Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@08:50:41 GMT

کشت گیاهان دارویی در ۴۵۰ هکتار از اراضی زنجان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۷۵۰۹

کشت گیاهان دارویی در ۴۵۰ هکتار از اراضی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد تاراسی گفت: سال گذشته ۴۵۰ هکتار از اراضی آبی و دیم استان زنجان زیر کشت انواع گیاهان داروئی از قبیل زعفران، گل محمدی، زیره سبز، رازیانه، نعناع فلفلی، کتان، کرچک، زرشک و موسیر رفت.

وی افزود: گل محمدی با بیش از ۸۰ هکتار، رازیانه با بیش از ۷۰ هکتار و زعفران با بیش از ۲۰ هکتار، بیشترین میزان مساحت کشت در اراضی آبی و زیره سبز با کشت بیش از ۲۲۰ هکتار در اراضی دیم بیشترین سطح را بخود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال گذشته ۳۲۵ تن انواع گیاهان داروئی در استان برداشت شد و پیش بینی می‌شود میزان کشت و برداشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نسبی داشته باشد.

تاراسی افزود: تغییر الگوی کشت محصولات زراعی آب بر به سمت گیاهان دارویی، حفظ منابع پایه و ارزش افزوده بالا را به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید در زمین‌های کم بازده می‌تواند در افزایش بهره وری از منابع آب و خاک مؤثر واقع شود.

تاراسی افزود: کاشت این گیاهان در عرصه‌های کم بازده و حاشیه‌ای، ضمن تأمین نیازهای اقتصادی روستاییان و صنایع مختلف غذایی و دارویی، حفاظت از منابع، بهبود کارایی مصرف آب و جلوگیری از خطر نابودی این گونه‌ها را به دنبال دارد.

کد خبر 5194850

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان گیاهان دارویی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر زلزله واکسن کرونا گناوه روز ارتش ماه رمضان ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌ است، گفت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.
برزگر افزود: افزایش بهره وری و راندمان مصرف آب، افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و مهاجرت معکوس از مزایای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان است.
به گفته وی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • اجرای طرح جهش تولید در هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه