Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی عابدنژاد رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بهبهان گفت: گاهی به دلیل افزایش قیمت گفته می‌شود گران فروشی انجام شده در صورتی که این موضوع فقط به دلیل افزایش قیمت مصوب است، ولی بعضی‌ها قیمت‌های خود را بالاتر از قیمت مصوب افزایش می‌دهند که این خود سبب گران فروشی و اعتراض شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: در خصوص بازرسی‌ها از بازار، امار بازرسی‌ها در سال ۹۹ نزدیک به  یک هزار و ۵۲۵ مورد بوده که ۱۲۶۸ مورد منجر به پرونده تعزیراتی شده که عمده تخلفات گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، کم فروشی، درج نکردن قیمت و صادر نشدن فاکتور بوده که از سوی واحد‌های صنفی انجام می‌شد.

عابدنژاد افزود: در سال ۹۹ نزدیک به ۱۶۶ پرونده تخلف در بحث نانوایی‌ها داشتیم که آرد دولتی را دریافت می‌کردند، ولی در بازار به صورت آزاد می‌فروختند و در این مدت روزی ۲۵۰ بازرسی داشتیم و تاکنون ۱۹۲۵ بازرسی انجام شده که در کالا‌های اساسی شامل قصابی و مرغ ۱۲ پرونده، غلات ۸ پرونده، روغن ۲ پرونده و سیمان نیز ۸ پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بهبهان ادامه داد: در بحث نظارت رر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی ۱۰۶ مورد پرونده تعزیراتی در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۷ مورد پرونده تعزیراتی برای اصناف متخلف تشکیل شده است و در بحث کرونا سیاست‌ها کلی است، در سال ۹۹ حدود ۲۳ روز کل اصناف بهبهان بسته بودند و عمده تعطیلی‌ها نیز در اسفند و فروردین ماه سال گذشته بوده که بسیار به اصناف آسیب وارد کرد.

این مقام مسئول با بیان ایکه تسهیلاتی از سوی دولت به واحد‌های آسیب دیده داده شد، اما حقیقتا جواب گوی آن ضرر‌ها نبوده، تصریح کرد: امسال محدودیت‌ها بعد از ۱۶ فروردین بوده که اصناف نسبت به سال قبل کمتر متضرر شدند و صنف تالار داران در طول دوران کرونا بسیار ضرر کردند و متاسفانه در همان زمان در خانه باغ‌ها به صورت غیر قانونی عروسی و مراسم برگزار می‌شد که بسیار خطرناک بود.

او گفت: در خصوص بحث مرغ، متولی تولید مرغ جهاد کشاورزی است و بعد از کشتار اداره صنعت و معدن بر توزیع نظارت می‌کند که طبق بررسی‌ها دچار کمبود بودیم و در زمینه خروج مرغ زنده مصوبه ستاد تنظیم بازار استان گفته جا به جایی مرغ درون استان منعی ندارد، ولی ما گفتیم اول مرغ شهرستان تهیه شود و بعد در صورت وجود مرغ مازاد اجازه خروج از شهرستان داده شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بهبهان اظهار داشت: زمانی که در بحث سیمان دچار کمبود شدیم جلسات متعددی داشتیم و مصوباتی را اعلام کردیم که واحد تولیدی کارخانه سیمان بهبهان به کسانی سیمان تحویل دهد که دارای پروانه کسب معتبر باشند و انبار سیمان خود را با کد پستی دقیق در سامانه جامع انبار‌ها در اداره صمت ثبت کرده باشند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظارت و بازرسی تنظیم بازار اداره صنعت سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها اظهار کرد: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شد همچنین ۲۵ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی چاه‌های مجاز صورت گرفت که این امر صرفه جویی بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب را در یک سال گذشته در پی داشت.

وی با بیان اینکه ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، افزود: با انجام دیگر اقدامات حفاظتی، ۱۱ مورد ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شد و ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه های مجاز دارای تخلف و سه مورد کشیدن منصوبات غیرمجاز انجام شد.

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیرزمینی و سطحی عنوان کرد: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رییس اداره منابع آب خاتم و مروست با بیان اینکه ۲۱۹ مورد مجوز برای جبران کاهش آبدهی مجاز چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب صادر شده است، بیان کرد: ۵۹ مورد مجوز تأمین آب برای واحد های صنعتی، خدماتی و دامی با حجم بیش از ۴۵۰ هزار متر مکعب برای این دو شهرستان صادر شده است.

وی همچنین به وضعیت خوب این دو شهرستان در نصب کنتورهای هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۷ در صد از چاه های صنعتی و ۹۹.۸ درصد از چاه های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.

رییس اداره منابع آب خاتم و مروست افزود: هزار و ۲۱۸ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسوولان در حفاظت بیشتر از منابع آب، دو جلسه شورای حفاظت از منابع آب و چهار جلسه میز خدمت در محل نماز جمعه برگزار شد.

حیدری با اشاره به بهسازی و ترمیم بندهای خاکی و لایروبی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه های این دو شهرستان گفت: عملیات لایروبی رودخانه مرکزی چاهک به طول ۱۴۰۰ متر، رودخانه چنارناز به طول ۲۰۰ متر و رودخانه مروست به طول ۳ هزار و ۲۵۰ متر انجام شده است.

کد خبر 6063198

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • ثبت ۲۱۰۰پرواز از آغاز سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد/جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی در نوروز
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته در مازندران
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز در مسیرهای ارتباطی تشکیل شد
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست
  • برای تحقق شعار سال باید از رقابت بنگاه‌‍‌های دولتی با بخش خصوصی جلوگیری شود