Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر رشت لایحه همکاری شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای احداث تقاطع های غیرهمسطح دو میدان این شهر را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر که عصر امروز(چهارشنبه، اول اردیبهشت) برگزار شد، لایحه انعقاد قرارداد همکاری شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای اجرای دو پروژه عمرانی به تصویب رسید‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوع انعقاد قرارداد عمرانی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از سال گذشته در جریان است. طبق تفاهمنامه ای که نیمه سال گذشته بین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) منعقد شد، اجرای چند پروژه عمرانی مدنظر بود. مهمترین آن ها احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب و اجرای زیرگذر میدان شهدای ذهاب( بافت تاریخی شهرداری) و تقاطع های غیرهمسطح میدان های امام حسین و هفت آذر ( نیروی دریایی ) عنوان می شد اما طبق رایزنی های انجام شده در نهایت تنها لایحه اجرای تقاطع های غیرهمسطح میدان های فوق به شورا ارسال شد.


تصویب لایحه  فوق با نظرات موافقان و مخالفان آن در شورا طی دو هفته گذشته به تعویق افتاد. مخالفان تصویب لایحه فوق بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در رشت یک فرصت است که باید از آن برای پروژه های ضروری و مهم‌ شهر مانند احیای رودخانه های آلوده ی رشت استفاده شود. اما موافقان لایحه بر این موضوع تاکید داشتند که در حال حاضر امکان اجرای پروژه هایی مانند احیای رودخانه ها وجود ندارد و باید حضور قرارگاه در رشت را با اجرای دو پروژه ی عمرانی تقاطع های غیرهمسطح میدان های هفت آذر و امام حسین غنیمت شمرد.


*با نبود اجماع برای تصویب لایحه، جلسه ی کمیسیون تلفیق در شورا تشکیل شد

در جلسه امروز شورا، مصوبه جلسه تلفیق بدین صورت اعلام‌ شد که انعقاد قرارداد همکاری با قرارگاه برای پنج پروژه اولویت دار انجام شود. طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، به ترتیب احیای رودخانه ها، زیرگذر میدان شهرداری، زیرگذر میدان مصلی، تقاطع غیرهمسطح میدان هفت آذر و تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) پروژه های مورد توافق برای اجرا بین شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا عنوان شد.‌


اما با اعلام این لایحه، مجددا مخالفت برخی از اعضا نسبت به مصوبه کمیسیون تلفیق مطرح شد.


رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا درباره اولویت پروژه هایی که در مصوبه کمیسیون تلفیق بیان شده اظهار کرد: با وجود اینکه این اولویت بندی نسبت به اجرای پروژه ها مانند احیا و ساماندهی رودخانه ها و زیرگذر میدان شهرداری، نشان‌دهنده ضرورت و دغدغه اعضای شورا برای مسائل اصلی شهر است اما در حال حاضر امکان اجرای این دو پروژه وجود ندارد.


«امیرحسین علوی» افزود: مطالعات دو پروژه احیای رودخانه ها و زیرگذر میدان شهرداری انجام نشده و بدون طرح مطالعاتی، این دو پروژه قابلیت اجرایی ندارند.


رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا هم با اشاره به اهمیت ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به رشت برای اجرای پروژه های شهرداری گفت: زمینه های اجرای دو پروژه فهرست اولویت دار کمیسیون تلفیق فراهم نیست.


«اسماعیل حاجی پور» افزود: اجرای دو روگذر میدان های امام حسین و هفت آذر توسط قرارگاه می تواند موجب ایجاد و تداوم رغبت قرارگاه برای حضور در رشت شود و از سوی دیگر ترافیک سال های آینده دو میدان فوق با اجرای این پروژه ها رفع می شود.


وی عدم توجه به اجرای تقاطع های غیرهمسطح دو میدان فوق در همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا را فرصت سوزی برشمرد.


عضو دیگر شورا با بیان اینکه حضور قرارگاه در رشت می تواند برای آینده رشت مفید باشد اظهار کرد: می توان با تصویب لایحه فوق، امکان رایزنی بیشتر برای اجرای پروژه های اولویت دار مانند احیای رودخانه ها را با قرارگاه رقم زد.


«محمدحسن عاقل منش» افزود: تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق می تواند گام نخست برای تداوم همکاری با قرارگاه باشد.


با این سخنان، در نهایت اعضای شورا با مصوبه کمیسیون تلفیق موافقت کردند به این صورت که امکان رایزنی و مذاکره با قرارگاه برای پروژه های احیای رودخانه ها و زیرگذر میدان شهرداری وجود داشته باشد.


از دیگر مصوبه های مهم‌ جلسه امروز، لایحه ی اصلاح شده بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت بود که با موافقت اعضا به تصویب رسید.

پایان پیام/596

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرداری رشت شورای شهر رشت قرارگاه خاتم الانبیاء قرارگاه خاتم الانبیا زیرگذر میدان شهرداری تقاطع های غیرهمسطح احیای رودخانه ها غیرهمسطح میدان اجرای پروژه ها خاتم الانبیا ص کمیسیون تلفیق رودخانه ها تصویب لایحه امام حسین اجرای دو دو پروژه هفت آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در بودجه مصوب سال جاری هفت پروژه شاخص در این منطقه با اعتباری معادل ۳۱۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هفت پروژه شاخص در منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل خط انتقال پساب رینگ مرکزی پل وحید تا سی‌وسه پل، جابه‌جایی تأسیسات آب و احداث مسیر ویژه اتوبوس در خیابان حکیم‌نظامی حدفاصل پل فلزی تا سه‌راه شهدای غزه است.

وی افزود: این مسیر شامل ۱۳ ایستگاه با پایه پرتابل است که در آن‌ها فونداسیون، شاسی‌کشی فلزی بر فونداسیون، ستون و تیرهای فلزی، سقفی با پوشش نهایی پلی کربنات (دوجداره) به ضخامت چهار میلی متر، بدنه‌ای با ورق فلزی سی‌ان‌سی شده، شیشه‌های سکوریت باضخامت ۱۰ میلی‌متر، کف‌سازی سکو با وود پلاست قهوه‌ای با ضخامت ۲.۶ سانتی‌متر، سنگ گرانیت و موزائیک برای نابینایان، جدول‌های بتنی و نرده‌های فلزی رنگ‌آمیزی شده تهیه و اجرا شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های مصوب سال جاری در این منطقه گفت: در بودجه مصوب ۱۴۰۳ هفت پروژه شاخص در این منطقه با اعتباری معادل ۳,۱۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

کارگر ادامه داد: زیرساخت‌های شهر هوشمند، شبکه‌، ارتباطات و احیای دولت‌خانه صفوی سردر باغ هزارجریب توسعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به احداث باغ مشاهیر اصفهان در منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای طراحی باغ مشاهیر، علاوه‌بر بررسی ۹۰ اثر مشابه در جای‌جای جهان و مطالعات بومی‌سازی شده، طراحی این باغ بر مبنای معماری اصیل ایرانی انجام شده است.

وی اضافه کرد؛ این پروژه در نزدیکی باغ فرح‌آباد سابق قرار دارد و با توجه به تصاویر موجود از آن، ویژگی‌هایی از آن در طرح اقتباس شده است.

کارگر با اشاره به اینکه کاربری باغ مشاهیر خانواده‌محور است، گفت: در مساحت ۲۲ هکتاری این باغ فضای سبز، مسجد، فروشگاه صنایع دستی، کافه کتاب، میدان مرکزی، موزه قلب زمین، کوشک به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، دیواره اصفهان و آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۴۵۰۰ نفر قرار دارد.

کد خبر 745033

دیگر خبرها

  • فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی