Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از امضای یادداشت تفاهم ایجاد بازارچه‌های مرزی بین ایران و پاکستان گفت: همکاری با کشورهای همسایه از جمله پاکستان سیاست قطعی ماست.

به گزارش برنا، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز رضایت از ارتباط خوب و صمیمی میان ایران و پاکستان، گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، همکاری نزدیک با کشورهای همسایه است.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: زمانی که می بینیم دشمنان ما با دخالت های خود، به دنبال از بین بردن ارتباطات عمیق و قلبی ما هستند، برای تقویت روابط مصمم تر می شویم.  

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه ایران و پاکستان توانسته اند روابط خوبی بین خود برقرار کنند، اظهار داشت: پیش از این در ملاقات با سفیر پاکستان در تهران بر توسعه همکاری های مرزی، تجارت و افتتاح بازارچه های مرزی تاکید کردم. اکنون از امضای یادداشت تفاهم بازارچه‌های مرزی و گشایش پایانه مرزی «پیشین-مند» خرسندیم.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سطح مطلوب همکاری های سیاسی و امنیتی دو کشور عنوان کرد: سطح ارتباطات اقتصادی نسبت به ظرفیت های دو کشور دچار خلاء هایی است که با در نظر داشتن مشکلات تحریم و شیوع کرونا، باید از ظرفیت های بالای دو کشور بیش از پیش استفاده کرد.

قالیباف همچنین با تشکر از مواضع پاکستان برای مبارزه با اسلام هراسی بیان کرد: دولت، پارلمان و ملت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه صدای تفرقه افکنانه میان امت اسلامی مخالف بوده و به دور از اختلافات قومی و مذهبی زندگی در سایه وحدت امت اسلامی زندگی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری وبینار روسای مجالس کشورهای همسایه افغانستان، خاطرنشان کرد: ایده‌های مهمی برای همکاری اقتصادی و مبارزه با تروریسم مطرح و ارتقای صلح و امنیت افغانستان و منطقه در این وبینار مورد تاکید قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح خروج آمریکا از افغانستان، نقش همسایگان در کمک به این کشور اهمیت بیشتری یافته است؛ از این رو جمهوری اسلامی ایران همکاری با پاکستان را برای پیشبرد سازنده امور در افغانستان، کلیدی می‌داند.

قالیباف تصریح کرد: سیاست ما در قبال کشمیر همواره مشخص بوده و حقوق مردم این منطقه مورد توجه جدید ماست.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه در ماه رمضان، ماه مغفرت می‌توانیم به درون خود بنگریم، گفت: تبادلات پارلمانی باعث هماهنگی و نزدیک شدن برای درک بهتر مفاهیم شده و پارلمان‌ها می توانند ملت ها را به هم نزدیک تر کنند.

قریشی با اشاره به افتتاح پایانه مرزی پیشن-مند عنوان کرد: امروز یادداشت تفاهمی برای افتتاح بازارچه‌های مرزی به امضا می‌رسد که باعث تقویت تجارت و باز شدن بازارچه های مرزی جدید می شود.

وی همچنین از مواضع ایران در قبال کشمیر که در قالب بیانیه ای منتشر شد، تشکر و بیان کرد: در حق مردم این منطقه نقض حقوق بشر صورت می گیرد که در شرایطی که هم اکنون با شیوع کرونا در قرنطینه مضاعف هستند، بیانیه رهبر انقلاب و مسئولان ایرانی برای ما دلگرم کننده بود و این موضوع از سنگ بناهای سیاست خارجی ما محسوب می شود.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه با اشاره به روند اتفاقات افغانستان گفت: هیچ یک نمی‌خواهیم داعش و تروریسم گسترش یابد و هر دو کشور خواستار صلح و آبادانی هستیم که این موضوع قطعا باعث تقویت روابط می شود.  

قریشی در پایان، پیام اسد قیصر رییس مجلس پاکستان مبنی بر دعوت از رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان جهت سفر به این کشور را به قالیباف ارائه کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بازارچه های مرزی کشورهای همسایه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم

رئیس‌جمهور با اعلام شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و مؤثر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است؛ جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس‌جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

هیچکدام از احزاب پاکستانی مخالف روابط دوستانه با ایران نیستند

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به دکتر رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار کرد: هیچکدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

وی همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، افزود: پاکستان هم علاقه‌مند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و مؤثر بردارد.

منبع: ایرنا کد خبر 747024

دیگر خبرها

  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی