Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@22:23:49 GMT

اجرا شدن برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۲۷۵

اجرا شدن برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در دست اجرا بودن برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان، گفت : اجرای این برنامه از دو سال گذشته در استان شروع شده و در این دو سال از حیث اجرا جلوتر از برنامه بودیم.

او با بیان اینکه در برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان قرار بود پارسال افزایش ۵۰۰ هزار تنی تولیدات بخش کشاورزی را شاهد باشیم، گفت : این هدفگذاری محقق شد و مجموع تولیدات کشاورزی استان با رشد ۵۱۹ هزار تنی از چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تن در پایان سال ۱۳۹۸ به بیش از پنج میلیون و ۱۰۰هزار تن در پایان سال گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه پارسال از طریق اقداماتی مثل توسعه ضریب مکانیزاسیون، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و نشائی، مبارزه با آفات گیاهی، اصلاح نژاد دام و تشکیل زنجیره‌های ارزش در حوزه دامپروری، توسعه باغات مدرن و… توانسته برنامه‌های مرتبط با سند توسعه سه ساله بخش کشاورزی استان را اجرایی کند.

حاتمی با بیان اینکه برنامه توسعه سه ساله بخش کشاورزی زمینه ساز توسعه بخش کشاورزی استان خواهد شد، افزود: بر مبنای برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی مجموع تولیدات کشاورزی استان ظرف سه سال از ۴٫۲ میلیون تن در پایان سال ۱۳۹۷به شش میلیون تن در پایان امسال خواهد رسید.

حاتمی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در بخش کشاورزی ظرفیت‌های زیادی دارد که با توسعه این بخش علاوه بر تامین نیاز داخل استان، می‌تواند محصولاتی را هم به خارج از استان و حتی خارج از کشور صادر کند، ادامه داد: بخش کشاورزی استان آنقدر ظرفیت دارد که می‌تواند در حل مشکل بیکاری استان تا حدود زیادی اثرگذار واقع شود.

حاتمی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲.۵ میلیون هکتار وسعت و بیش از ۹۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد، گفت: استان کرمانشاه با دارا بودن یازده اقلیم و دو برابر متوسط کشوری بارندگی، ظرفیت‌های زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد، ضمن اینکه بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی در این استان قابلیت کشت دارند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی بخش کشاورزی استان استان کرمانشاه تن در پایان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از روش CLA برای بازنگری برنامه ۱۴۰۵ اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در بازنگری برنامه پنج‌ساله ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان از الگو و روشی جدید با نام CLA (تحلیل لایه‌ای علت‌ها) استفاده کردیم؛ این روش بیان می‌دارد که یک سطح آشکار از مشکلات وجود دارد، اما دلیل و علت واقعی پدیده‌ها و مشکلات، سطوح پنهان است.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازنگری برنامه پنج‌ساله ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان با استفاده از روش CLA اظهار کرد: به‌عنوان نمونه ما با مشکلی همچون شلوغی شهرها مواجه هستیم؛ در روش CLA علل سیستمی این مشکل را وجود امکانات در شهرها و به‌تبع آن شلوغی معرفی و در سطح بالاتر گفتمان حاکم و غالب درباره این مشکل عنوان می‌کند که شهر از روستا بهتر است یا شهر بزرگ‌تر از روستا است.

وی افزود: در سند بازنگری برنامه راهبردی ۱۴۰۵، پیشنهاد هفت‌ساله کردن این برنامه از ابتدای ۱۴۰۳ تا ۱۴۱۰ مطرح شد تا این برنامه راهبردی طی دو تا سه برنامه عملیاتی سه‌ساله اجرا شود؛ سقف زمانی برنامه بازنگری شده، هفت‌ساله است که برنامه‌های عملیاتی سه‌ساله در دل آن تدوین و سپس در قالب سه برنامه یک‌ساله اجرا و این ساختار ارتباطی برقرار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در بازنگری برنامه پنج‌ساله ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان، از الگو و روشی جدید با نام CLA (تحلیل لایه‌ای علت‌ها) استفاده کردیم؛ این روش مثال کوه یخ را می‌زند و بیان می‌دارد که یک سطح آشکار از مشکلات وجود دارد، اما دلیل و علت واقعی پدیده‌ها و مشکلات، سطوح پنهان است که دیده نمی‌شود که علل سیستمی، گفتمان غالب و استعاره‌ها و اسطوره‌های پس‌ذهنی افراد به عنوان لایه‌های پنهان در این روش بررسی می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس استعاره‌ها و اسطوره‌های موجود در پس ذهن افراد باید اصلاح شود تا مشکل اصلی رفع شود، استعاره مقابل این مطلب آن است که «کوچک، زیبا است» و همیشه بزرگی خوب نیست؛ بنابراین از روش CLA برای شبکه مسائل استفاده کردیم؛ ویژگی این روش آن است که متناسب با سطح مشکل، راهکار مقابله با آن را در همان سطح و لایه معرفی می‌کند.

کد خبر 742317

دیگر خبرها

  • پلی استیشن 5 پرو برای اجرای 60fps بازی‌ها هدف‌گذاری می‌کند
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • متئو، ستاره جدید دنیای فوتبال از خانواده مسی (عکس)
  • استفاده از روش CLA برای بازنگری برنامه ۱۴۰۵ اصفهان
  • جسد پیرمرد هرسینی در آب‌های کرمانشاه کشف شد
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • ساخت راه آهن رشت آستارا در یک قدمی اجرا