Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید موسوی درباره پیاده‌راه‌سازی در پایانه تجریش گفت: اصلاح و ساماندهی میدان تجریش گام اول پروژه پیاده‌راه شهرداری است. برای پیاده‌راه‌ها تملک‌ها را انجام دادیم و یک پلاک در حاشیه رودخانه است که بر سر قیمت کارشناسی مالک تمکین نکرده و از طریق مراجع قضائی در حال تملک هستیم و بلافاصله پس از تملک که کمتر از یک ماه آینده انجام می‌شود کلنگ پیاده‌راه شهرداری زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم در دوره مدیریت فعلی اقدامات در این زمینه انجام شود.

به گزارش برنا؛ سال‌هاست پایانه راه آهن- تجریش به طور روزانه جمعیت قابل ملاحظه‌ای را جا به جا می کند و یکی از شاهراه‌های حمل و نقل مدیریت شهری محسوب می شود. این روزها این مسیر با تغییراتی همراه بوده که برخی  شهروندان از این تغییرات چندان راضی نیستند اما روند خدمات رسانی به شهروند همچنان پابرجا است

 

طی روزهای گذشته پایانه تجریش جمع شد و همچنین بی آر تی راه آهن به تجریش هم دو تکه و در پارک وی توقف دارد. در این راستا برخی اذعان می کنند این تغییرات به دلیل ایجاد طرح پیاده راه سازی میدان شهرداری حوالی خیابان تجریش است. امری که از سوی شهردار منطقه یک تکذیب شد. حمید موسوی در این گفتگو با بیان اینکه پایانه تجریش نقطه بی دفاع شهری بوده است ابراز امیدواری کرد که طرح پیاده راه سازی تجریش تا پایان مدیریت شهری پنجم به سرانجام می رسد.

پایانه تجریش نقطه ای جرم‌خیز بود

حمید موسوی، شهردار منطقه یک درباره آخرین وضعیت پیاده‌روهای خیابان ولیعصر به خبرنگار برنا گفت: از ابتدای سال جاری مقصد خط بی آر تی ولیعصر پایانه افشار است و ربطی به اقدامات اخیر شهرداری منطقه یک ندارد.

موسوی افزود: پایانه تجریش یکی از طرح‌های موضوعی و موضعی منطقه محسوب می‌شود. با توجه به مشکلاتی که اجرای طرح داشته تاکنون هیچ یک از مدیران اسبق جسارت نکرده وارد فاز عملیاتی شوند.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: در رابطه با پایانه تجریش شهروندان اذعان دارند که آنجا به نقطه جرم خیز تبدیل شده، معتادان متجاهر وکارتن خواب‌ها در آنجا حضور داشته و به نقطه بی‌دفاع شهری تبدیل شده بود.  از سوی دیگر شاهد تداخل مسیر پیاده و سواره در پایانه تجریش بودیم.

موسوی افزود: پایانه به محل آسیب، منشا تولید آلودگی صوتی و زیست محیطی تبدیل شد و سال‌هاست در قالب طرح پیاده راه خیابان تجریش جز اولویت بود.

ارزیابی‌های گسترده در زمینه پایانه تجریش

او با بیان اینکه برای ارتقای فضای شهری و توسعه قلمروهای عمومی به این امر ورود پیدا کردیم تصریح کرد: یکسال و نیم بررسی این طرح توسط یکی از مشاوران مجرب انجام شده و گزینه‌های زیادی طراحی شد و در این راستا این مشاور بحث های اجتماعی این طرح را هم نیز مورد بررسی قرار داده است.

شهردار منطقه یک ادامه داد:  این طرح از سوی فرماندهی پلیس راهور، معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران ، مدیر کل دفتر شهردار تهران ، معاونت حمل و نقل و ترافیک ، فرماندار شمیران و سرکلانتری  ناحیه یکم بررسی  و نهایی شده است. مشاور یکسال است که آسیب‌شناسی و گزینه‌های مختلف را شبیه‌سازی کرده واین طرح سبب تقویت کیفیت فضا  می‌شود.

رودخانه احیا می‌شود/ جوسازی موجود غیرکارشناسی است

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه رودخانه را احیا و اطراف آن را ساماندهی می‌کنیم، گفت: تعدادی از افراد در قالب سد معبر مخالفان اصلی اجرای این طرح هستند. این طرح از طریق آرام‌سازی فضای شهری و غلبه پیاده‌ بر سواره ، ارتقاء جایگاه و منزلت فضا ، ایجاد فضای مکث‌و پیش ورودی به امام زاده صالح (ع)و ایجاد سلسه مراتب تشرف ، افزایش امکانات و تأسیسات شهری و تکمیل و تجهیز مبلمان شهری ، توسعه فضای سبز در قلمروی عمومی و ...مزیت‌های فراوان داشته که بعد از احیا مشخص می‌شود. جوسازی موجود غیرکارشناسی است و اگر این طرح اجر نشود عموم مردم حقوقشان پایمال می‌شود.

