Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@11:32:03 GMT

ایجاد بازارچه های مرزی بین ایران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۰۶۱

ایجاد بازارچه های مرزی بین ایران و پاکستان

خبرگزاری فارس: یادداشت تفاهم همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای ایجاد بازارچه های مرزی در طول مرز دو کشور عصر امروز (چهارشنبه) توسط محمدجواد ظریف و شاه محمود قریشی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در تهران امضا شد.

گفتنی است با امضای این یادداشت تفاهم و با هدف ارتقای روابط اقتصادی دو کشور و رفاه مرزنشینان، طرفین توافق کردند بازارچه های مرزی مشترک را در طول مرز مشترک دو کشور ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس، در مرحله اول سه بازارچه در نقاط مرزی کوهک-چدگی، ریمدان-گبد و پیشین-مند افتتاح می شود و بازارچه های مرزی مشترک در سه نقطه مرزی دیگر نیز بعدا ایجاد خواهد شد. 

این بازارچه ها بر اساس توافقات به عمل آمده بین طرفین و طبق روش های تعیین شده توسط دو کشور اداره خواهد شد.

به گزارش فارس، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیروز عصر به منظور انجام سفری سه روزه و دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد. وی امروز با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: یادداشت تفاهم بازارچه های مرزی بین ایران و پاکستان بازارچه های مرزی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، 5 سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند