Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@17:21:34 GMT

بازداشت 18 نفر در ارتباط با پرونده ناامنی در اردن

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۶۰۱

بازداشت 18 نفر در ارتباط با پرونده ناامنی در اردن

اردن با تکمیل روند تحقیق درباره تحولات اخیر در این کشور اعلام کرد که 18 نفر در ارتباط با تلاش برای کودتا متهم شناخته شده‌ و بازداشت شده‌اند.

به گزارش فارس، مقامات اردن امروز(چهارشنبه) اعلام کردند که در چارچوب تحقیق درباره قضیه فتنه در اردن ۱۸ نفر را به اتهام تلاش برای ایجاد بی ثباتی در این کشور بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی اردن(پترا) به نقل از یک مقام دادسرای عمومی نظامی در دادگاه امنیت کشور اردن اعلام کرد که بازجویی و تحقیق از متهمان به پایان رسیده است و پرونده پس از اتمام مراحل نهایی تحقیقات و رعایت شرایط قانونی به دادگاه ارجاع می‌شود.

سرتیپ «حازم المجالی» قاضی نظامی و دادستان کل دادگاه امنیت کشور اردن هم روز سه شنبه اعلام کرد که دادستانی عمومی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده به پایان رسانده است.

المجالی گفت که نتایج تحقیقات در خصوص کودتای اخیر حاکی از آن است، افرادی که در این اتفاق دست داشتند، نقش و اقدامات مختلف و متفاوتی برعهده داشتند که اقدام آنها تهدیدی آشکار برای امنیت و ثبات اردن محسوب می شد.

المجالی افزود: دادستان کل امنیتی اردن در حال کار برای تکمیل مراحل نهایی تحقیقات و انجام الزامات قانونی برای ارجاع پرونده به دادگاه امنیت کشور است.

پیش از این رسانه‌های اردن اعلام کرده بودند که در قضیه مذکور ۱۶ نفر از جمله «باسم عوض الله» رئیس اسبق دیوان پادشاهی اردن به اتهام تلاش برای ناامن کردن این کشور بازداشت شدند و «حمزه بن الحسین» شاهزاده و ولی‌عهد پیشین این کشور به همراه برخی افراد دیگر هم متهم به دست داشتن در این قضیه شدند.

این در حالی است که شاهزاده حمزه اتهام تلاش برای کودتا را تکذیب کرد و سپس با میانجیگری عموی شاه اردن در نامه‌ای وفاداری خود را به کشور اردن و پادشاه آن اعلام کرد.

رئیس مجلس اعیان اردن هم چند روز پیش با اشاره به دخالت طرف‌های خارجی در حوادث اخیر اردن گفت: شاه اردن بهای مواضع قومی خود در مخالفت با معامله قرن و آرمان فلسطین را داده است.

او در عین حال تاکید کرد که بر اساس خیلی از گزارش‌های نهادهای اروپایی کشورهایی از منطقه و دولت آمریکا و جراد کوشنر مشاور رئیس جمهور اسبق آمریکا در اردن وجود دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/003H3j

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده مرگ خانم بازیگر بسته شد

  به گزارش خبرنگار جام‌جم، پیکر زهره فکورصبور، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان، شامگاه دهم اسفند سال ۱۴۰۰ در اتاق‌خواب خانه ۶۵‌متری‌اش در طبقه چهارم ساختمانی در محله دولت تهران کشف شد. همچنین ۱۵ خشاب خالی انواع قرص در خانه‌اش پیدا شد. جسد او را شوهرش که یکی از تهیه‌کنندگان معروف تلویزیون است، پیدا کرده بود و در تحقیقات پلیسی گفته بود: «این زن همسر دوم من بوده و یک سال و نیم پیش با هم ازدواج کردیم.» آنها با هم اختلاف و درگیری نداشتند، چند روز پیش همدیگر را دیده و حتی تلفنی حرف زده بودند. بعدازظهر آن روز نیز با تماس مادر همسر دومش، متوجه شده او به تلفن‌ها پاسخ نمی‌دهد. سریع خود را به خانه زهره رسانده و آنجا با جسد وی رو‌به‌رو شده، بعد هم به پلیس اطلاع داده است. پرونده‌ای دراین رابطه درشعبه ششم دادسرای جنایی تهران تشکیل شد.تحقیقات ادامه داشت وبعد ازتحقیقات تکمیلی ونظریه پزشکی‌قانونی معلوم شد که او براثر مسمومیت با قرص فوت کرده و مرگ او خودکشی است. همین باعث شد که پرونده بسته‌شود. 
مادر این بازیگر چندی قبل از مردی شکایت کرد و گفت اختلاف دخترش با این مرد، می‌تواند انگیزه خودکشی دخترش باشد. بعد از شکایت دوباره خانواده این بازیگر، رسیدگی به پرونده مرگ او دوباره به جریان افتاد. مرد جوان شناسایی و برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران احضار شد و در جریان تحقیقات پلیسی گفت: سال‌هاست در کارهای هنری فعالیت دارم. بازیگر، هنرمند، تهیه‌کننده، کارگردان و عوامل مختلفی که در سینما و تلویزیون فعالیت دارند، مرا می‌شناسند. خانم زهره فکورصبور را مدت‌ها بود می‌شناختم و برای چند پروژه کاری، ایشان رابه چند کارگردان هم معرفی کردم. مدتی بود از او خبری نداشتم تا این‌که فهمیدم خودکشی کرده است.من گفته‌های خانواده‌اش راقبول ندارم، با او اختلافی نداشتم که باعث شوم او تصمیم بگیرد به زندگی‌اش پایان دهد. 
 ماموران گفته‌های این مرد را بررسی کردند که معلوم شد حرف‌هایش مورد تایید است و در ماجرای مرگ این خانم بازیگر
 نقشی ندارد. حسین گودرزی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: باتوجه به این‌که معلوم شد این مرد در ماجرای مرگ خانم بازیگر نقشی ندارد، برای او منع تعقیب صادر شد. این در حالی بود که همه شواهد پرونده نشان داد که خانم بازیگر براثر مسمومیت با قرص به زندگی‌اش پایان داده و کسی در مرگ او نقشی نداشته است. بنابراین پرونده او در دادسرای جنایی تهران مختومه شد. 

دیگر خبرها

  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بسته شد
  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است
  • بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • مدیران در چهارچوب قانون نسبت به رفع مشکلات اردبیل تلاش کنند
  • قتل اسیدی مرد جوان با انگیزه مرموز!
  • «وعده صادق» و ادراک اردن از قدرت منطقه‌ای ایران