Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@09:59:54 GMT

عملیات توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی توسط آستان قدس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۹۰۵۶

عملیات توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی توسط آستان قدس آغاز شد

گروه استان‌ها-چهارمین مرحله طرح «سفره مهربانی» با مشارکت خادمیاران و یاوران رضوی در سراسر کشور با هدف تامین و توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی برای محرومان و نیازمندان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آغاز عملیات سراسری توزیع 888 هزار بسته معیشتی توسط آستان قدس که به صورت ویدئو کنفرانس با کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور از حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تشکر از تمامی خادمیاران رضوی فعال در این طرح، ابراز کرد: خودکفایی محرومان سیاست آستان قدس در امدادرسانی به نیازمندان است، لذا همه خادمیاران رضوی در استان‌‎های مختلف باید در راستای خودکفایی نیازمندان فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم روزی تمام مردم عزیز ایران اسلامی از حداقل امکانات معیشتی برخوردار باشند و این سفره‌های مهربانی را در موضوعات و ساحت‌های دیگری پهن کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی که به واسطه شیوع ویروس کرونا برای برخی از هموطنانمان ایجاد شده است، تصریح کرد: بیش از یک سال است که کشور گرفتار این ویروس منحوس شده و متأسفانه مشکلات معیشتی برای برخی از هموطنان عزیز ما ایجاد شده است، لذا در این شرایط خاص آستان قدس وظیفه خود می‌داند به میزان توان به کمک نیازمندان بشتابد و به میزان مقدورات برای رفع نیازهای اولیه آنها اقدام کند، اما سیاست اصلی ما کاهش فقر است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: شرایط امروز جامعه ما به واسطه شیوع ویروس کرونا، شرایطی استثنایی است که باید همه برای رفع مشکلات وارد میدان شویم، اما در شرایط عادی سیاست اصلی ما ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی برای خودکفایی احسان جویان است.

وی با بیان اینکه در اجناس اهدایی به نیازمندان باید به کیفیت و مرغوب بودن کالاها دقت شود، عنوان کرد: یکی از جنبه‌ها رعایت حرمت و کرامت محرومان نوع اجناس اهدایی به این افراد است، لذا در تهیه بسته‌های معیشتی باید بهترین اجناس و کالاها مورد استفاده قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اجرای این طرح را در راستای لبیک به فرمان رزمایش کمک به نیازمندان مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: بنای خیر مواسات و دستگیری از نیازمندان را رهبری معظم در قضیه کرونا گذاشتند و لبیک خادمان و خادمیاران رضوی به این فرمان ولی فقیه زمان و نایب امام زمان (عج) بسیار ارزشمند است.

طرح‌های محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در استان مازندران اجرایی می‌شودسنت حسنه افطاری ساده در بین زائران حرم رضوی به روایت تصویرپیکر همسر شهید نواب صفوی در حرم رضوی آرام گرفت

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز به اشاره به جزئیات این طرح گفت: در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رزمایش مواسات و همدلی و با هدف اجرای دستورات تولیت آستان قدس رضوی در این حوزه، چهارمین مرحله از طرح «سفره های مهربانی» در سراسر کشور آغاز شده و تا آغاز دهه کرامت، 888 هزار بسته معیشتی برای اهدا به نیازمندان و محرومین آماده خواهد شد.

محمدحسین استادآقا افرود: در قالب این طرح 111 هزار نفر از خادمیاران سراسر کشور، هر یک مسئولیت تامین 8 بسته معیشتی 500 هزار تومانی را عهده دار شده اند که توسط خود آنها و با همکاری خیران عاشق امام رضا(ع) به عنوان یاوران رضوی، تهیه خواهد شد. 

استادآقا تصریح کرد: خیران گرانقدر سراسر کشور برای مشارکت در این طرح معنوی، می توانند از طریق واریز هزینه هر بسته به حساب دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در هر استان، تهیه و تحویل اقلام معیشتی به دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و یا با شماره گیری کد #8* و انتخاب عدد 5 وجه خود را به صورت آنلاین واریز و در این امر خیر سهیم شوند.