فعالیت منظم 6 خط در پایانه تجریش

موسوی گفت: باید دانست پایانه حذف نشده، بلکه تمامی 6 خط همچنان به ارائه خدمات می‌پردازند، بلکه تمرکز را از بین برده‌ایم و 6 خط را بین میدان تجریش تا میدان قدس توزیع کردیم و در عمل با یک اصلاح هندسی و اصلاح خودرو این طرح انجام می‌شود و مردم همان سرویسی که از پایانه دریافت می‌کنند را با همان نظم به آنها ارائه می‌شود.

او در توضیح اینکه دو تکه شدن مسیر باعث افزایش زمان سفر می‌شود، افزود: دو تکه شدن  مسیر پارک وی و تجریش ربطی به پیاده راه شدن تجریش و این طرح ندارد بلکه  قبل‌ از اجرای این طرح و با توجه به ملاحظات فنی  انجام شده بود.

کلنگ پیاده‌راه سازی تجریش کمتر از یک ماه دیگر زده می شود

شهردار منطقه یک درباره کم‌وکیف ایجاد پیاده‌راه تجریش گفت: اصلاح و ساماندهی میدان تجریش گام اول پروژه پیاده‌راه شهرداری است. برای پیاده‌راه‌ها تملک‌ها را انجام دادیم و یک پلاک در حاشیه رودخانه است که بر سر قیمت کارشناسی مالک تمکین نکرده و از طریق مراجع قضائی در حال تملک هستیم.

موسوی افزود: بلافاصله پس از تملک که کمتر از یک ماه آینده انجام می‌شود کلنگ پیاده‌راه شهرداری زده می‌شود. امیدواریم در دوره مدیریت فعلی اقدامات در این زمینه انجام شود.

//انتهای پیام: 3

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سید حمید موسوی پیاده راه سازی زهرا سلیمانی پایانه تجریش پیاده راه شهرداری شهردار منطقه یک پیاده راه سازی کلنگ پیاده راه کمتر از یک ماه پایانه تجریش زده می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، استاندار در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد،  با بیان اینکه باید تمام طرح های سطح استان با دقت کافی و انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شوند، گفت: به واسطه پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.

محمد کرمی افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع سه متر به وجود آمد که اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و، چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. 

وی ادامه داد: کار‌های بسیار خوبی دراین مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده، اما باید کار‌های باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.

کرمی عنوان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده شدن به تیم‌های حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و تیم‌های موجود در منطقه نیز با تامین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستا‌های دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راهسازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.

وی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تاکید شده است؛ آن است که باید از آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.

کرمی یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی سد کاجو و سد قصر قند را در منطقه دنبال می‌کنیم و با ساخت این سد‌ها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی کنترل می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سد‌های حوزه جنوب انجام شده و به رئیس جمهور ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ‌ها به دنبال استفاده مفید از از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها هستیم.

وی ادامه داد:  بخشی از راه‌های ما به شدت آسیب دیده و بخشی نیز به علت نبود پل کافی برای گذر آب رودخانه‌ها، تخریب شده است.

کرمی گفت: در منطقه مهرستان نیز به واسطه نبود پل و استفاده از آبنما در طول مسیر راه اصلی، ارتباط دو شهرستان قطع شده بود که می‌توانست با ایجاد یک پل این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: پل‌هایی که احداث شده به واسطه مطالعات ۵۰ سال گذشته و دبی آب ۲۰۰ سال پیش دچار آسیب شده است و بر همین اساس باید تغییرات اساسی در مطالعات صورت گیرد تا کمترین آسیب ایجاد شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اعلان اینکه در بحث برق رسانی و آبرسانی نیز برخی از لوله‌ها در مسیر رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند وبه جای آنکه در کنار پل قرار گیرند، عنوان کرد: بخشی از فیبر نوری هم در مسیر آب قرار داده شده در حالی که می‌توانستند با انجام اقدامات فنی نظیر کابل کشی از عمق پنج متری و یا شش متری زمین و بتن‌ریزی خسارت را کاهش دهندوباید به صورت اساسی در این زمینه کار شود.

دیگر خبرها

  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان