Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@16:21:38 GMT

استاندار: کرونا طی یک روز در خراسان رضوی ۲۶ قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۶۴۵

استاندار: کرونا طی یک روز در خراسان رضوی ۲۶ قربانی گرفت

به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در حاشیه جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان، میزان ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در سطح استان در چند روز اخیر روند فزاینده و صعودی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، ادامه داد: حساسیت لازم به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از طریق رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های استان باید به مردم منتقل شود.
معتمدیان با اشاره به عادی انگاری در رعایت پروتکل‌ها گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۶۵ درصد رسیده، این در حالی است که برای رسیدن به یک شرایط متعادل این میزان باید حتما به بالای ۹۰ درصد برسد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه از تشدید نظارت‌های کرونایی خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد که گشت‌های مشترک نظارتی متشکل از نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، اصناف، بازرسی و مرکز بهداشت بر اجرای پروتکل‌ها نظارت دقیق‌تری داشته باشند.
وی گفت: از اصناف انتظار می‌رود به غیر از مشاغل سطح یک، که مجاز به فعالیت هستند، برای حفظ سلامت مردم و خانواده‌های خود همراهی بیشتری بکنند تا بتوانیم این شرایط سخت را مدیریت کنیم.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  با فوت ۳۹۵ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۷ هزار و ۵۲۵ تن رسید.

در این مدت ۲۵ هزار و ۴۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۶۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد ستاد پیشگیری محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ستاد پیشگیری ویروس کرونا مشهد ستاد پیشگیری محمدصادق معتمدیان استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدودیت های کرونا اخبار کنکور خراسان رضوی ویروس کرونا علوم پزشکی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای آموزش عالی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها باید بر روی افزایش کیفیت‌بخشی و فضای علمی تمرکز کنند تا ضریب تاثیرگذاری این نهاد افزایش یابد.

وی گفت: همه بخش‌ها و حوز‌ه ها اگر رسالت خودشان را به درستی انجام بدهند نیل به توسعه و اهداف مد نظر راحت‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با اتصال ظرفیت‌های بیرونی به ظرفیت‌های دانشگاهی، اهداف مورد نظر به سمت تحقق خواهد رفت.

نظری تاکید کرد: باید با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال، جهش تولید در حوزه‌های مختلف در نتیجه مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج
  • هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی
  • استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد
  • ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان شمالی شد
  • شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران/ زنگ هشدار در خراسان رضوی به صدا درآمده است
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد