Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه خرم‌آباد به اراک بخشی از کریدور آزادراهی کشور از بندر امام خمینی تا تهران است.

خیرالله خادمی در بازدید از مراحل ساخت قطعه اول آزادراه خرم‌آباد به اراک که یکم اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، با بیان اینکه آزادراه خرم‌آباد _ اراک اولین پروژه آزادراهی کشور است که در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این پروژه از خرم‌آباد تا بروجرد و اراک امتداد دارد که طول آن ۱۳۴ کیلومتر بوده و در مرحله اول حدفاصل خرم‌آباد به بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این پروژه یکی از بخش‌های ناپیوسته کریدور آزادراهی مهم کشور است که قسمتی از مسیر آزادراهی بندر امام خمینی تا تهران را شامل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۹۰ درصد است، افزود: اعتبار این پروژه از طریق منابع مشترک دولت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) که سرمایه‌گذار آزادراه است، تأمین‌شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: این پروژه به‌صورت شش خطه و آزادراهی طراحی شده که می‌تواند در بحث ایمنی و افزایش ظرفیت حمل‌ونقل در این محور بسیار اثرگذار باشد و در کاهش تصادفات و افزایش سرمایه‌گذاری نقش مهمی ایفا کند.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه فاصله زمانی لرستان تا استان تهران به چهار ساعت تقلیل می‌یابد و با کاهش زمان تردد در این محور، قابل رقابت با سفرهای هوایی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد _ بروجرد _ اراک فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه استان است و بهره‌برداری از آن شکوفایی لرستان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بندر امام خمینی راه و شهرسازی آزادراه خرم آباد لرستان بروجرد اراک آزادراه خرم آباد اراک معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه خرم آباد بهره برداری خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در این جلسه با ارائه گزارش از وضعیت آبی روستای آغبلاغ ولدیان اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه وضعیت آب شرب این روستا ارتقا یافته و شاهد برقراری آب پایدار در روستای آغبلاغ ولدیان خواهیم بود.

در ادامه جلسه با حضور سرپرست معاونت بهره برداری شرکت و پیمانکار و مشاوره پروژه از خط انتقال روستای آغبلاغ ولدیان بازدید و تحویل موقت شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی شد.

شایان ذکر است؛ روستای آغبلاغ ولدیان با ۲۰۵ خانوار و ۶۸۰ نفر جمعیت از روستا‌های عشایری شهرستان خوی بوده و پروژه مذکور توسط اداره عشایر اجرا شده و بهره برداری و نگهداری این خط انتقال بر عهده شرکت آب و فاضلاب است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر