Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@22:48:38 GMT

ترفند‌هایی برای تهیه شربت خاکشیر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۹۹۷۵

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در فصل گرما برای جلوگیری از گرمازدگی از شربت خاکشیر بسیار استفاده شود. خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: در فصل گرم سال همه ما به دنبال نوشیدنی‌های خنگی هستیم که در آن‌ها از گرمی‌ها استفاده نشده باشد و برای درمان و پیشگیری گرما زدگی استفاده شود؛ که در بین آن‌ها شربت خاکشیر، یکی از بهترین شربت‌هایی که است از گرمازدگی فصل تابستان جلوگیری می‌کند، این نوشیدنی اصیل ایرانی که مصرف آن در کشور ما بسیار هم پرطرفدار است، به راحتی و با مواد مختلف تهیه میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شربت خاکشیر سنتی را که علاوه بر خوشمزگی دارای خواص بسیاری هم هست به جای انواع نوشیدنی‌های مضر میتوان همراه با وعده‌های غذایی سرو کرد.   شربت خاکشیر علاوه بر پایین آوردن حرارت بدن، در تسکین سردرد و سرگیجه، بیحالی ناشی از گرما زدگی، تاثیر مثبتی هم روی فعالیت معده و بهبود هضم غذا دارد.     موادی که برای تهیه شربت خاکشیر نیاز دارید، خاکشیر، آب،  گلاب و شکر میباشد.   مواد لازم شربت خاکشیر:  شکر:۱ لیوان آب خنک:۶ لیوان خاکشیر: نصف لیوان گلاب:۲ قاشق غذاخوری   طرز تهیه شربت خاکشیر:  برای تهیه شربت خاکشیر باید ابتدا با نحوه شستن آن کاملا اگاه باشید، چراکه خاکشیر، بدلیل ریگ زیادی که داخل آن وجود دارد کمی شستن آن دشوار است و احتیاج به زمان و حوصله بیشتر دارد. به همین دلیل سعی کنید در هر سری از شستن خاکشیر، میزان بیشتری را بشویید تا هر روز زمان زیادی را برای تمیز کردن آن صرف نکنید.     حال برای شستن خاکشیر دو ظرف گود شفاف بردارید، سپس خاکشیر را داخل یکی از ظرف‌ها بریزید و روی آن آب سرد بریزید. بعد از چند ثانیه آب داخل ظزف خاکشیر را خالی کنید و خاکشیر را به آرامی داخل ظرف دیگر بریزید و سعی کنید انتهای آن را دور بریزید.     مجددا روی خاکشیر آب سرد بریزید و کمی هم بزنید. وقتی خاکشیر کاملا ته نشین شد، دوباره آب آن را خالی کنید و خاکشیر را به آرامی در ظرف دیگر بریزید و انتهای آن که قطعا با ریگ و شن مخلوط است دور بریزید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا هم روی آب و هم ته ظرف کاملا شفاف و زلال شود وجز دانه‌های خاکشیر چیز دیگری در ظرف نماند.     در این حالت یعنی خاکشیرآماده‌ی مصرف است. خاکشیر را داخل پارچ آبی بریزید و به آن شکر و آب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. در صورت تمایل میتوانید شکر و آب را از قبل روی حرارت قرار دهید تا در اثر گرما شکر زودتر و راحت‌تر حل شود و بعد از خنک شدن به خاکشیر اضافه کنید. بعد به شربت خاکشیر مقداری گلاب و آب لیمو اضافه کنید تا طعم دلچسب تری بگیرد. همچنین با اضافه کردن چند تکه یخ خرد شده میتوانید شربتتان را تگری‌تر کنید.   چند نکته:  اضافه کردن گلاب و لیمو به شربت خاکشیر کاملا سلیقه‌ای است.     در صورت تمایل میتوانید از شکر بیشتر و یا کمتری در شربت خاکشیر استفاده کنید.     بجای گلاب میتوانید از هل استفاده کنید.     استفاده از مقداری زعفران عطر و رنگ شربت خاکشیر را بهتر میکنید.     هنگام شستن خاکشیر ازظرف‌های پلاستیکی استفاده کنید، چون دانه‌های شن را بیشتر در خود نگه میدارد و ته نشین میکند.     برای در دسترس داشتن شربت خاکشیر میتوانید بعد از شستن خاکشیر، آن‌ها را به همراه مقدار کمی آب داخل قالب‌های یخ بریزید و داخل فریزر منجمد کنید و هنگام استفاده داخل پارچ یا لیوان با آب و شکر و گلاب مخلوط کنید. بیشتر بخوانید: ترفند‌هایی برای تهیه دمنوش خوش عطر به‌لیمو انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. برچسب ها: شربت طرز تهیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شربت طرز تهیه تهیه شربت خاکشیر شستن خاکشیر برای تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: درپی اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزند آوری، برخی از افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کرده و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، یکی از این موارد سودجویی کلاهبرداران سایبری را ترفند استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی برای شهروندان برشمرد و افزود: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزند‌آوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند. وی به شهروندان توصیه کرد توجه داشته باشند که تنها سایت ve.cbi.ir به عنوان سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
سرهنگ مرتضوی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir خش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار