Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@10:15:21 GMT

حقوق بازنشستگان۹۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۷۱۸۰

حقوق بازنشستگان۹۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  باقری‌نژاد، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گفت: احکام جدید بازنشستگان وباز وظیفه بگیران صندوق حقوق بازنشستگان صادر و حقوق فروردین‌ماه بر اساس احکام جدید به حسابشان واریز شد.

او افزود: احکام جدید بازنشستگان و وظیفه بگیران استان که بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مشترکان را شامل می‌شود بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان  گفت: با اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مهر پارسال و اصلاحات بعدی و همچنین افزایش حقوق سال جاری میانگین حقوق این قشر نسبت به فروردین سال قبل حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است.

باقری نژاد افزود: در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی صندوق در برابر سلامت جامعه، تمامی خدمات صندوق بازنشستگی کشوری از طریق سایت sabasrm.ir بصورت الکترونیکی ارائه می‌شود و برخی از خدمات هم روی اپلیکیشن صبا فعال است.

به گفته او علیرغم الکترونیکی‌شدن تمام خدمات، برخی از بازنشستگان ترجیح می‌دهند این خدمات را بصورت حضوری دریافت کنند لذا صندوق بازنشستگی کشوری واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت را در دستور کار قرار داده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان  افزود: در حال حاضر ۵ خدمت از قبیل چاپ فیش حقوقی، چاپ حکم، صدورگواهی کسر از حقوق، پاسخ به استعلامات (وام ضروری، وام ازدواج و ...) و استعلام بازنشستگان خارج از کشور در دفاتر پیشخوان فعال شده و بزودی سایر خدمات اصلی هم طبق برنامه ریزی و زمانبندی صورت گرفته از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی افزایش حقوق صندوق بازنشستگی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟

سال هاست که قرار بوده باشگاه های پرسپولیس و استقلال از ید دولت خارج شده و به سهامداران جدید واگذار شود؛ پس از چندین بار تلاش ناموفق حالا دولت تصمیم دارد مالکیت باشگاه استقلال را به هلدینگ خلیج فارس واگذار کند.

به گزارش میزنفت، گویا هلدینگ خلیج فارس هم به این معامله علاقه دارد و به همراه چند پتروشیمی دیگر، به دنبال سهامداری این باشگاه هستند ولی پرسش مهم این است که چرا صندوق بازنشستگی صنعت نفت با این تصمیم موافق است؟

هر ماهه بخشی از حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت به حساب این صندوق واریز می شود تا این صندوق با سرمایه گذاری این مبالغ در پروژه های پرسود، هم بتواند فعالیت های خود در کسب و کار رو رونق بخشد و هم حقوق بازنشستگان صنعت نفت را پرداخت کند.

در این میان مشخص نیست باشگاه استقلال چه مزیت اقتصادی دارد که صندوق بازنشستگی صنعت نفت به خرید این باشگاه ابراز تمایل کرده است و قرار شده 85 درصد این باشگاه را مالک شود.

به دنبال ابقا در صندلی مدیریت!

 گویا مسئولان صندوق بازنشستگی صنعت نفت فراموش کرده اند اموال و دارایی این صندوق، امانتی است در دست آنها و باید در محافظت و افزایش آن تصمیم بگیرند و نه ریختن اموال کارکنان نفت به پای بازیکنان چند ده میلیارد تومانی فوتبال!

نکته بعدی این است که چنین تصمیمی تا چه میزان با موافقت سهامداران دیگر این شرکت همراه بوده است؟ کدام سهامداری راضی است تا پولش به پای چند بازیکن فوتبال ریخته شود و در ازای آن هیچ نفعی از نظر مالی نداشته باشد؟ مثلا قرار است با خرید باشگاه استقلال، درآمد هلدینگ خلیج فارس و سایر سهامداران افزایش یابد؟

چنین اتفاق تلخی فقط این گزاره را تقویت می کند که کارکنان نفت، باید بخشی از درآمد خود را برای بازیکنان استقلال تهران به صورت منظم کنار بگذارند تا مسئولان صندوق بازنشستگی صنعت نفت رضایت بالادستی های خود را جلب کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج