Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@10:30:28 GMT

این بار برای مشارکت ۵ کار «نکنیم»

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۰۷۱

این بار برای مشارکت ۵ کار «نکنیم»

 

شما هم  معتقدید که مشارکت مهم بلکه اهم است. اگر همراهید که همراهید، بیائید برای رشد مشارکت ۵ کار نکنیم؛ خودش کار است.
البته در انتها یک پیشنهاد هم دارم.

⭕️چه نکنیم؟

یکم. گردن مردم نیندازیم

مشکلات امروز کشور را بگوئیم و نقد کنیم، ولی زنجیر نکنیم و گردن رای دهنده ها بیاندازیم. طبیعی است که ملت بگویند اگر ما مقصریم خب چه کاریست؟ رای نمی دهیدم که چنین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی جدی جدی فکر می کنند مردم اگر از این دولت ناراضی باشند به نامزد مورد علاقه آنها رای می دهند؛ خیر، الزاما اینطور نیست.
بله امروز باید تجربه رای دیروز شود. اما باید تجربه ساخت؛ نه مچ گرفت و مقصر ساخت. بین مقصر کردن و تجربه ساختن یک مرز باریک است. دلسوزی کنیم نه جگرسوزی. معلم باشیم نه رقیب.

دوم. حیثیتی نکنیم


دوست خوبم مردم رای می دهند که اوضاع تغییر کند و مشکلات زندگی شان حل شود. رقابت را جایی نبرید که کسی متوجهش نشود و دردش نباشد. ملت می پرسند چه کسی بهتر میتواند کشور را با این قوانین موجود و اسناد بالادستی بهتر اداره کند که صف مرغ نباشد و روغن قحطی نشود. دعوا را جائی نبریم که مساله مردم نباشد و مساله سازی بی ثمرشود. اینجاست که خیلی ها می گویند "خب چه کاریه؟ این دعواها ما را چه سود؟ زرگری است و کار به سفره ما ندارد."
 ضمن اینکه فرصت خوبی است برای بی هنران دغلباز که کلیات ابوالبقا ببافند و هیجان بسازند و مسخ کنند و رای بخرند.
هرکس هر گفتمانی دارد باید کارآمدی اش را بر حل مشکل روی زمین مردم نشان دهد واگرنه هرچه هست مهم نیست.

سوم. هیولا نسازیم

وضع موجود را نقد کنیم؛ اما نه اینکه گوئی یک هیولایی اهریمنی وجود دارد که کشور را خاکستر ساخته و کلا هرچه هست و رفته است هیچ و پوچ است. خب ملت می گویند "چنین سطحی از شیطان مجسم، کار به رای من و شما ندارد و این آتش جهنمی با صندوق رای سرد نمی شود .خود رهبری انقلاب یک نفر را انتخاب کند و خلاص. اصلا دیکتاتوری بهتر است."

چهارم.  شورای نگهبان نشویم

شورای نگهبان کار خودش را  می کند؛ اما ما جای شورای نگهبان ننشینیم. پیروزی نامزد مورد علاقه ما در حذف رقیب نیست. طوری رفتار و تبلیغ سلبی نکنیم که رقیب بی حیثیت شود و از بیخ حذف شود. افراد برای پای صندوق آمدن، نیاز دارند ردپای علاقه و گرایش خودشان را در  رقابت ها ببینند. حذف رقیب به معنی اقبال به نامزد مورد علاقه ما نیست. ملت میگویند "اگر فکرما و علاقه ما و نامزد ما انقدر فاسد است که خب پس هیچی به هیچی.چه کاریه؟" نقد فکرها و روش ها کنیم و شخصیت آدم ها را تباه نکنیم.

پنجم: دوقطبی نسازیم.

این آخری برخلاف قبلی ها ظاهرا مشارکت می سازد اما در باطن دقیقا ضدمشارکت است. مشارکت خودش که مهم نیست، ثمره اش مهم است. مشارکت قدرت اجتماعی می سازد. صندوق را عامل شکل گیری وحدت می کند. دوقطبی ها تعداد رای دهنده ها را زیاد می کند اما مردم را پاره پاره می کند. بدتر اینکه این انشقاق با نتیجه آرا هم تمام نمی شود و به بعد از صندوق هم منتقل می شود و تا سرسفره خانه ها هم کشیده می شود.

