Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات پذیرش و مصاحبه دانشجویان دکتری اظهار کرد: بعد از اینکه سازمان سنجش نتایج آزمون دکتری را اعلام کند بلافاصله با هماهنگی گروه‌های دانشکده‌ها امتیازات افراد واجد شرایط را استخراج می‌کنیم و مطابق برنامه زمان بندی شده آن‌ها را به مصاحبه در دانشگاه دعوت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قبل از زمان مصاحبه دانشجویان آدرس لینکی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانند اطلاعات خود را در آن بروز رسانی کنند و امسال هم همانند سال گذشته شیوه مصاحبه برای تمامی دانشجویان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

واحدی تصریح کرد: بعد از انجام مصاحبه تمامی گروه‌ها نتایج را بر اساس نمره آزمون و ظرفیت دانشکده‌ها نهایی کرده و آن‌ها را به سازمان سنجش اعلام می‌کنند، همچنین دانشگاه علم و صنعت دانشجویان واجد شرایط استعداد درخشان را جذب می‌کند که در اینصورت با معرفی آن‌ها به دانشکده‌ها شرایط مصاحبه را برای شان فراهم خواهد کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکتری ۲۰ درصد است، تاکید کرد: اعلام نهایی پذیرش دانشجویان استعداد درخشان مقطع دکتری در دانشگاه علم و صنعت در پورتال وزارت علوم قرار می‌گیرد که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آن از نحوه پذیرش خود آگاه شوند.

واحدی درباره افزایش تعداد دانشجویان دکتری به نسبت سال‌های گذشته گفت: تعداد پذیرش دانشجویان دکتری سالانه تغییر می‌کند و تغییرات زیادی را در این زمینه شاهد نیستیم، اما ظرفیت امسال در جذب دانشجویان دکتری ۳۵۰ نفر است و امسال دو رشته گرایش دکتری با عنوان دکتری طراحی صنعتی و دکتری فناوری ماهواره به رشته گرایش‌های دکتری در دانشگاه اضافه شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: طبق شورای سنجش و پذیرش مصوب شده که درصد مربوط به آزمون و مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری باید در اختیار این شورا قرار بگیرد و آن‌ها می‌توانند متناسب با شرایط تصمیم گیری کنند و لازم است تا با ارزیابی‌ها سهم دانشگاه‌ها را در این امر مشخص کنند بنابراین تاکنون اختیاری تعیین کننده به دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان داده نشده است و با این وضعیت درصد‌های مرتبط به آزمون کتبی و مصاحبه همانند سال گذشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید

راهکار جدید دانشگاه تهران در مصاحبه دانشجویان دکتری ۱۴۰۰/ ظرفیت پذیرش همانند سال گذشته است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت دانشجویان دکتری دانشگاه علم و صنعت پذیرش دانشجویان دانشجویان دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی