Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@15:21:55 GMT

لزوم جذب ۱۰ هزار حامی ایتام در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۲۹۷

لزوم جذب ۱۰ هزار حامی ایتام در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یونس فاتح امعاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان‎‌شرقی گفت: برای ۲۱ هزار کودک یتیم و محسنین از ۸۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ۶۰ هزار حامی وجود دارد و برای اینکه سرانه پرداختی به هر کودک متناسب با میزان تورم شود، نیازمند جذب ۱۰ هزار حامی جدید در ماه رمضان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: پنج هزار کودک یتیم و محسنین از بین ۱۵ هزار خانوار، پس از شیوع کرونا جذب کمیته امداد استان شده اند و چشم انتظار همت مردم و خیران هستند.

او گفت: انتظار داریم تا پایان ماه رمضان هیچ کودکِ بدون حامی در استان نداشته باشیم و از عموم مردم و خیران می‌خواهیم کودکان یتیم و محسنین بدون حامی را تنها نگذارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان اضافه کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین بهترین طرح کمیته امداد برای جلوگیری از بین نسلی شدن فقر و سرمایه گذاری روی آموزش و تحصیل فرزندان مددجو است.

فاتح در خصوص نحوه مشارکت مردم و خیران در این طرح نیز گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ekram.emdad.ir فرزند یا فرزندان معنوی خود را انتخاب کرده و ماهیانه مبلغ دلخواهی را به حساب مستقیم این کودکان واریز کنند تا سهمی در رشد مادی و معنوی این عزیزان داشته باشند.

او  خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی و تحصیلی این فرزندان از طریق سامانه اینترنتی مذکور به حامیان آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

طرح محسنین کمیته امداد امام خمینی (ره) کودکان دارای سرپرست ناتوان را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ایتام و محسنین کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات فطره و کفارات در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، یوسف علوی اظهار کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان زکات فطره و کفارات توسط مردم فارس پرداخت و در دبیر خانه شورای زکات استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام زکات جمع‌آوری شده در همان محل به مصارف معیشتی نیازمندان می‌رسد، افزود: زکات جمع‌آوری شده به حساب خانوارهای نیازمند پرداخت شده است.

معاون کمیته امداد فارس با اشاره به میزان فطریه جمع‌آوری شده توسط شورای زکات استان، تصریح کرد: تاکنون در استان سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فطریه عام، سادات و کفارات به صورت نقد، شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری، شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی به صورت مستقیم و ۴۳۰ میلیون تومان از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در نانوایی‌های سطح استان (نانینو) جمع‌آوری شده و در همان روز به حساب نیازمندان واریز شده است.

کد خبر 745388

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • امسال آرزوی ۱۰۲۰ یتیم گلستانی در جام آرزوها برآورده می شود
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس