Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@03:57:58 GMT

برای انجام تست رایگان کرونا به کجا مراجعه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۹۹۸۵

برای انجام تست رایگان کرونا به کجا مراجعه کنیم؟

خبرگزاری تسنیم: دکتر جعفر صادق تبریزی در پاسخ به این سؤال که افراد مشکوک به کرونا باید برای انجام تست کرونا به کجا مراجعه کنند؛ اظهار داشت: افرادی که علائم بیماری کرونا را دارند می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید19 مراجعه کنند.

آدرس مراکز تست کرونا

وی افزود: مردم می‌توانند با تماس با سامانه 4030 و یا 190 به صورت تلفنی آدرس این مراکز را سؤال کنند؛ افراد همچنین می‌توانند با جست‌وجوی "مرکز منتخب کووید19" در مسیریاب‌های «نشان» و «بلد» نزدیکترین مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید19 را پیدا و به آنها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با فرد مشکوک به کرونا در تماس بوده‌ایم؛ چه‌کار کنیم؟

تبریزی ادامه داد: افرادی که علائم کرونا ندارند اما با فرد مشکوک و مبتلا به کرونا در تماس بوده‌اند باید آموزش‌های لازم را دریافت و خود را ایزوله (جداسازی) کنند و با دیگران هیچ ارتباطی نداشته باشند؛ در حال حاضر در پیک کرونا هستیم و تمام افرادی که درتماس نزدیک با بیماران مبتلا به کرونا بوده‌اند باید به مدت یک هفته خود را از سایر اعضای خانواده جدا کنند و اگر در این یک هفته علائم کرونا در آنها بروز کرد، باید برای انجام تست کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید19 مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همکاران ما در مراکز بهداشت، اطرافیان بیماری که تست کرونای او مثبت شده است را برای انجام تست کرونا در محل‌های تعیین شده فراخوانی یا به درب منازل آنها مراجعه می‌کنند و از آنها تست می‌گیرند. این افراد کارت شناسایی عکس‌دار دارند که مشخص می‌کند از سوی وزارت بهداشت و یا بسیج و هلال احمر هستند.

برای انجام تست رایگان به کجا مراجعه کنیم؟

وی در پاسخ به این سؤآل که "آیا تست کرونا در مراکز جامع خدمات سلامت رایگان است؟" تصریح کرد: تست‌ها برای بیماران سرپایی در تمام سنین و در حوزه وزارت بهداشت رایگان است.

منبع: فردا

کلیدواژه: تست رایگان کرونا برای انجام تست منتخب کووید19 مراجعه کنند تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه؛ شعار این هفته «سلامت خانواده با مشارکت مردم»، گفت : برنامه سلامت خانواده اصلی‌ترین برنامه وزرات بهداشت در سال‌جاری است به این صورت که هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شهر یک مراقب سلامت و هر ۳ هزار نفر یک‌پزشک خانواده خواهند داشت.

وی، از اجرای طرح پزشک خانواده برای همه مردم استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اقدام برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بالای ۲۰ هزار خانوار، سال گذشته به صورت پایلوت در کنگاور اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام برنامه غربالگری فشار خون و دیابت در کل استان طی سال گذشته، اضافه کرد: امسال برنامه غربالگری در حوزه سرطان به ویژه سرطان‌های پستان و روده بزرگ با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته ملی سلامت و اجرای برنامه‌ها متناسب با شعار هر روز؛ شنبه: سلامت خانواده، حق و مسوولیت همگانی؛ یکشنبه: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی؛ دوشنبه: سلامت خانواده و سلامت زمین؛ سه‌شنبه: سلامت خانواده و فرهنگ سلامت؛ پنجشنبه: سلامت خانواده و جوانی جمعیت و جمعه: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی؛ اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در هفته سلامت تمامی کلینیک‌های ویژه علوم پزشکی، تمامی درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت در سطح استان در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه خدمات ویزیت به صورت رایگان ارائه خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد
  • کاهش مرگ و میر نوزادان در اردبیل