* و اما چه باید کرد؟!
ساخت «امید» ؛ امیدبه «تغییر» از طریق «صندوق رای». همین.
چطور؟
باید در نقد وضع موجود و یا تبلیغ نامزدمان این گزاره را جا انداخت که : «راه هست»
چطوری راه هست؟ با «بوک»
ب: برنامه.
و: وعده.
ک: کارنامه
حرف های کلی و آسمانی و خیال انگیز نه؛ دقیقا برنامه روشن برای حل مشکلات روی زمین و سرصحنه زندگی مردم.
مثل اینکه اگر تحریم ها ادامه یابد و نفت نفروشیم، دقیقا برای اداره کشور پول از کجا می آورید؟ چطوری دکان زدن را تسهیل می کنید؟ چه راهی دارید برای اینکه ملت پیاز گران نخرند و کشاورز پیازش را آتش نزند؟ چه میکنید صف مرغ نشود؟ برای قطحی روغن چطور؟ ارز را چطور پائین میآورید؟
بجز برنامه باید «وعده» دهند تا بشود ارزیابی کرد. اجمالا هم باید «کارنامه» داشته باشند که بشود تخمین زد و تطبیق داد.
پس خلاصه:
یکم. وضع موجود و مشکلات را به اندازه واقعی خودش نشان دهیم. دوم. بگوئیم به چه دلیل ومطابق کدام ایده و مسیر به اینجا رسیدیم. سوم. بگوئیم برای حل این مشکل چه قوانینی روی زمین مانده است و چه کاری نکردند؟ چهارم. و در نهایت اینکه چه کاری باید صورت بگیرد؟
انشالله موثر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی

امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت مشارکت مردم در بخش کشاورزی گفت: مشارکت مردم در بخش کشاورزی برای رشد و توسعه صنعت ضروری است. زمانی که افراد برای راه اندازی کسب و کار خود و سرمایه گذاری در تولیدات کشاورزی توانمند شوند، منجر به افزایش بهره وری، نوآوری و رشد اقتصادی می شود. با رفع موانع راه اندازی کسب و کار در صنعت دامپروری، افراد بیشتری برای ورود به این بخش تشویق می شوند و در موفقیت آن سهیم می شوند.

وی با اشاره به نقش محدودیت ها و حرایم بهداشتی در صنعت دامداری گفت: هدف سازمان دامپزشکی با اعمال محدودیت های بهداشتی برای ورود و فعالیت مشاغل در صنعت دامپروری، جلوگیری از شیوع بیماری ها و حفظ سلامت حیوانات است. با این حال، این محدودیت ها همچنین می تواند به عنوان یک مانع برای افرادی که می خواهند کسب و کار خود را در این بخش راه اندازی کنند، عمل کند.

این کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت اصلاح و کاهش حرایم بهداشتی گفت: این در حالی است که فناوری کنترل بیماری‌های دامی در جهان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و برای تسهیل در رشد بخش کشاورزی، همگامی با این پیشرفت‌ها برای ایران ضروری است و باید حرایم بهداشتی که چند ده سال بدون هیچ تغییری بوده است؛ با تکنولوژی روز به روز شود. با اصلاح و کاهش حرایم بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی، می توانیم فضای مساعدتری را برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در صنعت دام ایجاد کنیم که نه تنها افراد بیشتری را تشویق می کند تا کسب و کار خود را در این بخش راه اندازی کنند، بلکه منجر به افزایش بهره وری، نوآوری و رشد اقتصادی می شود.

وی با اشاره به مزایای حذف محدودیت ها و حرایم بهداشتی گفت: حذف محدودیت ها و حرایم بهداشتی در صنعت دامداری مزایای متعددی دارد. اول از همه، به افراد بیشتری اجازه می دهد وارد این بخش شده و کسب و کار خود را راه اندازی کنند، که منجر به افزایش رقابت، نوآوری و سرمایه گذاری می شود. این در نهایت منجر به یک صنعت کشاورزی پویاتر و پر رونق می شود که به طور قابل توجهی به اقتصاد کشور کمک می کند. علاوه بر این، با اصلاح حرایم بهداشتی، به سمت پذیرش فناوری‌های مدرن برای کنترل بیماری‌های دامی، تضمین سلامت و ایمنی دام و در عین حال از رشد این بخش با کاهش موانع پیش روی تولید حرکت خواهیم کرد حمایت کند. از همین رو دولت با فراهم کردن فرصت‌های بیشتر برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، می‌تواند به رشد اقتصادی، ایجاد شغل و کاهش فقر در مناطق روستایی کمک کند.

اقبالی  گفت: محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی اعمال‌شده از سوی سازمان دامپزشکی در ایران به‌عنوان مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و مانع رشد و توسعه بخش کشاورزی است. با اصلاح این محدودیت ها و اتخاذ فناوری های مدرن برای کنترل بیماری های دامی، دولت می تواند محیط مساعدتری را برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کند. حذف محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی، افراد را قادر می‌سازد تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی و توسعه دهند که منجر به افزایش بهره‌وری، نوآوری و رشد اقتصادی می‌شود. همچنین به ایران کمک می کند تا با پیشرفت های جهانی در فناوری کشاورزی همگام شود و رقابت خود را در بازار بین المللی حفظ کند و مشارکت مردم در جهش تولید را تسهیل کنند.

دیگر خبرها

  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • شایعه عجیب درمورد نیمکت‌نشینی ستاره برزیلی استقلال | بگذارید باور نکنیم!
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • استقبال ۸۰ هزار نفری قزوینی‌ها از طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها