Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:39:29 GMT

زکات پشتوانه خدمت به مسائل اقتصادی، رفاهی و اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۴۹۷

زکات پشتوانه خدمت به مسائل اقتصادی، رفاهی و اجتماعی است

محمد عبادی زاده عصر چهارشنبه در نخستین نشست شورای زکات استان در سال ۱۴۰۰ افزود: استان هرمزگان در بسیاری از بخش‌ها از جمله پرروش شتر، تولید خرما، غلات و سایر موارد که به عنوان زکات واجب وجود دارد، ظرفیت خوبی دارد.
وی بیان داشت: مردم بویژه کشاورزان، باغداران و کسانی که پرداخت زکات واجب به آن‌ها تعلق می‌گیرد، در این امر به صورت جدی حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: مسوولان هم به امر زکات به عنوان یک امر حاکمیتی نگاه کنند تا با برنامه ریزی شاهد رشد چشمگیر و روزافزونی دراین مبحث باشیم.
عبادی زاده با اشاره به اینکه  پرداخت زکات به عنوان مهم‌ترین فریضه الهی و دینی است، یادآورشد: زکات فطریه نیز که تمام مسلمانان به پرداخت آن معتقدند یکی از منابع تامین زکات برای برطرف شدن مشکلات نیازمندان است. 

افزایش ۷۱ درصدی جمع آوری زکات درهرمزگان در سال ۹۹
 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز در این نشست به گزارشی از عملکرد زکات در سال گذشته پرداخت و گفت: مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته ۲۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد که این میزان زکات جمع آوری شده در استان نسبت به سال ۹۹ حدود ۷۱ درصد افزایش داشت.
جلیل تراهی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، مبلغ ۱۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات واجب، ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات مستحبی و ۱۲۷ میلیارد ریال در قالب زکات فطریه و کفارهربوده است.
وی به همکاری ۵۰۶ عامل افتخاری و ۹۷۶ نفر مبلغ زکات با دبیرخانه شورای زکات هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مباحث مهمی که در امر زکات مطرح می‌شود نحوه مصرف و کارکرد این امر در مسائل اجتماعی است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های دبیرخانه شورای زکات استان این است که  بتوانیم بخش عمده‌ای از زکات جمع آوری شده را به نیازهای اصلی خانواده‌های نیازمند از جمله تامین مسکن هدایت و سوق دهیم .
در پایان این نشست از فعالان حوزه زکات استان هرمزگان با اهدای لوح تجلیل شد.

برچسب‌ها محمد عبادی زاده کمیته امداد امام خمینی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد عبادی زاده کمیته امداد امام خمینی هرمزگان محمد عبادی زاده کمیته امداد امام خمینی هرمزگان اخبار کنکور زکات جمع آوری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسن هرمز مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور با حضور در دفتر علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با وی دیدار کرد.   در این دیدار درخصوص برنامه ریزی برای بحث زکات و برگزاری جلسات صدور مجوزات ستاد زکات در سطح فرمانداری شهرستان‌ها با همکاری کمیته امداد و زکات فطریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره
  • افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات
  • پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است
  • رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد تومان زکات مردم یزد
  • جمع‌آوری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور
  • دیدار مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد
  • افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات در کشور
  • رشد ۲۵ درصدی جمع‌آوری زکات در کشور