به گفته او، این بسته های معیشتی شامل مواد غذایی اساسی از جمله برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات و... است.

 استادآقا همچنین با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم شناسایی دقیق نیازمندان سراسر کشور گفت: در این راستا و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، 550 هزار خانواده نیازمند دهک یک در استان های مختلف کشور که در صف حمایت کمیته امداد قرار دارند، شناسایی شده اند و هدف اول توزیع بسته های معیشتی طرح سفره های مهربانی خواهند بود. 

وی افزود: این طرح تا کنون با تامین 90 میلیارد تومان کمک حمایتی در 28 استان آغاز شده و تا دهه کرامت امسال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/281/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس تولیت آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی هزار بسته معیشتی سراسر کشور آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۶۰بسته معیشتی بین نیازمندان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مرکزی از توزیع ۶۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و بهره مندی ۱۹۰۰ نفر از بسته های فرهنگی و سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا شهرجردی امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین _در حاشیه اجرای طرح هلال رحمت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت و تقارن با بهار معنویت با هدف اطلاع رسانی در خصوص سلامت آحاد جامعه و نیز حمایت از اقشار کم برخوردار، اعضا و داوطلبان فعال، خیرین و حامیان شعب هلال احمر و خانه‌های هلال استان مرکزی برنامه‌های مختلفی را اجرا کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات نوروزی در طرح مروجین سلامت افزود: با مشارکت داوطلبان فعال بیش از ۵۰۰ بسته فرهنگی و اطلاع رسانی سلامتی در بین مردم و مسافران نوروزی توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مرکزی با اشاره به اجرای پرشور طرح هلال رحمت در ماه مبارک رمضان گفت: به همت خیرین، حامیان و داوطلبان هلال احمر بیش از ۴۵۰۰ نفر از خدمات سبدهای معیشتی و ۲۵۰۰ نفر از سفره‌های افطاری بهره‌مند شده‌اند که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

شهرجردی در رابطه با دیگر اقدامات ارزشمند حوزه داوطلبان افزود: اجرای طرح نیابت با هدف بازدید از سراها و خانه‌های سالمندان، و حضور در منازل بیماران، مددجویان، خانواده‌های شهدا و جانبازان و برپایی ایستگاه‌های سلامت سنجش فشار خون و قند خون، اقدامات بشر دوستی در راستای کمک به مردم مظلوم غزه و سیل زدگان سیستان و بلوچستان با استقرار صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای و همکاری پزشکان داوطلب از دیگر برنامه‌ها و اقدامات شاخص در ایام نوروز بوده است.

وی در ادامه از اجرای طرح مرهم زائر با همکاری بیش از ۱۶۰ نفر از داوطلبان خبر داد و گفت: در این طرح بالغ به ۱۰۰ میلیون ریال دارو اهدایی توسط مردم جمع‌آوری شده و پس از تفکیک و بسته بندی با نظر پزشکان داوطلب همکار هلال احمر در اختیار اقشار کم برخوردار قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای طرح تا کنون بیش از ۱۱۰۰ داوطلب و خیر با مجموعه هلال احمر در ایام نوروز ۱۴۰۳ و اجرای برنامه‌های متنوع همکاری داشتند و این برنامه‌ها تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.

شهرجردی از توزیع ۶۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و بهره‌مندی ۱۹۰۰ نفر از بسته‌های فرهنگی و سلامت خبر داد.

کد خبر 739448

دیگر خبرها

  • توزیع ۹۳۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شوش و دزفول
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • ۴ هزار وعده غذای گرم و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • توزیع ۲۸۶ هزار پرس غذای گرم و اهدای ۳۴ هزار بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • ۳۴ هزار بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی در اصفهان توزیع شد
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در خوی همزمان با بهار قرآن + تصاویر
  • توزیع ۶۶۰بسته معیشتی بین نیازمندان
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان کرمان و زهکلوت آغاز شد