Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:42:25 GMT

مبارزه با قاچاق در قم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تشدید شده‌است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۰۲۲۰

مبارزه با قاچاق در قم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تشدید شده‌است

احمد رضا سمیعی نسب روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بازرسان این سازمان از ابتدای سال تا پایان فروردین‎‌ماه، ۷۰۴ مورد بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) در سطح بازار استان به انجام رساندند.

وی افزود: از این تعداد بازرسی، ۶ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف، به ارزش یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال شد که همه آن‌ها برای رسیدگی و صدور رای، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش قابل توجه آمار بازرسی‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، ادامه داد: در همین رابطه تعداد پرونده‌‎ها ۵۰۰ درصد افزایش یافته‌است، همچنین از حیث ارزش ریالی، آمار رشد ۹۸۷ درصدی را نشان می‌دهد.
سمیعی نسب گفت: در این راستا در خصوص مواد غذایی یکهزار و ۳۷۱ قلم کالا و پارچه ۶ طاقه، ۲هزار لیتر بنزین و ۳۳۰ قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف و ضبط شده‌است.
وی بیان کرد: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۱۷۹ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و سه صورتجلسه قاچاق ماده ۲۱ (پرونده زیر ۱۰ میلیون ریال) تنظیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: در همین رابطه ۳۶ گشت مشترک با دستگاه‎‌های نظارتی استان نیز برگزار شده‌است که این گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‎ هایی نظیر اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم بوده‌است.

برچسب‌ها قم بازار محصولات صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بازار محصولات صمت قم بازار محصولات صمت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله قاچاق درشهرضا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.


سرهنگ مهرداد فراشی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۸ دستگاه لپ تاپ و ۱۶۰ دستگاه ریش تراش خارجی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود کشف شد.


وی گفت: کارشناسان ارزش محموله قاجاق کشف شده را ۶ میلیارد ریال اعلام کردند و در این رابطه یک متهم شناسایی و به همراه اموال کشف شده به اداره قاجاق کالا تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • توقیف محموله قاچاق درشهرضا
  • ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد