Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان‌ و با توجه به حضور زائر در لحظه اذان مغرب در حرم رضوی، برای نخستین بار سنت ارزشمند «افطاری ساده» در حرم مطهر حضرت رضا(ع) در حال اجرا است.

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان‌ و با توجه به حضور زائر در لحظه اذان مغرب در حرم رضوی، برای نخستین بار سنت ارزشمند «افطاری ساده» در حرم مطهر حضرت رضا(ع) در حال اجراست و بسته‌های افطاری ساده بعد از برپایی نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی بین زائران نمازگزار توزیع می‌شود که  هر بسته شامل مجموعه کاملی از مواد غذایی از جمله نان، پنیر، شیر، خرما، کشمش، گردو و دسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، هر شب بالغ بر 20 هزار بسته بین نمازگزاران توزیع می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده‌ تا پایان ماه مبارک رمضان در مجموع حدود 600 هزار بسته افطاری ساده بین زائران نمازگزار توزیع می‌شود بنابراین افرادی که تمایل دارند به هر میزان در طرح «افطاری ساده» مشارکت داشته باشند، می‌توانند از سه طریق سامانه وقف و نذر رضوی یا اپلیکیشین «رضوان» و نیز وارد کردن کد دستوری #8* در تلفن همراه، در این امر معنوی سهیم شوند.

روزانه 3هزار پرس غذا در حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود

همچنین در طول ماه مبارک رمضان، روزانه افزون بر 3 هزار پرس غذای متبرک در مهمانسرای حضرت رضا(ع) طبخ و بین اقشار بی‌بضاعت حاشیه شهر مشهد با هدف ‌حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های فرودست و بی‌بضاعت توزیع می‌شود و ‌تا پایان اجرای این برنامه، در مجموع حدود 100 هزار پرس غذای گرم با همراهی خادمان کشیک‌های مختلف خدمت در بارگاه منور رضوی میان خانوارهای نیازمند حاشیه‌نشین توزیع خواهد شد.

در ایام و مناسبت‌های خاص این ماه چون روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و لیالی پرفیض قدر، میزان طبخ و توزیع غذای متبرک برای بهره‌مندی بیشتر نیازمندان از خوان پربرکت امام هشتم افزایش می‌یابد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ضیافت افطاری سفره های افطاری ساده ماه مبارک رمضان توزیع می شود افطاری ساده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، خدمتِ با دل و جانِ نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در چایخانه حرم امام رضا(ع) را ببینید.

کد خبر 846660 منبع: ایرنا برچسب‌ها چای تلویزیون مجری خبر مهم حرم امام رضا (ع) مذهبی چهره‌های مشهور تلویزیون - صدا و سیما امام رضا

دیگر خبرها

  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند