حال حاضر در محل مرکز اطلاعات و اسناد مرکزی نگهداری می‌شود".
مدیر خدمات حقوق و دستمزد معلمان و دبیرکل وزارت آموزش ابتدایی و متوسطه در جمهوری دموکراتیک کنگو، در تاریخ 25 مارس به اتهام اختلاس به 20 سال زندان محکوم شدند.
آموزش ابتدایی رایگان یکی از اقدامات شاخص تشیسکدی است که از ژانویه 2019 قدرت را در این کشور در اختیار دارد.
بانک جهانی 100 میلیون دلار بودجه برای آموزش رایگان را در کنگو در ماه فوریه به دلیل پرونده فساد مالی به حالت تعلیق درآورد. دو مقام آموزش عمومی در پایان ماه مارس به 20 سال زندان محکوم شدند.
بازداشت باکونگا کمتر از یک هفته پس از سفر تیشیسکدی به برازاویل صورت گرفت. وی در مراسم تحلیف همتای خود دنیس ساسو نگوئسو در 16 آوریل شرکت کرد.
رئیس جمهوری کنگو اعلام کرد بین برازاویل و کینشاسا جو اعتماد "متقابل" حکمفرما است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنگو دستگیر جمهوری دموکراتیک کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت 6 هزار نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • وزیر سابق آموزش و پرورش استاندار مازندران شد
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است