Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو پارلمان هند با انتشار مطلبی از رفتار خصمانه واشنگتن علیه کشورش تنها به دلیل خرید سامانه موشکی روسی اس – ۴۰۰ توسط دولت کشورش انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، یک عضو پارلمان هند با انتشار مطلبی در خصوص رفتار‌های ناشایست اخیر آمریکا در برابر دهلی نو، دلیل اقدامات خصمانه طرف آمریکایی را قرارداد خرید سامانه موشکی روسی اس – ۴۰۰ توسط هند دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، «سابرامانیان سوآمی» عضو حزب «باهارات جاناتان» که دولت این کشور را در دست دارد، با انتشار مطلبی عنوان کرد: در حالیکه تمامی چشم‌ها به بیماری همه گیر کرونا دوخته شده، باید حواسمان به تهدیدات روز افزون علیه منافع ملی‌مان هم باشد.

وی در ادامه پیام خود به سه مورد از تهدیدات بزرگ آمریکا و اقدامات خصمانه اخیر واشنگتن علیه دهلی نو اشاره کرده و نوشت: نخستین مورد به ورود کشتی جنگی آمریکایی به منطقه ویژه اقتصادی هند بدون هماهنگی و کسب مجوز قبلی مربوط است.

این نماینده پارلمان هند در ادامه افزود: دومین مورد، قرار دادن هند در فهرست کشور‌های «دستکاری کننده ارزی» در FATF است.

سوآمی همچنین سومین مورد از تلاش‌های خصمانه آمریکا علیه دهلی نو را به منع صادرات مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت واکسن کرونا به هند دانسته و گفت دلیل تمامی این موارد امضای قرارداد خرید سامانه موشکی روسی اس – ۴۰۰ توسط هند است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هند پارلمان هند آمریکا پارلمان هند دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت چین از آمریکا

پکن قانون کاهش تورم دولت بایدن را که تبعیض‌آمیز می‌خواند به چالش می‌کشد.

به گزارش ایسنا، چین به دلیل قوانینی که تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی را از تامین مواد باتری از چین منع می‌کند، از آمریکا در سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که قانون کاهش تورم و قوانین مرتبط با آن «تبعیض‌آمیز» هستند و زنجیره تأمین جهانی خودروهای برقی را به‌طور جدی تحریف کرده‌اند. وزارت بازرگانی چین روز سه‌شنبه (۲۶ مارس) در بیانیه‌ای عنوان کرد که این شکایت را اعلام کرده است و از ایالات‌متحده خواسته است تا این سیاست را تغییر دهد.

بخش خودروهای الکتریکی به طور فزاینده‌ای درگیر تنش‌ها بر سر تجارت و ژئوپلیتیک است. اتحادیه اروپا احتمالا تعرفه‌هایی را بر خودروهای برقی وارداتی از چین به دلیل اتهام یارانه‌های ناعادلانه اعمال خواهد کرد، در حالی که شرکت‌های باتری‌سازی چینی پیشرو در جهان با مقاومت ایالات‌متحده مواجه هستند.

این شکایت ماه‌ها پس از نهایی‌شدن محدودیت‌های ایالات‌متحده صورت می‌گیرد که باعث کاهش تعداد خودروهای الکتریکی واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری می‌شود. دستورالعمل‌هایی که از سال جاری اجرایی شدند، در نهایت به این معنی است که وسایل نقلیه حاوی اجزای باتری یا مواد خامی که از «موسسات خارجی نگران کننده» (FEOC) تامین می‌شوند، واجد شرایط دریافت اعتبار نخواهند بود.

طبق گزارش بلومبرگ، بر اساس این دستورالعمل، هر شرکتی که تحت صلاحیت دولت چین است یا توسط دولت کنترل می شود، از جمله اگر حداقل ۲۵ درصد آن متعلق به یک مقام دولتی چین باشد، یک FEOC در نظر گرفته می‌شود. این محدودیت‌ها همچنین برای تمام تولیدات داخل چین اعمال می‌شود. با این حال، شرکت‌ها در کشورهای غیر FEOC، مانند استرالیا یا اندونزی، تا زمانی که تحت کنترل دولت چین نباشند، مجاز خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • شکایت چین از آمریکا
  • آرای کمیته استیناف؛ شکایت پرسپولیس علیه استقلال و بلانکو رد شد
  • انوشیروانی: می توانستم علیه رستمی شکایت کنم/روزی که آمدم برخی گفتند با سر در باتلاق شیرجه زدی/ هیچ مراوده مالی با نصیرشلال ندارم+ فیلم
  • الحوثی: رویکرد خصمانه نسبت به هیچ کشور عربی نداریم