Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:36:06 GMT

روی بام مسجد جامع عباسی چه خبر است؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۶۴۳۵

روی بام مسجد جامع عباسی چه خبر است؟

ایسنا/اصفهان معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان درباره‌ فیلمی که امروز با مضمون نگه‌داری انبوهی از نخاله‌ روی پشت بام مسجد جامع عباسی در فضای مجازی منتشر شده، توضیحاتی را بیان کرد.

ناصر طاهری به ایسنا گفت: این روزها عملیات مرمت گنبد مسجد جامع عباسی در حال انجام است و به هر حال پیمانکار باید مصالحی را از روی بام پایین بیاورد یا بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مواد و مصالح، مرحله به مرحله جمع‌آوری و روی پشت بام پخش می‌شود تا فشار زیادی به بنا وارد نکند. ضمن اینکه سازه‌ این بنا آنقدر ضعیف نیست که نتواند این مقدار بار را تحمل کند.

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: ترک‌هایی که در فیلم دیده می‌شود ربطی به این عملیات ندارد و از قبل هم روی دیوار مسجد جامع موجود بوده است. به هر حال ما با یک بنای چند صد ساله مواجهیم که وجود ترک در نقاط مختلف آن طبیعی است.

طاهری، یادآور شد: موادی که پیمانکار باید برای ادامه عملیات مرمت گنبد بالا ببرد یا به پایین منتقل کند، هر روز صبح تخلیه و به واسطه یک ماشین بارگیری می‌شود بنابراین از این لحاظ جای نگرانی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نخاله مرمت آثار تاریخی مسجد جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

ب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،با حضور جمعی از مسئولان ، خانواده های معظم شاهد ، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم ، پیکر پاک جانباز  شهید سلمان کلیوند عباسی در اهواز تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد .

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: سلمان کلیوند عباسی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان اهواز  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی در تاریخ که در تاریخ  ۲۸ فروردین ۱۴۰۳  دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: این جانباز سرفراز در یکم مهرماه ۱۳۲۶ متولد شد و در ۱۹ مهر ماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه جانبازی نائل آمد 

 استان خوزستان در دوران دفاع مقدس 24 هزار شهید والامقام را تقدیم کرده است .

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد 
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه