Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که دولت بایدن چراغ سبز را برای رفع برخی تحریم‌های مهم اقتصادی و نفتی داده است.

این منابع می‌گویند آمریکا آماده رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه بانک مرکزی ایران و شرکت‌های نفتی و نفتکش این کشور به بهانه «تروریسم» و چند بخش دیگر اقتصاد ایران از جمله فولاد و آلومینیوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام ارشد اروپایی مدعی شده آمریکا آمادگی خود را برای رفع تحریم‌ها علیه بخش‌های خودروسازی، کشتی‌رانی، بیمه و دیگر صنایعی که تحریم‌های آن‌ها قرار بود در برجام رفع شود اعلام کرده است.

به گفته منابع مذکور، این اعلام آمادگی آمریکا با درخواست ایران برای ارائه تضمین و تعیین چشم‌انداز مشخص پاسخ داده شده است.

براساس این گزارش، برخی پیچیدگی‌های سیاسی داخلی هم برای آمریکا و هم برای ایران وجود دارد که مذاکرات را وارد مرحله سخت‌تر کرده است.

واشنگتن همچنین برای رفع تحریم‌های بخش صنعت ایران نیز اعلام آمادگی کرده است.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن لغو تحریم ها مذاکرات وین تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور، تحریم‌هایی را علیه صادرات نفت ایران گنجاندند.

به گزارش یورونیوز، زمان دقیق تصویب و اجرای این تحریم‌ها مشخص نیست، زیرا این اقدامات همچنان در حال بررسی است و به رئیس جمهور آمریکا اختیار تخصیص معافیت نیز می‌دهد.

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفت که ممکن است از همین شنبه، کنگره کار بررسی و رای‌دادن به این بسته را آغاز کند.

با وجود طیف گسترده‌ای از تحریم‌های ایالات متحده علیه صادرات نفت ایران، صادرات این کشور در بحبوحه تقاضای چین برای طلای سیاه همچنین فعالیت شبکه‌هایی خارج از سیستم مالی آمریکا که تجارت نفت را انجام می‌دهند، افزایش یافته است.

بسته کمک اوکراین

این بسته که شامل میلیارد‌ها دلار کمک برای اوکراین، اسرائیل و متحدین آمریکا در منطقه اقیانوس‌های هند و آرام است، حاوی چند اقدام در مورد تحریم‌های ایران نیز خواهد بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت ClearView Energy Partners، که یک گروه تحقیقات در زمینه تجارت و صادرات نفت و انرژی است، نوشت که دو مورد از این تحریم‌ها می‌توانند در صورت اجرا و اعمال، بطور مستقیم بر صادرات نفت ایران تأثیر بگذارند.

در اولین مورد، در چهارچوب قانون توقف پناه دادن به نفت ایران (SHIP)، تحریم‌هایی علیه بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی اعمال می‌شود که «به طور آگاهانه» در حمل و نقل، انتقال، معامله و فرآوری نفت خام و دیگر محصولات ایران مشارکت داشته باشند.

کشتی‌هایی که این ممنوعیت را نقض کنند، برای دو سال از ورود به بنادر ایالات متحده منع خواهند شد.

با این حال، این لایحه شامل معافیت‌های ۱۸۰ روزه‌ای است که بایدن می‌تواند آن‌ها را اعمال و از افزایش قیمت نفت جلوگیری کند.

این بسته همچنین تحریم‌های ثانویه علیه نفت ایران را گسترش می‌دهد که شامل هر تراکنش یک مؤسسه مالی چینی در ارتباط با خرید نفت از ایران خواهد بود. این تحریم‌ها با ارزیابی‌های سالانه اعمال می‌شود و تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

باز هم به احتمال زیاد رئیس جمهور آمریکا می‌تواند معافیت‌های تجدیدپذیررا بر این تحریم‌ها اعمال کند.

الزامی کردن گزارش دهی درباره وضعیت دارایی‌ها و حساب‌های بانکی غیرایرانی رهبران گروه‌هایی از جمله حزب‌الله از دیگر اقدامات است و بر همین اساس نیز بستن حساب‌های آمریکایی این افراد اجباری می‌شود.

شرکت ClearView می‌گوید این امر هم می‌تواند بر تجارت نفت تاثیر بگذارد.

اگر این لایحه به دلایلی از جمله مخالفت شدید جمهوری‌خواهان راست‌گرا شکست بخورد، باز هم ممکن است در اواخر سال جاری، به عنوان بخشی از بسته‌های قانونی دیگر که از حمایت هر دو حزب برخوردار است در کنگره تصویب شود. اقداماتی که ClearView می‌گوید بر تجارت نفت ایران و چین اثر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند