Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور با اظهار اینکه مبنای حرکت وزارت کشور بر دو اصل بیطرفی و قانونمداری در برگزاری انتخابات است، گفت: باید با همت و اراده جمعی و هم افزایی ظرفیت های درونی کشور بتوانیم انتخاباتی امن، سالم، رقابتی و پرشور در خرداد ماه سالجاری برگزار کنیم.

به گزارش برنا، جمال عرف در همایش بخشداران سراسر کشور که به صورت ویدیوکنفرانسی در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به این که انتخابات ریاست جمهوری، مهم ترین و حساس ترین انتخابات در کشور است، افزود: باید همت و تلاش همه ما به عنوان مجریان اصلی برگزاری انتخابات، رعایت مرّ قانون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این که یکی از مسائل مهم در انتخابات امسال موضوع کرونا است؛ گفت: اکنون موج چهارم بیماری کرونا در کشور  شیوع گسترده یافته است و امید داریم با تدابیر ستاد ملی کرونا، این موج به سرعت کنترل و مهار شود.

موضوع فعال شدن احزاب و جریانات سیاسی از دیگر محورهای مورد اشاره در همایش بخشداران سراسر کشور بود که در این خصوص عرف خاطرنشان کرد: به مراتب نزدیکی به زمان انتخابات، شاهد رونق احزاب و فعالیت گروه های سیاسی هستیم و به تدریج افراد و شخصیت های سیاسی برای حضور در عرصه های انتخاباتی به صورت رسمی تر اعلام آمادگی می کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در این خصوص پیش بینی کرد: احتمالاً تا نیمه اردیبهشت ماه، تکلیف بخش عمده جریانات سیاسی کشور برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد مشخص می شود.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به چهار رکن مهم انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: محور حرکت در برگزاری انتخابات، چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت است.

عرف همچنین تصریح کرد: رویکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات امن و سالم بر دو مدار بیطرفی و قانونمداری است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: دو رکن مشارکت و رقابت، وظیفه ملی است و در این عرصه وزارت کشور به همراه همه دستگاه های ذی ربط اعم از لشگری و کشوری، بایستی در ذیل فرمایشات مقام معظم رهبری که همواره بر اصل مشارکت حداکثری تأکید دارند، اقدام و عمل کنیم.

معاون وزیر کشور در این خصوص یادآور شد: یکی از راه های افزایش مشارکت و شور و شوق در انتخابات، فعال شدن گروه های مرجع و میدانداری رسانه های کشور است که بایستی در این عرصه هم امید به آینده و تغییر از مسیر صندوق رأی تقویت شود.

عرف در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی همه ما برگزاری انتخابات پرشور، مشارکتی، رقابتی و سالم است و امید این است که با همت و اراده جمعی بتوانیم این اصل مهم را در ۲۸ خرداد ماه سالجاری تحقق ببخشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت کشور انتخابات قانون وزیر کشور گروه های سیاسی حضور در انتخابات رقابت مقام معظم رهبری رسانه عرف برگزاری انتخابات وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جوانی جمعیت جریانی فراگیر در سراسر کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دیدار مدیرکل زنان و امور خانواده و معاون هماهنگ کننده استان های وزارت کشور با دبیر جایزه جوانی جمعیت  در محل دبیرخانه دائمی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت صورت گرفت، دکتر ابوطالب شفقت معاون‌هماهنگ کننده استان‌های وزارت کشور ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: تمام ظرفیت استان‌های وزارت کشور در برپایی باشکوه و فراگیر این رویداد بزرگ ملی در اختیار دبیرخانه جایزه قرار دارد و امیدواریم بتوانیم به اندازه وسع مان مثمرثمر باشیم.

دکتر شفقت همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانداری‌ها و مراکز فعال استانی در برگزاری این جایزه ملی تاکید کرد و گفت:قطعا با همسویی و ایجاد انگیزه برای استان‌ها می‌توانیم شاهد جریان فراگیر و گسترده‌ای در سراسر کشور باشیم.

در ادامه این دیدار زینب اختری مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور با تقدیر از این حرکت گسترده ملی گفت:درگیر کردن تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در جهت تقویت و گسترده‌تر برگزار کردن این رویداد بزرگ ملی کاری نیکو و پسندیده است و امیدوارم در ادامه نیز با تمام توان و قوا امور مربوط به برگزاری این رویداد طرح ریزی و اجرا شود.

در این دیدار محمد حسین علی پور دبیر دومین جایزه جوانی جمعیت، جلال غفاری دبیر اجرایی، علی شجاعی فر قائم مقام دبیراجرایی، جواد تمدنی مدیر روابط عمومی و تبلیغات، سیدعلیرضا تقدیری مدیر بخش تلویزیون اینترنتی، میلاد اسدی مدیر بخش رسانه‌های نوین و علی رضا رهنما مدیر امور استان‌های جایزه ملی جوانی جمعیت حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایزه جوانی جمعیت جریانی فراگیر در سراسر کشور می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم